Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39898
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รองศาสตราจารย์อังสนา ธงไชย | - |
dc.contributor.author | พระเธียรชัย ใบศรี | en_US |
dc.date.accessioned | 2017-07-12T03:18:45Z | - |
dc.date.available | 2017-07-12T03:18:45Z | - |
dc.date.issued | 2557-08-13 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39898 | - |
dc.description.abstract | Regarding the causes of plagiarism, the sample group felt that it was due to convenient access to the Internet followed by the nature of electronic documents that made it easy to copy and the students wish to get a good grade. As for penalty, although the students agreed with the penalty of the university, they felt it should not be so severe as to be removed from student status or to be suspended from the study. They thought the penalty should be at a moderate level, which was reprimanding and allowing the students to re-take the examination or resubmitting the exercise for that particular course and lastly, to be put on probation respectively. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การลอกเลียนวรรณกรรม | en_US |
dc.title | ทัศนคติและพฤติกรรมการลอกเลียนวรรณกรรมของนักศึกษาปริญญาตรี มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Attitude and Behavior of Plagiarism Among Chiang Mai University Undergraduate Students | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 808 | - |
thailis.controlvocab.thash | มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ -- นักศึกษา | - |
thailis.controlvocab.thash | การลอกเลียนวรรณกรรม | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 808 พ1711ท | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | ด้านสาเหตุที่ทำให้เกิดการลอกเลียนวรรณกรรม นักศึกษากลุ่มตัวอย่างเห็นว่า มีสาเหตุมาจากอินเทอร์เน็ต และลักษณะเอกสารที่เป็นอิเล็กทรอนิกส์ทำให้การลอกเลียนทำได้ง่าย และความต้องการได้ระดับคะแนนสูง ตามลำดับ ด้านวิธีการลงโทษ นักศึกษากลุ่มตัวอย่างเห็นว่าถึงแม้จะเห็นว่าบทลงโทษของมหาวิทยาลัยมีความเหมาะสม แต่ก็เห็นว่าให้ควรลงโทษในระดับรุนแรง เช่น การให้ออก หรือ พักการเรียน โดยเห็นว่าควรมีการลงโทษในระดับปานกลาง คือ ควรทำการตักเตือนผู้กระทำ รองลงมา คือ อนุญาตให้นักศึกษาทำข้อสอบหรือแบบฝึกหัดใหม่ในรายวิชานั้น และสุดท้ายให้ทำทัณฑ์บน ตามลำดับ | en_US |
Appears in Collections: | SCIENCE: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.pdf | ABSTRACT | 521.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
APPENDIX.pdf | APPENDIX | 720.97 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 1.pdf | CHAPTER 1 | 287.39 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 2.pdf | CHAPTER 2 | 379.53 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 3.pdf | CHAPTER 3 | 281.71 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 4.pdf | CHAPTER 4 | 444.38 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 5.pdf | CHAPTER 5 | 397.91 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CONTENT.pdf | CONTENT | 484.01 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
COVER.pdf | COVER | 992.95 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
REFERENCE.pdf | REFERENCE | 320.44 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.