Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39991
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.ปฐมาวดี จงรักษ์-
dc.contributor.authorนายบุณยสิงห์ รอดชะพรหมen_US
dc.date.accessioned2017-08-25T04:59:49Z-
dc.date.available2017-08-25T04:59:49Z-
dc.date.issued2557-09-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39991-
dc.description.abstractThe objectives of this study were 1) to study the operation of the Commercial Registration of the Chiang Mai City Municipality 2) to evaluate the quality of performance of the Commercial Registration division of the Chiang Mai City Municipality 3) to propose ways to improve the efficiency of the Commercial Registration division. This study was a mixed method by interviewing with 7 Commercial Registra officers and collecting data from 384 customers of the Commercial Registration of the Chiang Mai City Municipality. The research findings were as followed: For the operation, after the Commercial Registration division was transferred to Chiang Mai City Municipality it was reorganized in many aspects including restructuring for the work task, preparation of working personnel, operation budget, proper service place and space for customers and adequate equipment for service personnel. The city Municipality has carried on this task relatively well. The only problem was the inadequate service personnel. The results of this study revealed that the Commercial Registration Division had a very good rating with a very high quality service in all aspects including the equal right, punctuality, adequate and follow through, advanced, inexpensive and easy. The efficiency of this particular division can be markedly enhanced by advanced public relation to the public, increase both the number and training of the personnel.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectบริการสาธารณะen_US
dc.titleการประเมินผลการดำเนินงานด้านการจดทะเบียนพาณิชย์ ของเทศบาลนครเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeEvaluation of the Commercial Registration Performance of the Chiang Mai City Municipalityen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc352.63-
thailis.controlvocab.thashบริการสาธารณะ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashทะเบียนพาณิชย์-
thailis.controlvocab.thashการปกครองท้องถิ่น -- เชียงใหม่-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 352.63 บ446ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระเรื่อง การประเมินผลการดำเนินงานด้านการจดทะเบียนพาณิชย์ของเทศบาลนครเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์ในการศึกษา 1) เพื่อให้ทราบถึงวิธีการดำเนินงานจดทะเบียนพาณิชย์ของเทศบาลนครเชียงใหม่ 2) เพื่อวัดระดับคุณภาพการให้บริการจดทะเบียนพาณิชย์ของเทศบาลนครเชียงใหม่ 3) เพื่อเสนอแนวทางในการปรับปรุงและพัฒนาการดำเนินงานจดทะเบียนพาณิชย์ให้มีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น เป็นการศึกษาเชิงผสม โดยเก็บข้อมูลจากการสัมภาษณ์พนักงานเจ้าหน้าที่และนายทะเบียนพาณิชย์ จำนวน 7 คน และจากการเก็บแบบสอบถามกลุ่มตัวอย่างผู้มาใช้บริการจดทะเบียนพาณิชย์ ณ สำนักงานทะเบียนพาณิชย์เทศบาลนครเชียงใหม่ จำนวน 384 คน มีผลการศึกษา ดังนี้ ด้านการดำเนินงานจดทะเบียนพาณิชย์ของเทศบาลนครเชียงใหม่ พบว่าหลังจากได้รับการถ่ายโอนภารกิจการจดทะเบียนพาณิชย์ เทศบาลนครเชียงใหม่ได้มีการดำเนินงาน ทั้งในด้านการปรับโครงสร้างขององค์กรเพื่อรองรับงาน ด้านการจัดเตรียมบุคลากรเพื่อปฏิบัติงาน ด้านการจัดสรรงบประมาณเพื่อใช้สำหรับดำเนินงาน ด้านการเตรียมสถานที่ไว้รองรับประชาชนผู้มาจดทะเบียน และด้านวัสดุ อุปกรณ์ เครื่องมือ เครื่องใช้ ในการปฏิบัติงานของเจ้าหน้าที่ โดยเทศบาลนครเชียงใหม่สามารถดำเนินการได้เป็นอย่างดี แต่พบปัญหาการดำเนินงานในด้านของบุคลากรในการปฏิบัติงานที่ยังมีจำนวนไม่เพียงพอ ด้านคุณภาพการให้บริการจดทะเบียนพาณิชย์ของเทศบาลนครเชียงใหม่ พบว่า คุณภาพการให้บริการโดยรวมอยู่ในระดับดีมาก/มีคุณภาพสูงมาก ทั้งในด้านการให้บริการอย่างเสมอภาค ด้านการให้บริการที่ตรงเวลา ด้านการให้บริการอย่างเพียงพอ ด้านการให้บริการอย่างต่อเนื่อง ด้านการให้บริการอย่างก้าวหน้า ด้านการประหยัด และด้านความสะดวก มีระดับคุณภาพการให้บริการอยู่ในระดับสูงมากในทุกด้าน แนวทางในการปรับปรุงและพัฒนาการปฏิบัติงาน การปฏิบัติงานควรมีการประชาสัมพันธ์สร้างความรู้ ความเข้าใจเกี่ยวกับการจดทะเบียนพาณิชย์ให้กับประชาชนมากขึ้น ควรมีการเพิ่มบุคลากรในการปฏิบัติงานและจัดให้ผู้ปฏิบัติงานได้รับการฝึกอบรมเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานen_US
Appears in Collections:POL: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfABSTRACT199.97 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
APPENDIX.pdf APPENDIX389.7 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 1.pdfCHAPTER 1168.68 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 2468.08 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 3.pdf CHAPTER 3304.43 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 4.pdf CHAPTER 4437.46 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5323.4 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CONTENT.pdfCONTENT273.56 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
COVER.pdf COVER563.19 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
REFERENCE.pdfREFERENCE263.02 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.