Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39796
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเขมกร ไชยประสิทธิ์-
dc.contributor.authorทองศุกร์ วงศ์โสภาen_US
dc.date.accessioned2016-12-12T13:17:12Z-
dc.date.available2016-12-12T13:17:12Z-
dc.date.issued2557-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39796-
dc.description.abstractThis study aimed to explore customer satisfaction towards service quality of Chiang Mai Provincial Electricity Authority. Data were obtained from 400 electricity users taking services at Chiang Mai Provincial Electricity Authority and asking for off-site services. Questionnaires were used to collect data. In order to assess levels of customer satisfaction, the evaluations on expectation and perception towards 5 service aspects: tangibility, reliability, rapid responsiveness, assurance and attendance to individual were applied. All acquired data were analyzed by the descriptive statistic, consisting of frequency, percentage and mean, as well as the T-test. Hereafter were shown the finding summary. The findings presented that the overall satisfaction of users towards service quality of Chiang Mai Provincial Electricity Authority was ranked at high level. For the individual users using electricity for residential purpose, they satisfied with all aspects. For organizational or business users, they satisfied at the highest level to 2 aspects namely assurance and rapid responsiveness, at the high level to 3 aspects namely tangibility, reliability and attendance to individual. According to the difference test (T-test) between expectation and satisfaction on actual services, the results showed that the expectations of two groups of users were not different. However, in the overall view, the satisfaction on actual services among these two groups was different in all aspects. Here were four sub-factors that the difference was found: 1) the responsibility of officer to completely accomplish all tasks being informed to customer, 2) the availability of drinks for waiting customers, 3) the good assistance from officers when having petition or urgency and 4) the explicit understanding of officers to a specific need of each customer.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectผู้ใช้ไฟฟ้าen_US
dc.subjectคุณภาพการบริการen_US
dc.subjectการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคen_US
dc.titleความพึงพอใจของผู้ใช้ไฟฟ้าต่อคุณภาพบริการของการไฟฟ้าส่วนภูมิภาค จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCustomer satisfaction towards service quality of Chiang Mai Provincial Electricity Authorityen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.8343-
thailis.controlvocab.thashการไฟฟ้าส่วนภูมิภาค-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้ใช้บริการ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashบริการลูกค้า -- เชียงใหม่-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 658.8343 ท192ค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้ไฟฟ้าต่อคุณภาพบริการของการไฟฟ้าส่วนภูมิภาค จังหวัดเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้ไฟฟ้า ต่อคุณภาพการบริการของการไฟฟ้าส่วนภูมิภาคจังหวัดเชียงใหม่ โดยเก็บข้อมูลจากผู้ใช้ไฟฟ้าที่เคยมารับบริการที่สำนักงานการไฟฟ้าส่วนภูมิภาค จังหวัดเชียงใหม่ และผู้ที่แจ้งให้เจ้าหน้าที่ออกไปให้บริการนอกสถานที่ จำนวน 400 ราย โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล ซึ่งในการวัดความพึงพอใจจะใช้การประเมินความคาดหวังและการรับรู้ทั้ง 5 ด้าน คือ สิ่งที่สัมผัสได้จากการบริการ ความน่าเชื่อถือและไว้วางใจจากการบริการ ความรวดเร็วในการตอบสนองลูกค้า การรับประกันและความเชื่อมั่นจาการบริการและการดูแลเอาใจใส่ลูกค้ารายบุคคล และนำมาวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย และสถิติเชิงอนุมาน คือ t-test ซึ่งสรุปผลการศึกษาได้ดังนี้ ผลการศึกษาพบว่า ความพึงพอใจของผู้ใช้ไฟฟ้าต่อคุณภาพบริการของการไฟฟ้าส่วนภูมิภาค จังหวัดเชียงใหม่ โดยรวมมีความพึงพอใจในระดับมาก โดยผู้ใช้ไฟฟ้าประเภทรายย่อยที่ใช้ไฟฟ้าเพื่อที่อยู่อาศัยมีความพึงพอใจทุกด้าน ส่วนผู้ใช้ไฟฟ้าประเภทองค์กรหรือกิจการผลการศึกษาพบว่ามีความพึงพอใจในระดับมากที่สุด 2ด้าน ด้านคือการรับประกันความมั่นใจ ไว้วางใจ และความรวดเร็วในการตอบสนองลูกค้าและมีความพึงพอใจในระดับมาก 3 ด้านคือ สิ่งที่สัมผัสได้จากการบริการ ด้านความเชื่อถือและไว้วางใจ และด้านการดูแลเอาใจใส่ลูกค้ารายบุคคล จากการทดสอบความแตกต่างระหว่างความคาดหวังและความพึงพอใจจากการได้รับบริการจริงพบว่า ความคาดหวังของผู้ใช้ไฟฟ้าทั้งสองประเภทไม่มีความแตกต่างกันแต่ความพึงพอใจจากบริการที่ได้รับจริงภาพรวมความแตกต่างกันในทุกด้าน มีเพียงปัจจัยย่อย 4 ปัจจัยที่มีความแตกต่างกันคือ 1) พนักงานมีความรับผิดชอบงาน ต่างๆ ได้ครบถ้วน ตรงตามที่แจ้งไว้กับลูกค้า 2) สำนักงานจัดตรียมเครื่องดื่มไว้บริการขณะนั่งรอ 3) เมื่อมีเรื่องร้องเรียนหรือเรื่องด่วนจะได้รับการช่วยเหลือจากพนักงานเป็นอย่างดี และ 4) พนักงานมีความเข้าใจความต้องการเฉพาะของลูกค้าได้อย่างชัดเจนen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf ABSTRACT185.04 kBAdobe PDFView/Open
APPENDIX.pdf APPENDIX412.06 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 1.pdfCHAPTER 1200.47 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 2.pdf CHAPTER 2194.68 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 3.pdf CHAPTER 3208.43 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 4.pdfCHAPTER 41.18 MBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5421.17 kBAdobe PDFView/Open
CONTENT.pdf CONTENT291.78 kBAdobe PDFView/Open
COVER.pdfCOVER854.61 kBAdobe PDFView/Open
REFERENCE.pdfREFERENCE166.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.