Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/40000
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร.กัญญา กำศิริพิมาน-
dc.contributor.authorพัชรี ธรรมสุขen_US
dc.date.accessioned2017-08-25T07:38:05Z-
dc.date.available2017-08-25T07:38:05Z-
dc.date.issued2557-09-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/40000-
dc.description.abstractThe Purpose of this research was to study the Business Management of Leather Shoes Maker Shops in Mueang Chiang Mai District. Instruments used in this research were the form of observation and interview. Data were collected from the owner and questionnaires for customers of the Leather Shoes Maker Shops. The data were analyzed by content and presented in descriptive form. The results of this study were as follows: 1. The fundamental information of 3 Leather Shoes Maker Shops: The business had been run at least for 20 years and was a small business. Customer group were different depending on shop locations and each shop used similar channels to make a public relation such as Social Media like Facebook and E-mail and oral transmission by customers but the information exchange between the same entrepreneurs was slightly found. 2. For production, these 3 shops would mainly order materials from Bangkok and materials would be ordered complying with quantity of work. In term of management and labor selection, mostly, it would be cut in shop and if there were many orders, the work would be assigned to skillful shoe makers and wage payment would be done by works and difficulty. The prominent point of making shoe was that customers would receive works with delicacy and durability. 3. For marketing management, the competition of shops was in low rate due to the fact that there were pretty few ordered shoe shops, therefore, to determine product price depending on styles, used materials and difficulty. For product distribution, every shop would emphasize on distributing and making shoes by order at the same shop with target customers like students, officers and tourists. For marketing promotion, it focused on work quality so that the customers would order more shoes. There were some shops using Social Media to be channel of marketing promotion. Marketing problems that were found were higher price of materials, equipment including delivery fee and these may cause customers need products on sale.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการจัดการธุรกิจen_US
dc.titleการจัดการธุรกิจร้านตัดรองเท้าหนังในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeBusiness Management of Leather Shoes Maker Shops in Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658-
thailis.controlvocab.thashการจัดการธุรกิจ-
thailis.controlvocab.thashรองเท้าหนัง -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashธุรกิจ -- เชียงใหม่-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 658 พ112ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการจัดการธุรกิจร้านตัดรองเท้าหนังในอำเภอเมืองเชียงใหม่ เก็บรวบรวมข้อมูลโดย การสัมภาษณ์ เครื่องมือที่ใช้ครั้งนี้ คือแบบสัมภาษณ์แบบมีโครงสร้าง สำหรับเจ้าของกิจการ และแบบสอบถามสำหรับลูกค้าผู้ใช้บริการ การวิเคราะห์ข้อมูลทำโดยการวิเคราะห์เนื้อหาและนำเสนอแบบบรรยาย ผลการศึกษามีดังนี้ 1. การจัดการทางด้านการประกอบธุรกิจ พบว่าร้านตัดรองเท้าทั้ง 3 ร้านเปิดกิจการมาเป็นเวลายาวนานกว่า 20 ปีขึ้นไป และเป็นธุรกิจขนาดเล็ก กลุ่มลูกค้าจะแตกต่างกันบ้างขึ้นอยู่กับสถานที่ตั้งร้าน และจะใช้ช่องทางในการประชาสัมพันธ์ร้าน ที่คล้ายคลึง ได้แก่ สื่อ Social media เช่น Facebook และ E-mail และวิธีการบอกต่อของลูกค้า แต่พบว่าการแลกเปลี่ยนข้อมูลข่าวสารระหว่างผู้ประกอบการธุรกิจประเภทเดียวกันมีน้อยมาก 2. การจัดการด้านการผลิตทั้ง 3 ร้านจะสั่งซื้อวัสดุ อุปกรณ์จากกรุงเทพฯ เป็นหลัก และจะสั่งวัสดุ อุปกรณ์ตามปริมาณงานที่รับทำ ด้านการบริหารจัดการคัดเลือกแรงงานโดยมากจะตัดเองภายในร้านถ้าช่วงที่มีงานเข้ามาเยอะจึงจะมอบหมายงานให้ช่างที่มีฝีมือตรงกับงานมากที่สุดโดยให้ค่าจ้างตามชิ้นงาน และความยากง่าย จุดเด่นในการตัดรองเท้าหนังคือ ลูกค้าจะได้งานที่สั่งตามต้องการ ได้งานที่มีความประณีต แข็งแรง คงทน 3. การจัดการด้านการตลาด การแข่งขันของร้านตัดรองเท้าน้อยมากเนื่องจากร้านที่รับสั่งตัดรองเท้ามีจำนวนน้อย การกำหนดราคาผลิตภัณฑ์ขึ้นอยู่กับแบบที่สั่งตัด วัสดุอุปกรณ์ที่ใช้ ความยากง่ายของงาน การจัดจำหน่ายสินค้าทุกร้านจะเน้นจำหน่ายและรับสั่งตัดในร้านที่เดียว โดยมีกลุ่มลูกค้าเป้าหมายคือ กลุ่มนักเรียนนักศึกษา วัยทำงานและนักท่องเที่ยว การส่งเสริมการตลาดจะเน้นที่คุณภาพของงานเพื่อให้ลูกค้ากลับมาใช้บริการอีก และมีบางร้านที่ใช้สื่อ Social media เป็นช่องทางในการส่งเสริมการตลาด ปัญหาด้านการตลาดที่พบคือ วัสดุ อุปกรณ์ ไปจนถึงค่าขนส่งมีราคาสูงขึ้นส่งผลให้ลูกค้ามีความต้องการสินค้าลดราคาen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfABSTRACT236.58 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
APPENDIX.pdf APPENDIX556.99 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 1.pdf CHAPTER 1260.35 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 2564.04 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 3.pdfCHAPTER 3256 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 4.pdfCHAPTER 4358.78 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5272.23 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CONTENT.pdfCONTENT227.66 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
COVER.pdf COVER563.13 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
REFERENCE.pdfREFERENCE249.15 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.