Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/45837
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | คมสัน สุริยะ | - |
dc.contributor.advisor | นภัสถ์ หาญพรชัย | - |
dc.contributor.author | พลอยไพลิน ภู่อารีย์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-03-13T02:06:08Z | - |
dc.date.available | 2018-03-13T02:06:08Z | - |
dc.date.issued | 2557-08 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/45837 | - |
dc.description.abstract | This study investigates and analyses the behavior of using m-Commerce via mobile broadband in 5 issues. They are buying decision after seeing online advertisement, value and frequency of usinge-Commerce via fixed broadband and m-Commerce via mobile broadband, the decision to buy goods by m-Commerce, the target group of price comparison and information update, and factors that drive customers into the impulse economy. In this study, it collects 437samples by online questionnaire. It analyses the data by several econometrics models such as Logit, Tobit, Ordered Logit and Poisson regression. The results reveal that customers’ characteristics especially gender, age and income, types of goods, channels of advertisement and perceptions of advantages and disadvantages of m-Commerce are factors determining the behavior of using m-Commerce via mobile broadband. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | อินเทอร์เน็ตความเร็วสูง | en_US |
dc.subject | โทรศัพท์เคลื่อนที่ | en_US |
dc.subject | อุตสาหกรรมโฆษณา | en_US |
dc.title | ผลกระทบของบริการอินเทอร์เน็ตความเร็วสูงผ่านทางโครงข่ายโทรศัพท์เคลื่อนที่ที่มีต่ออุตสาหกรรมโฆษณาและพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ | en_US |
dc.title.alternative | Impacts of Mobile Broadband on Advertisement Industry and Electronic Commerce | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 658.872 | - |
thailis.controlvocab.thash | โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต | - |
thailis.controlvocab.thash | พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ | - |
thailis.controlvocab.thash | อินเทอร์เน็ต | - |
thailis.controlvocab.thash | การใช้บริการโทรศัพท์ผ่านอินเทอร์เน็ต | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว 658.872 พ179ผ | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษานี้สำรวจและวิเคราะห์พฤติกรรมการใช้พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ผ่านบรอดแบนด์บนโครงข่ายโทรศัพท์เคลื่อนที่ใน 5 ประเด็นคือ การซื้อสินค้าภายหลังจากการเห็นโฆษณา มูลค่าและปริมาณการใช้พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ ทั้งผ่านบรอดแบนด์ประจำที่และบรอดแบนด์เคลื่อนที่ การซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านบรอดแบนด์เคลื่อนที่ กลุ่มเป้าหมายของการเปรียบเทียบราคาสินค้าและการส่งข้อมูลข่าวสารที่ทันสมัยให้ลูกค้า รวมทั้งปัจจัยที่ทำให้ผู้บริโภคตกอยู่ในเศรษฐกิจที่ซื้อสินค้าโดยไม่ได้ไตร่ตรองให้รอบคอบ ในการศึกษานี้ได้เก็บข้อมูลจำนวน 437ตัวอย่าง จากแบบสอบถามออนไลน์ และประมวลผลด้วยแบบจำลองทางเศรษฐมิติหลายประเภท เช่น แบบจำลองโลจิต โทบิต ออร์เดอร์โลจิต และปัวซองรีเกรสชั่น ผลการศึกษาชี้ชัดว่าคุณลักษณะของผู้บริโภค โดยเฉพาะเพศ อายุ และรายได้ ประเภทของสินค้า ช่องทางของการโฆษณา และการรับรู้ข้อดีข้อเสียของพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ เป็นปัจจัยสำคัญที่กำหนดพฤติกรรมการใช้พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ผ่านบรอดแบนด์บนโครงข่ายโทรศัพท์เคลื่อนที่ | en_US |
Appears in Collections: | ECON: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.pdf | ABSTRACT | 153.24 kB | Adobe PDF | View/Open |
APPENDIX.pdf | APPENDIX | 426.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 1.pdf | CHAPTER 1 | 472.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 2.pdf | CHAPTER 2 | 265.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 3.pdf | CHAPTER 3 | 397.62 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 4.pdf | CHAPTER 4 | 276.97 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 5.pdf | CHAPTER 5 | 150.88 kB | Adobe PDF | View/Open |
CONTENT.pdf | CONTENT | 151.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
COVER.pdf | COVER | 643.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
REFERENCE.pdf | REFERENCE | 176.24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.