Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39659
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รองศาสตราจารย์ ดร.ชูชีพ พุทธประเสริฐ | - |
dc.contributor.advisor | อาจารย์ ดร.ยงยุทธ ยะบุญธง | - |
dc.contributor.author | ณัฐพงค์ เตจ๊ะนัง | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-11-08T09:26:48Z | - |
dc.date.available | 2016-11-08T09:26:48Z | - |
dc.date.issued | 2015-08 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39659 | - |
dc.description.abstract | The objective of this independent study was about project evaluation for promotion of individual learner leadership potential for the 21st century at Cholprathanpateak School, Chiang Mai Province. The instrument used was a questionnaire and CIPP Model by Stuffle Beam was also chosen for assessing 4 aspects of this project evaluation : context, input, process and output. The data was collected from 137 population included administrators, head of academic affairs, project advisor, teachers and education officers, educational supervisor, and students’ parents. The result was analyzed through frequency, percentage, average and standard deviation, presented as lecture schedule. The findings were summarized as follow : For the context, it showed that overall project context was suitable in every school framework. In addition, the input was appropriate and sufficient at high level. Next, the process of the project was carried on very well. Lastly, the output which referred to teachers, education officers and students’ parents were highly satisfied with this project. The result was concluded that project evaluation for promotion of individual learner leadership potential for the 21st century at Cholprathanpateak School, Chiang Mai Province, passed the assessment through 4 aspects above and was able to continue. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | การประเมินโครงการส่งเสริมศักยภาพเด็กเป็นรายบุคคล เพื่อความเป็นผู้นำในศตวรรษที่ 21 โรงเรียนชลประทานผาแตก จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Project Evaluation for Promotion of Individual Learner Leadership Potential for the 21st Century, Cholprathanpateak School, Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินโครงการส่งเสริมศักยภาพเด็กเป็นรายบุคคลเพื่อความเป็นผู้นำในศตวรรษที่ 21 โรงเรียนชลประทานผาแตก จังหวัดเชียงใหม่ เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่ แบบสอบถาม โดยใช้รูปแบบการประเมินแบบ CIPP Model ของสตัฟเฟิลบีม (Stuffle Beam) ในการประเมินโครงการทั้ง 4 ด้าน คือ ด้านสภาพแวดล้อม (Context) ด้านปัจจัยเบื้องต้น (Input) ด้านกระบวนการ (Process) และด้านผลผลิต (Output)โดยเก็บข้อมูลจากผู้บริหารสถานศึกษา หัวหน้าฝ่ายวิชาการ ผู้รับผิดชอบโครงการ คณะครูและบุคลากรทางการศึกษา ศึกษานิเทศก์ และผู้ปกครองนักเรียน จำนวน 137 คน วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน นำเสนอในรูปแบบตารางประกอบการบรรยาย สรุปผลการประเมินโครงการโดยรวม ด้านสภาพแวดล้อมพบว่าบริบทของโครงการ มีความสอดคล้องกับบริบทของโรงเรียนทุกประการ ด้านปัจจัยเบื้องต้น พบว่า มีความเหมาะสม และความเพียงพอของปัจจัยต่าง ๆ อยู่ในระดับมาก ด้านกระบวนการ พบว่า มีความเหมาะสมของกระบวนการดำเนินโครงการ อยู่ในระดับมาก และด้านผลผลิต พบว่า ครู บุคลากรทางการศึกษา และผู้ปกครองมีความพึงพอใจต่อผลผลิตของโครงการ อยู่ในระดับมาก สรุปได้ว่า โครงการส่งเสริมศักยภาพเด็กเป็นรายบุคคลเพื่อความเป็นผู้นำในศตวรรษที่ 21 ของโรงเรียนชลประทานผาแตก จังหวัดเชียงใหม่ ผ่านเกณฑ์การประเมินทั้ง 4 ด้าน ควรดำเนินการต่อไปได้ | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 175.15 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 306.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
FULL.pdf | Full IS | 3.96 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.