Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/40025
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร. อรรถพล สมุทคุปติ์ | - |
dc.contributor.author | สุวัฒน์ บุญเคลือบ | en_US |
dc.date.accessioned | 2017-08-30T09:22:39Z | - |
dc.date.available | 2017-08-30T09:22:39Z | - |
dc.date.issued | 2558-07 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/40025 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this study were: 1) to reduce a waiting time of customer, 2) to allocate a sale service provider in recycling waste business. For circumspect consideration and determination, service theories, customer satisfaction, 7 wastes, ECRS techniques, key performance indicator and simulation system were used to be factors for these objectives. The improvement for working process by using arena simulation program is developed 3 new models, which are; 1) reducing the distance of sale man between sale point and cashier from 50 feet to 25 feet reduces the time from 2.5 minutes to 1 min, so that the waiting time of customer is also reduced from 140 minutes to 134 minutes, 2) increasing the sale man from 1 to 3 sale man at the time that the number of customer is high, this model reduces the waiting time of customer from 140 minutes to 13 minutes, 3) assigning 1 sale man only 1 process which reduces the waiting time from 140 minutes to 93 minutes. As the results of the study were as the simulation indicates that the second model can reduces the waiting time of customer effectively which satisfies customer. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การควบคุมกระบวนการผลิต | en_US |
dc.subject | การควบคุมการผลิต | en_US |
dc.title | การประยุกต์ใช้เทคนิคการจำลองสถานการณ์ในการลด ระยะเวลารอของลูกค้าสำหรับธุรกิจคัดแยกขยะรีไซเคิล | en_US |
dc.title.alternative | Application of Simulation Techniques for Customer Waiting Time Reduction in Recycling Waste Business | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 658.5 | - |
thailis.controlvocab.thash | การควบคุมกระบวนการผลิต | - |
thailis.controlvocab.thash | การควบคุมการผลิต | - |
thailis.controlvocab.thash | การคัดแยกขยะ | - |
thailis.controlvocab.thash | แบบจำลองทางวิศวกรรม | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว 658.5 ส4711ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | งานวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อหาแนวทางในการลดเวลาในการรอคอยของลูกค้าที่มาซื้อของ และหาจำนวนผู้ให้บริการที่เหมาะสมแก่การบริการลูกค้า เพื่อให้การพิจารณาตัดสินใจเป็นไปด้วยความรอบคอบจึงได้นำทฤษฎีเกี่ยวกับการให้บริการ การสร้างความพอใจให้กับลูกค้า ความสูญเสีย 7ประการ เทคนิค ECRS ตัวชี้วัดผลสำเร็จของงาน และการจำลองปัญหาหรือสถานการณ์มาใช้ประกอบการพิจารณาหาแนวทางในการปรับปรุง โดยการปรับปรุงกระบวนการทำงานที่ใช้โปรแกรมจำลองสถานการณ์อารีนา ได้ทำขึ้นมาใหม่อีก 3 รูปแบบได้แก่ รูปแบบที่ 1 ทำการปรับปรุงลดระยะทางเดินของพนักงานขาย จากเดิมมีระยะทาง 50 ฟุต ใช้เวลาเดิน 2.5นาที ปรับปรุงเหลือ 25 ฟุต สามารถลดระยะเวลารอได้จาก 140 นาที เหลือ 134 นาที และรูปแบบที่ 2 แบบจำลองที่ทำการเพิ่มพนักงานขายจาก 1 คน เป็น 3 คน โดยทำการเพิ่มพนักงานในช่วงที่มีลูกค้ามาใช้บริการมากที่สุด ซึ่งแบบจำลองนี้สามารถให้บริการลูกค้าได้ครบทุกคนและยังสามารถลดระยะเวลารอของลูกค้าได้จาก 140 นาที เหลือ 13 นาที ซึ่งทำให้ลูกค้ามีความพอใจวัดได้จากการทำแบบสอบถามเพื่อกำหนดตัวชี้วัดของงานบริการขายเพื่อเพิ่มความพึงพอใจให้กับลูกค้า และรูปแบบที่ 3 แบบจำลองที่ทำการกำหนดให้พนักงาน 1 คนต่อการทำงาน 1 กระบวนการ โดยผลที่ได้สามารถลดระยะเวลารอของลูกค้าจาก 140 นาที เหลือ 93 นาที ผลการวิจัยพบว่า รูปแบบจำลองแบบที่ 2 สามารถแก้ปัญหาเรื่องการลดเวลาคอยของลูกค้าได้และยังสามารถกำหนดพนักงานขายที่เหมาะสมแก่การบริการลูกค้า ซึ่งเป็นการเพิ่มความพึงพอใจในการให้บริการการขายแก่ลูกค้า | en_US |
Appears in Collections: | ENG: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 171.74 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 233.66 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 4.31 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.