Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/40024
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รองศาสตราจารย์ อิสรา ธีระวัฒน์สกุล | - |
dc.contributor.author | ชลลดา พิพัฒน์สาครชัย | en_US |
dc.date.accessioned | 2017-08-30T09:21:17Z | - |
dc.date.available | 2017-08-30T09:21:17Z | - |
dc.date.issued | 2558-07 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/40024 | - |
dc.description.abstract | The objective of this independent study applies QFD: Quality Function Deployment technique, phase 1 to use in designing and development of the special version of the perfume packaging that is belong to Chevast Lanna Limited Partnership to determine the form of packaging in customer satisfaction. In the process of studying was made to translate the sound requirements of the customer (Voice of Customer) as the technical information that can measure customer satisfaction and target each customer satisfaction. The target value to be used as guidelines for the design and development of packaging formats, and as a result operations found that the designing and development of the perfume packaging using Quality Function Deployment techniques, the result is satisfactory. The results obtained by the respondent is satisfied per the packaging has been redesigned increased when compared to the original format packaging such as colors using in packaging were increased from original to 7.33%, 6.25%, the size of the packaging, the appearance of 5.44%, packaging materials used in packaging 7.75%, 6.13% packaging images and ease of use up to 13%, of the results that have been made, the average increase in the overall percentage up to 45.9%. You will see how to apply the application of QFD into in design can help SMEs in this practitioner development, packaging and the product. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | บรรจุภัณฑ์ | en_US |
dc.title | การออกแบบและพัฒนาบรรจุภัณฑ์สำหรับน้ำหอมแห้งโดยเทคนิคการกระจายหน้าที่เชิงคุณภาพ | en_US |
dc.title.alternative | Designing and Development of Packaging for Solid Perfume by Quality Function Deployment Technique. | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 688.8 | - |
thailis.controlvocab.thash | บรรจุภัณฑ์ -- การออกแบบ | - |
thailis.controlvocab.thash | บรรจุภัณฑ์ | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว 688.8 ช177ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | วัตถุประสงค์ของการค้นคว้าแบบอิสระนี้ เป็นการนำเทคนิคการกระจายหน้าที่เชิง(QFD: Quality Function Deployment) เฟสที่ 1 มาประยุกต์ใช้ในการออกแบบและพัฒนาบรรจุภัณฑ์น้ำหอมแห้งรุ่นพิเศษของ ห้างหุ้นส่วนจำกัด ชีวาตม์ ลานนา เพื่อให้ทราบถึงรูปแบบของบรรจุภัณฑ์ที่ลูกค้าพึงพอใจ ในขั้นตอนของการวิจัยได้ทำการแปลเสียงความต้องการของลูกค้า(Voice of Customer) ให้เป็นข้อมูลทางเทคนิคที่สามารถวัดค่าความพึงพอใจและมีค่าเป้าหมายในแต่ละความพึงพอใจ เพื่อนำค่าเป้าหมายนั้นมาใช้เป็นแนวทางในการที่จะออกแบบและพัฒนารูปแบบของบรรจุภัณฑ์และจากผลการดำเนินงานพบว่าการออกแบบและพัฒนาบรรจุภัณฑ์น้ำหอมแห้งโดยใช้เทคนิคการกระจายหน้าที่เชิงคุณภาพให้ผลเป็นที่น่าพอใจ โดยผลที่ได้รับ ผู้ตอบแบบสอบถามมีความพึงพอใจต่อบรรจุภัณฑ์ที่ได้รับการออกแบบใหม่เพิ่มขึ้นเมื่อเปรียบเทียบกับบรรจุภัณฑ์รูปแบบเดิม เช่น เรื่องการใช้สีเพิ่มขึ้นจากเดิมถึง 7.33%, ขนาดของบรรจุภัณฑ์ 6.25%, รูปลักษณ์ภายนอกของบรรจุภัณฑ์ 5.44%, วัสดุที่ใช้ในการทำบรรจุภัณฑ์ 7.75%, ภาพลักษณ์ของบรรจุภัณฑ์ 6.13% และความสะดวกในการใช้งานถึง 13% จากผลที่ได้ทำให้ค่าเฉลี่ยโดยรวมที่เพิ่มขึ้นคิดเป็นเปอร์เซ็นต์สูงถึง 45.9% จะเห็นได้ว่าการนำ QFD เข้ามาประยุกต์ใช้ในการออกแบบสามารถช่วยเหลือผู้ประกอบการ SMEs ในการพัฒนารูปแบบบรรจุภัณฑ์และผลิตภัณฑ์ได้เป็นอย่างดี | en_US |
Appears in Collections: | ENG: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 50.89 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 197.2 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 5.6 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.