Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39785
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorทิพย์รัตน์ นพฤทธิ์-
dc.contributor.authorพีรันธร ยาคำen_US
dc.date.accessioned2016-12-12T12:51:53Z-
dc.date.available2016-12-12T12:51:53Z-
dc.date.issued2557-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39785-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to construct learning activity plans for promoting word problems solving ability with multiple strategies on multiplication and division word problems among ProthomSuksa 4 Students. Target group was 42 PrathomSuksa 4/4 students at Anubanphayao School, Phayao Province during the second semester of the 2013 academic year. The instrument was eight learning activity plans promoting word problems solving ability with multiple strategies on multiplication and division word problems. The plans consisted of various learning activities on solving problems with multiple strategies, materials andstudents solved along with procedure of solving problems. The learning activity plans were evaluated by 5 experts, then improved according to their recommendations. The improved learning activity plans were implemented to target group and after teaching all 8 plans, students were verified their ability to solve word problems with the tests. Data were analyzed by frequency, percentage and descriptive analysis. The result of the study was all 8 learning activity plans promoting word problems solving ability with multiple strategies on multiplication and division word problems among Prothom Suksa 4 students were appropriate which examined by the experts,After implementing the learning activity plans to the students, it was found that students problems solving ability met criteria both during the study and from the test. Thus the learning activity plans created were appropriated.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้en_US
dc.subjectการแก้โจทย์ปัญหาen_US
dc.subjectการคูณen_US
dc.subjectการหารen_US
dc.titleการสร้างแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้เพื่อส่งเสริมความสามารถในการแก้โจทย์ปัญหาด้วยยุทธวิธีที่หลากหลาย เรื่อง โจทย์ปัญหาการคูณและการหาร ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4en_US
dc.title.alternativeConstruction of learning activity plans for promoting word problems solving ability with multiple strategies on multiplication and division word problems among PrathomSuksa 4 studentsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc372.7-
thailis.controlvocab.thashคณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาขั้นประถม-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 372.7 พ3711ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้เพื่อส่งเสริมความสามารถในการแก้โจทย์ปัญหาด้วยยุทธวิธีที่หลากหลาย เรื่อง โจทย์ปัญหาการคูณและการหารของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้เป็นผู้เรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4/4 โรงเรียนอนุบาลพะเยา จังหวัดพะเยา ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2556 จำนวน 42 คน เครื่องมือที่ใช้ได้แก่แผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ เรื่อง โจทย์ปัญหาการคูณและการหาร ที่ส่งเสริมความสามารถในการแก้โจทย์ปัญหาด้วยยุทธวิธีที่หลากหลาย จำนวน 8 แผน ซึ่งในแผนประกอบไปด้วยกิจกรรมการแก้โจทย์ปัญหาด้วยยุทธวิธีที่หลากหลาย สื่อประกอบการเรียนรู้ ผู้เรียนปฏิบัติตามขั้นตอนการแก้โจทย์ปัญหา จากนั้นนำแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ให้ผู้เชี่ยวชาญจำนวน5 ท่านตรวจสอบและปรับปรุงตามข้อเสนอแนะ แล้วนำแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ดังกล่าวไปจัดกิจกรรมการเรียนการสอนกับผู้เรียนกลุ่มเป้าหมาย และทำการทดสอบหลังเรียนด้วยแบบทดสอบวัดความสามารถในการแก้โจทย์ปัญหา จากนั้นวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถี่ร้อยละและพรรณนาความ ผลการศึกษาทำให้ได้แผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้เพื่อส่งเสริมความสามารถในการแก้ โจทย์ปัญหาด้วยยุทธวิธีที่หลากหลาย เรื่อง โจทย์ปัญหาการคูณและการหารของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 จำนวน 8 แผน โดยผู้เชี่ยวชาญทั้ง 5 ท่านเห็นว่าแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ มีความเหมาะสมทุกแผน และจากการนำแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ไปใช้กับผู้เรียนก็พบว่าความสามารถในการแก้โจทย์ปัญหาของผู้เรียนทั้งระหว่างเรียนและจากการทำแบบทดสอบวัดความสามารถในการแก้โจทย์ปัญหาผู้เรียนสามารถทำได้ตามเกณฑ์ที่กำหนด ซึ่งแสดงว่า แผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ที่สร้างขึ้นมีความเหมาะสมen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf ABSTRACT220.02 kBAdobe PDFView/Open
APPENDIX.pdfAPPENDIX549.34 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 1.pdf CHAPTER 1157.3 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 2455.92 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 3.pdfCHAPTER 3326.69 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 4.pdfCHAPTER 44.72 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5271.82 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CONTENT.pdf CONTENT362.2 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
COVER.pdfCOVER663.57 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
REFERENCE.pdfREFERENCE195.13 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.