Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39787
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ปฐมาวดี จงรักษ์ | - |
dc.contributor.author | สายสุรีย์ ศฤงคาร | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-12-12T12:57:28Z | - |
dc.date.available | 2016-12-12T12:57:28Z | - |
dc.date.issued | 2557 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39787 | - |
dc.description.abstract | The independent study on Efficiency Evaluation of Registration Rights and Juridical Acts of Lamphun Provincial Land Office was aimed to study: 1) the efficiency of services of Registration Rights and Juridical Acts of Lamphun Provincial Land Office 2) the factors that affect the efficiency of services of Registration Rights and Juridical Acts of Lamphun Provincial Land Office 3) the ways to improve the efficiency of services of Registration Rights and Juridical Acts of Lamphun Provincial Land Office. The samples of this research consisted of 384 service recipients and 10 officials who worked in Registration Rights and Juridical Acts of Lamphun Provincial Land Office. Data were collected by using a questionnaire and interview. The findings of this research showed that the efficiency of services in overview was in a good level. Considering the findings on each service part were found that (1) equitable service was in an excellent level (2) timely service was in a good level (3) ample service was in a fair level (4) continuous service was in a fair level (5) progression service was in a good level. The factors that affect the efficiency of services in terms of inputs composed of personnel, materials, and technology were contributed to operational efficiency. Although the budget was not enough but the management system worked quite well, so it did not affect operational efficiency. The process factors consisted of accuracy standards, speed, and more technical facilities were also contributed to operational efficiency. Guidelines for improving the efficiency of services should be improved in both the service provision and the operation with regard to the development of human resources and technology including the improvement of laws, regulations, orders, and reducing the various procedures to be flexible and reasonable for supporting more operational efficiency. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | การจดทะเบียน | en_US |
dc.subject | สิทธิ | en_US |
dc.subject | นิติกรรม | en_US |
dc.title | การประเมินประสิทธิภาพการจดทะเบียนสิทธิและนิติกรรมของสำนักงานที่ดินจังหวัดลำพูน | en_US |
dc.title.alternative | Efficiency evaluation of registration rights and juridical acts of Lamphun Provincial Land Office | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 333.332 | - |
thailis.controlvocab.thash | สำนักงานที่ดินจังหวัดลำพูน | - |
thailis.controlvocab.thash | การประเมินราคาที่ดิน -- ลำพูน | - |
thailis.controlvocab.thash | นิติกรรม | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว/ภน 333.332 ส268ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระเรื่อง การประเมินประสิทธิภาพการจดทะเบียนสิทธิและนิติกรรมของสำนักงานที่ดินจังหวัดลำพูน มีวัตถุประสงค์ในการศึกษา 1) เพื่อศึกษาถึงประสิทธิภาพของการให้บริการจดทะเบียนสิทธิและนิติกรรมของสำนักงานที่ดินจังหวัดลำพูน 2) เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการให้บริการจดทะเบียนสิทธิและนิติกรรมของสำนักงานที่ดินจังหวัดลำพูน 3) เพื่อศึกษาหาแนวทางการพัฒนาประสิทธิภาพการให้บริการจดทะเบียนสิทธิและนิติกรรมของสำนักงานที่ดินจังหวัดลำพูน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้รับบริการจดทะเบียนสิทธิและนิติกรรม ณ สำนักงานที่ดินจังหวัดลำพูนจำนวน 384 คน และเจ้าหน้าที่ผู้ปฏิบัติงานจดทะเบียนสิทธิและนิติกรรมของสำนักงานที่ดินจังหวัดลำพูนจำนวน 10 คน โดยใช้เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลได้แก่ แบบสอบถามและแบบสัมภาษณ์ ผลการศึกษา พบว่า ประสิทธิภาพการให้บริการในภาพรวมอยู่ในระดับดี หากพิจารณาเป็นรายด้านพบว่า 1) ด้านการให้บริการอย่างเสมอภาคอยู่ในระดับดีมาก 2) ด้านการให้บริการที่ตรงเวลา อยู่ในระดับดี 3) ด้านการให้บริการที่เพียงพออยู่ในระดับพอใช้ 4) ด้านการให้บริการอย่างต่อเนื่องอยู่ในระดับพอใช้ 5) ด้านการให้บริการอย่างก้าวหน้าอยู่ในระดับดี โดยปัจจัยที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการให้บริการในด้านปัจจัยนำเข้า ได้แก่ ด้านบุคลากร ด้านวัสดุอุปกรณ์ ด้านเทคโนโลยี มีส่วนสนับสนุนให้การปฏิบัติงานมีประสิทธิภาพ แม้ว่าจะมีปัญหาด้านงบประมาณที่ไม่เพียงพอ แต่มีระบบการจัดการที่ค่อนข้างดี ดังนั้นจึงไม่ส่งผลกระทบต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงาน ส่วนปัจจัยกระบวนการได้แก่ ด้านความถูกต้องได้มาตรฐาน ด้านความรวดเร็วและด้านเทคนิคที่สะดวกกว่าเดิม มีส่วนสนับสนุนให้การปฏิบัติงานมีประสิทธิภาพ แนวทางการพัฒนาประสิทธิภาพการให้บริการ ควรปรับปรุงทั้งในด้านการให้บริการและด้านการปฏิบัติงาน โดยคำนึงถึงเรื่องการพัฒนาด้านบุคลากร ด้านเทคโนโลยี ตลอดจนปรับปรุงกฎหมาย ระเบียบ คำสั่ง และลดขั้นตอนการปฏิบัติงานต่าง ๆ ให้มีความยืดหยุ่นและเหมาะสม เพื่อให้การปฏิบัติงานมีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น | en_US |
Appears in Collections: | POL: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.pdf | ABSTRACT | 267.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
APPENDIX.pdf | APPENDIX | 468.66 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 1.pdf | CHAPTER 1 | 315.16 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 2.pdf | CHAPTER 2 | 648.62 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 3.pdf | CHAPTER 3 | 362.18 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 4.pdf | CHAPTER 4 | 576.67 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 5.pdf | CHAPTER 5 | 338.58 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CONTENT.pdf | CONTENT | 244.34 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
COVER.pdf | COVER | 560.71 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
REFERENCE.pdf | REFERENCE | 268.39 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.