Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39644
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อาจารย์ ดร. ยงยุทธ ยะบุญธง | - |
dc.contributor.advisor | ดร. ชูชีพ พุทธประเสริฐ | - |
dc.contributor.author | อินทิรา ธนรัตน์พิศาล | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-11-08T09:13:48Z | - |
dc.date.available | 2016-11-08T09:13:48Z | - |
dc.date.issued | 2015-08 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39644 | - |
dc.description.abstract | The objective of this independent study is (1) to study the cooperatives store’s operating that based on the philosophy of the sufficiency economy and (2) to study the satisfaction of the cooperatives store’ members towards the store’s management at Tongsawat Wittayakarn School, Mae Sariang District, Mae Hong Son Province. There were two sets of data collected in this study. The first set of data was collected from the school administrators including teachers and all of school officers which were given questionnaire that was analyzed by using frequencies, percentage, arithmetic mean and standard deviation. The second set of satisfaction surveying data was collected from some of the school cooperative store’ members which are school administrators including teachers, school officers and the students from grade 5 to grade 9. The data was analyzed by using frequencies, percentage, arithmetic mean and standard deviation and both set of data analyzed into information table with description. The result of the overall operating’s outcome is at high level. And the school cooperative store that based operating the sufficiency economy is at the highest level while its evaluation is at lower. Its development is at the lowest level. The result of school cooperative store’s members’ satisfaction surveying is at high level meanwhile the highest level goes to commodity and the services. At lower is the place and prices and the lowest level goes to the marketing. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | การดำเนินงานกิจกรรมสหกรณ์ร้านค้าตามหลักปรัชญาของ เศรษฐกิจพอเพียงในโรงเรียนทองสวัสดิ์วิทยาคาร อำเภอแม่สะเรียง จังหวัดแม่ฮ่องสอน | en_US |
dc.title.alternative | Cooperatives Store Activity Operation Based on the Philosophy of the Sufficiency Economy in Tongsawat Wittayakarn School, Mae Sariang District, Mae Hong Son Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษาสภาพการดำเนินงานกิจกรรมสหกรณ์ร้านค้าตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง และ 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้บริการกิจกรรมสหกรณ์ร้านค้าตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงในโรงเรียนทองสวัสดิ์วิทยาคาร อำเภอแม่สะเรียง จังหวัดแม่ฮ่องสอน โดยมีขั้นตอนการศึกษา 2 ขั้นตอน คือ 1) การศึกษาสภาพการดำเนินงานกิจกรรมสหกรณ์ร้านค้าตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง ประชากร คือ ผู้บริหารสถานศึกษา ครูและบุคลากรทางการศึกษาของโรงเรียนทองสวัสดิ์วิทยาคาร เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ 2) การศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้บริการกิจกรรมสหกรณ์ร้านค้าตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง ประชากร คือ ผู้บริหารสถานศึกษา ครูและบุคลากรทางการศึกษา และนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ถึงชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน นำเสนอในรูปแบบตารางประกอบการบรรยาย ผลการศึกษาพบว่า สภาพการดำเนินงานมีระดับปฏิบัติ/เป็นจริงโดยรวมอยู่ในระดับมาก ด้านที่มีระดับปฏิบัติ/เป็นจริงสูงสุด คือ ด้านการดำเนินกิจกรรมสหกรณ์ตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง รองลงมาคือ ด้านการประเมินกิจกรรมสหกรณ์ตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียงและด้านการจัดตั้งกิจกรรมสหกรณ์ตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง ส่วนด้านที่มีระดับปฏิบัติ/ เป็นจริงน้อยที่สุด คือ ด้านการพัฒนากิจกรรมสหกรณ์ตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง ส่วนผลความพึงพอใจโดยรวมอยู่ในระดับมาก ด้านที่มีระดับความพึงพอใจสูงสุด คือด้านสินค้าและบริการ รองมาคือ ด้านสถานที่ และ ด้านราคา ส่วนด้านที่มีความพึงพอใจน้อยที่สุด คือ ด้านการส่งเสริมการขาย | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract | 177.33 kB | Microsoft Word XML | View/Open Request a copy |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 205.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
FULL.pdf | Full IS | 4.17 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.