Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39862
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ประเสริฐ ไชยทิพย์ | - |
dc.contributor.advisor | กาญจนา โชคถาวร | - |
dc.contributor.author | ศิริเนตร ณ วันจันทร์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-12-12T16:06:31Z | - |
dc.date.available | 2016-12-12T16:06:31Z | - |
dc.date.issued | 2557 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39862 | - |
dc.description.abstract | This study aimed at studying the market structure analysis of the house interior design business and analyzing the factors which influenced the decision for choosing home interior design of customers. There were two samples in the study which were 30 house interior design business and 400 customers who use service from house interior design business in Mueng District, Chiang Mai Province. Questionnaires were used to collect data by accidental sampling. Data were analyzing by using descriptive statistics which were frequency, percentage, Likert scale statistics, and Logit model. Result from the study showed that market structure of the house interior design business was oligopoly market which is hard to enter. According to the logit model, factors influenced the decision for choosing home interior design were education, occupations; government official or state enterprise employee, private company employee, self-employment or investor, and price verities which are suitable for materials used. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | โครงสร้างตลาด | en_US |
dc.subject | การตกแต่งภายใน | en_US |
dc.subject | บ้านจัดสรร | en_US |
dc.title | การวิเคราะห์โครงสร้างตลาดของการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรในเขตพื้นที่อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Market structure analysis of the house interior design business in Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 333.338 | - |
thailis.controlvocab.thash | บ้านจัดสรร -- เมือง (เชียงใหม่) | - |
thailis.controlvocab.thash | การตกแต่งภายใน | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 333.338 ศ373ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงการวิเคราะห์โครงสร้างตลาดของการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรของผู้ประกอบธุรกิจตกแต่งภายในและวิเคราะห์ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรของผู้บริโภค กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาแบ่งเป็น 2 กลุ่มคือ ผู้ประกอบธุรกิจตกแต่งภายในจำนวน 30 ราย และผู้ที่ใช้บริการการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรในเขตพื้นที่อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 400 ราย ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล โดยการสุ่มแบบบังเอิญ การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา ความถี่ ร้อยละ สถิติแบบไลเคิร์ทสเกล (Likert scale) และแบบจำลองโลจิต ผลการศึกษาพบว่า โครงสร้างตลาดของการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรของผู้ประกอบธุรกิจตกแต่งภายในเป็นตลาดผู้ขายน้อยราย สินค้าในตลาดมีลักษณะแทบจะเหมือนกัน ผู้แข่งขันรายใหม่ๆ เข้าตลาดได้ยาก และจากแบบจำลองโลจิตพบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรของผู้บริโภคได้แก่ การศึกษา อาชีพข้าราชการหรือรัฐวิสาหกิจ อาชีพพนักงานเอกชน อาชีพธุรกิจส่วนตัวหรือนักลงทุน และการที่มีราคาให้เลือกหลากหลายตามความเหมาะสมของวัสดุที่ใช้ | en_US |
Appears in Collections: | ECON: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.pdf | ABSTRACT | 231.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
APPENDIX.pdf | APPENDIX | 2.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 1.pdf | CHAPTER 1 | 301.56 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 2.pdf | CHAPTER 2 | 713.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 3.pdf | CHAPTER 3 | 689.77 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 4.pdf | CHAPTER 4 | 646.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 5.pdf | CHAPTER 5 | 179.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
CONTENT.pdf | CONTENT | 235.47 kB | Adobe PDF | View/Open |
COVER.pdf | COVER | 567.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
REFERENCE.pdf | REFERENCE | 357.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.