Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46074
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอุไรวรรณ หาญวงค์-
dc.contributor.advisorวีณา วโรตมะวิชญ-
dc.contributor.authorจริญญา แก้วจีนen_US
dc.date.accessioned2018-04-10T06:46:04Z-
dc.date.available2018-04-10T06:46:04Z-
dc.date.issued2558-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46074-
dc.description.abstractThe purposes of this study were to construct and use learning plans on the topic of “The Living of the Plants ” for Prathom Suksa 4 students through the inquiry method and to study the Science Concepts of the students learning through the inquiry method. The target group for this study included 20 Prathom Suksa 4 students enrolled in the second semester of the 2015 academic year at Watmuangsart School, affiliated to the office of Chiang Mai Primary Education Service Area, Muang District, Chiang Mai province. The instruments used in this study were 8 two-hour long learning plans using inquiry method for developing science concepts taking 16 teaching hours and a 30-item test with four multiple choices on the science concepts. The collected data were analyzed in term of average percentage of posttest score then compared with the set criterion of 65% and the results were presented through tables with description. The findings showed that the 8 constructed plans using inquiry method could develop the science concepts of Prathom Suksa 4 students. The posttest had the average of 72.01% which was higher than the set criterion of 65 %. All students passed the criterion.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectมโนมติen_US
dc.subjectวิทยาศาสตร์en_US
dc.subjectการสอนแบบสืบเสาะหาความรู้en_US
dc.titleการพัฒนามโนมติทางวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษา ปีที่ 4 โดยใช้การสอนแบบสืบเสาะหาความรู้en_US
dc.title.alternativeDevelopment of Science Concepts of Prathom Suksa 4 Students Through the Inquiry Methoden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc371.3-
thailis.controlvocab.thashโรงเรียนวัดเมืองสาตร (เชียงใหม่)-
thailis.controlvocab.thashพืช -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashการสอนแบบสืบเสาะหาความรู้-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 371.3 จ173ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างและใช้แผนการจัดการเรียนรู้เรื่องการดำรงชีวิต ของพืช ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โดยใช้การสอนแบบสืบเสาะหาความรู้และเพื่อศึกษามโนมติทางวิทยาศาสตร์ของนักเรียนที่เรียนโดยใช้การสอนแบบสืบเสาะหาความรู้ กลุ่มเป้าหมายในการศึกษา คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 โรงเรียนวัดเมืองสาตร อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเชียงใหม่ เขต 1 จำนวน 20 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วยแผนการจัดการเรียนรู้ โดยใช้การสอนแบบสืบเสาะหาความรู้ จำนวน 8 แผน ใช้เวลาแผนละ 2 ชั่วโมง รวมเวลา 16 ชั่วโมง และแบบทดสอบวัดมโนมติทางวิทยาศาสตร์ เป็นแบบเลือกตอบ 4 ตัวเลือก จำนวน 30 ข้อ วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ยร้อยละของคะแนนที่ได้จากการทำแบบทดสอบ แล้วนำมาเทียบกับเกณฑ์การผ่านของโรงเรียนที่กำหนดไว้ คือร้อยละ 65 ผลการศึกษาพบว่า แผนการจัดการเรียนรู้ ทั้ง 8 แผน สามารถพัฒนามโนมติทางวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ได้ โดยมีคะแนนเฉลี่ยร้อยละหลังเรียนเท่ากับร้อยละ 72.01 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้ และนักเรียนทุกคนผ่านเกณฑ์en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2abstract.docAbstract (words)74.5 kBMicrosoft WordView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract 200.53 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
FULL.pdfFull IS3.07 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.