Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39751
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวีระพงษ์ แสง-ชูโต-
dc.contributor.advisorรำไพ สามสีทอง-
dc.contributor.authorยอดขวัญ ทองเล่มen_US
dc.date.accessioned2016-12-12T10:13:49Z-
dc.date.available2016-12-12T10:13:49Z-
dc.date.issued2557-05-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39751-
dc.description.abstractThe objective of this independent study was to study process and result of pictures usage to develop word pronunciation skill of a child with hearing impairment and purposive sampling were utilized a 11-year old boy study grade 5 municipal umoung1MuangLamphun a child with hearing impairment level 5. The main instruments included 1) Individual Education Plan 2) Individualized Implementation Plan 3) knowing words observation form 4) an interview form. The data were analyzed using compare with percentage of pre and post teaching program and descriptive explanation. The result of the study showed teaching with pictures usage from basic words index for pre-school combine to the lips look technique and perceive the feeling from the lips express word technique can increasing the development in word pronunciation skill with progressive in pronunciation skill average 79.16 percent and knowing words average 87.50 percent. So that the conclude of this independent study was the pictures usage can used to develop word pronunciation skill in a child with hearing impairment level 5.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการออกเสียงen_US
dc.subjectเด็กที่มีความบกพร่องทางการได้ยินen_US
dc.titleการใช้รูปภาพเพื่อพัฒนาทักษะการออกเสียงของเด็กที่มีความ บกพร่องทางการได้ยินen_US
dc.title.alternativePictures Usage to Develop Word Pronunciation Skill of a Child with Hearing Impairmenten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc371.9-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาพิเศษ-
thailis.controlvocab.thashเด็กพิเศษ-
thailis.controlvocab.thashภาษาไทย -- การออกเสียง-
thailis.controlvocab.thashเด็กที่มีความบกพร่องทางการได้ยิน-
thailis.manuscript.callnumberว 371.9 ย194ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาวิธีการและผลการพัฒนาทักษะการออกเสียงคำจากรูปภาพอย่างรู้ความหมายของเด็กที่มีความบกพร่องทางการได้ยิน ใช้วิธีเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) เพศชายอายุ 11 ปี จำนวน 1 คน กำลังศึกษาระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนเทศบาลอุโมงค์ 1 สังกัดเทศบาลตำบลอุโมงค์ อำเภอเมือง จังหวัดลำพูน เป็นผู้บกพร่องทางการได้ยินระดับ 5 เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ได้แก่ 1) แผนการจัดการศึกษาเฉพาะบุคคล 2) แผนการสอนเฉพาะบุคคล 3) แบบสังเกตความสามารถในการรู้จักคำ 4 ) แบบสัมภาษณ์ผู้ปกครองแบบไม่เป็นทางการ วิเคราะห์ข้อมูลโดยการเปรียบเทียบค่าร้อยละก่อนและหลังการสอนโดยเขียนบรรยายเชิงพรรณนา ผลการศึกษาพบว่า วิธีการสอนโดยใช้รูปภาพจากคำศัพท์ที่ได้จากบัญชีคำพื้นฐานระดับเด็กเล็กร่วมกับเทคนิคการมองริมฝีปาก เทคนิคการรับรู้สัมผัสดึงน้ำหนักของเสียงแต่ละคำ ทำให้กรณีศึกษามีการพัฒนาทักษะการออกเสียงคำและรู้จักคำศัพท์เพิ่มมากขึ้น โดยมีความก้าวหน้าด้านการออกเสียงคำเฉลี่ยร้อยละ 79.16 และด้านการรู้จักคำศัพท์เฉลี่ยร้อยละ 87.50 ดังนั้นจึงสามารถสรุปผลการศึกษานี้ได้ว่า การใช้รูปภาพสามารถพัฒนาทักษะการออกเสียงของเด็กที่มีความบกพร่องทางการได้ยินระดับ 5 ได้en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)49.7 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract222.33 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS5.23 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.