Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/40005
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รองศาสตราจารย์วีณา วโรตมะวิชญ | - |
dc.contributor.advisor | ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร. อุไรวรรณ หาญวงค์ | - |
dc.contributor.author | อมรรัตน์ เกษมรัตนพร | en_US |
dc.date.accessioned | 2017-08-30T07:15:52Z | - |
dc.date.available | 2017-08-30T07:15:52Z | - |
dc.date.issued | 2558-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/40005 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this study were to construct and use morality cartoon books for Prathom Suksa 2 students, to study their reading skills after reading morality cartoon books, and to study the opinions of students about learning through those books. The target group used in this study was 15 Prathom Suksa 2 students studying in the second semester of the academic year of 2014, Phukeng Pattana school, Wiangsa district, Nan province, The instruments used in this study were 5 morality cartoon books for Prathom Suksa 2 students, 25 items of morality knowledge reading skills test and students’ opinionaire. The data collected was analyzed by computing percentage, and then compared with the set criteria of 65.00 percent. The students’ opinion was computed by mean and standard deviation, and then interpreted through the set criteria. The findings were as follows. The constructed morality cartoon books for Prathom Suksa 2 students with beautiful illustrations, moral knowledge and prose with moral mottos. The morality cartoon books were able to develop students’ reading skills. Reading skills was at the average percentage score of 90.13%, which was higher than the set criteria of 65.00 percent. The students’ opinion was at very good level. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การสอนด้วยสื่อ | en_US |
dc.subject | เทคโนโลยีทางการศึกษา | en_US |
dc.title | การสร้างหนังสือการ์ตูนคุณธรรมสำหรับนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 | en_US |
dc.title.alternative | Construction of Morality Cartoon Books for Prathom Suksa 2 Students | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 371.33 | - |
thailis.controlvocab.thash | การสอนด้วยสื่อ -- น่าน | - |
thailis.controlvocab.thash | เทคโนโลยีทางการศึกษา -- น่าน | - |
thailis.controlvocab.thash | สื่อการสอน | - |
thailis.controlvocab.thash | การ์ตูน | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 371.33 อ167ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างและใช้หนังสือการ์ตูนคุณธรรม สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 เพื่อศึกษาทักษะการอ่านของนักเรียนหลังการอ่านหนังสือการ์ตูนคุณธรรม และเพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนเกี่ยวกับการเรียนที่ใช้หนังสือการ์ตูนคุณธรรม กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 โรงเรียนภูเค็งพัฒนา อำเภอเวียงสา จังหวัดน่าน จำนวน 15 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ครั้งนี้ประกอบด้วย หนังสือการ์ตูนคุณธรรม จำนวน 5 เล่ม แบบทดสอบวัดทักษะการอ่านความรู้คุณธรรม จำนวน 25 ข้อ และแบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียนเกี่ยวกับการเรียนที่ใช้หนังสือการ์ตูนคุณธรรม วิเคราะห์ข้อมูลโดยนำคะแนนที่ได้จากแบบทดสอบแต่ละเล่มมารวมกันนำไป หาค่าเฉลี่ยร้อยละ แล้วนำไปเทียบกับเกณฑ์การผ่านร้อยละ 65 ความคิดเห็นของนักเรียน วิเคราะห์โดยนำไปหาค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานแล้วนำไปแปลความหมายตามเกณฑ์ที่ตั้งไว้ ผลการศึกษาได้หนังสือการ์ตูนคุณธรรม สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 จำนวน 5 เล่ม ที่สร้างขึ้นเป็นหนังสือที่มีภาพประกอบสวยงาม เนื้อหาให้ความรู้เกี่ยวกับคุณธรรมและมีข้อคิดสอนใจ สามารถพัฒนาทักษะการอ่านของนักเรียนได้และทักษะการอ่านของนักเรียนมีคะแนนเฉลี่ยร้อยละ 90.13 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้คือ ร้อยละ 65 ความคิดเห็นของนักเรียนเกี่ยวกับการเรียนที่ใช้หนังสือการ์ตูนคุณธรรมอยู่ในระดับดีมาก | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2abstract.doc | Abstract (words) | 200 kB | Microsoft Word | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 219.49 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
FULL.pdf | Full IS | 4.08 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.