Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39630
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.นฤนาถ ศราภัยวานิช-
dc.contributor.authorเสาวนีย์ วงษาen_US
dc.date.accessioned2016-10-12T09:19:28Z-
dc.date.available2016-10-12T09:19:28Z-
dc.date.issued2015-08-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39630-
dc.description.abstractThis independent study aimed to explore customer satisfaction towards marketing mix of Aukkharaphan Phanit. Questionnaires were used as the tool to collect data. Data obtained were analyzed by the descriptive statistics, including frequency, percentage, and means. The findings presented that most respondents were female in the age of 15-18 years old and earned monthly income at lower than 5,000 Baht. Their education background was undergraduate level. Presently they were students. Products that they purchased were A4 paper, cover paper, lined paper, and bond paper. In each purchase, the estimated expense for stationaries was 100-300 Baht. They learned about the Aukkharaphan Phanit from friends, relatives, and acquaintance. They rarely took services from the studied store on uncertain day during 9.01-11.00 hrs. Person who owned authority in purchasing stationaries was the respondents themselves. Reason of purchasing stationaries from the Aukkharaphan Phanit was product varieties. According to the study, the respondents satisfied with the overall marketing mix of Aukkharaphan Phanit at high level. Their satisfaction was respectively given to the marketing mix factors namely place, price, product, and promotion in descending order, with the details as follows. In an overview, the respondents satisfied with the product factor of Aukkharaphan Phanit at high level. The top satisfaction was to have all products as needed and the last satisfaction was the beauty of product and its package. In an overview, the respondents satisfied with the price factor of Aukkharaphan Phanit at high level. The top satisfaction was the variable product pricing: high, medium, and low product prices and the last satisfaction was the negotiable price for large order. In an overview, the respondents satisfied with the place factor of Aukkharaphan Phanit at high level. The top satisfaction was the location where was easy to find and the last satisfaction was the ease and convenience to make a contact via phone. In an overview, the respondents satisfied with the promotion factor of Aukkharaphan Phanit at high level. The top satisfaction was the staff, who was knowledgeable on a certain type of product and could introduce products to customers and the last satisfaction was the attractive events on special festival such as back-to-school season.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดของ ร้านอัครภัณฑ์พาณิชย์en_US
dc.title.alternativeCustomer Satisfaction Towards Marketing Mix of Aukkharaphan Phaniten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดของร้านอัครภัณฑ์พาณิชย์ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนาโดยสถิติที่ใช้ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงอายุ 15-18 ปี รายได้ ไม่เกิน 5,000 บาท การศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นนักเรียน เลือกซื้อกระดาษเอสี่ กระดาษทำปก กระดาษรายงาน กระดาษปอนด์ มีค่าใช้จ่ายในการซื้ออุปกรณ์เครื่องเขียนเฉลี่ยต่อครั้งประมาณ 100-300 บาท รู้จักร้านอัครภัณฑ์พาณิชย์จากเพื่อน ญาติพี่น้อง และคนรู้จัก มาใช้บริการนานๆ ครั้ง ในช่วงวันที่ไม่แน่นอน โดยมาใช้บริการช่วงเวลา 9.01 – 11.00 น. บุคคลที่มีอำนาจในการตัดสินใจซื้อเครื่องเขียน คือ ตัวผู้ตอบแบบสอบถามเอง เหตุผลที่เลือกซื้ออุปกรณ์เครื่องเขียนจากร้านอัครภัณฑ์พาณิชย์ คือ มีสินค้าให้เลือกหลากหลาย จากการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามพึงพอใจในภาพรวมของส่วนประสมการตลาดของร้านอัครภัณฑ์พาณิชย์อยู่ในระดับมาก ซึ่งสามารถเรียงลำดับความพึงพอใจตามค่าเฉลี่ยคือ ด้านการจัดจำหน่าย รองลงมาคือ ด้านราคา ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านการส่งเสริมการตลาด โดยแสดงรายละเอียดในแต่ละปัจจัยดังต่อไปนี้ ผู้ตอบแบบสอบถามพึงพอใจต่อปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ของร้านอัครภัณฑ์พาณิชย์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยความพึงพอใจเป็นลำดับแรก คือ สินค้ามีให้เลือกครบตามความต้องการ และพึงพอใจเป็นลำดับสุดท้าย คือ ความสวยงามของสินค้าและบรรจุภัณฑ์ ผู้ตอบแบบสอบถามพึงพอใจต่อปัจจัยด้านราคาของร้านอัครภัณฑ์พาณิชย์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยความพึงพอใจเป็นลำดับแรก คือ สินค้ามีหลายระดับราคา คือ ราคาสูง ราคา ปานกลาง ราคาต่ำ และพึงพอใจเป็นลำดับสุดท้าย คือ การต่อรองราคาเมื่อซื้อในจำนวนที่มาก ผู้ตอบแบบสอบถามพึงพอใจต่อปัจจัยด้านการจัดจำหน่ายของร้านอัครภัณฑ์พาณิชย์โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยความพึงพอใจเป็นลำดับแรก คือ ร้านค้าตั้งอยู่บนทำเลที่สามารถมองเห็นได้ง่าย และพึงพอใจเป็นลำดับสุดท้าย คือ การติดต่อสอบถามทางโทรศัพท์ง่าย สะดวก ผู้ตอบแบบสอบถามพึงพอใจต่อปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาดของร้านอัครภัณฑ์พาณิชย์โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยความพึงพอใจเป็นลำดับแรก คือ พนักงานมีความรู้ในตัวสินค้าเป็นอย่างดี สามารถแนะนำตัวสินค้าได้ และพึงพอใจเป็นลำดับสุดท้าย คือ การจัดกิจกรรมในช่วงเทศกาลต่าง ๆ เช่น เปิดเทอม ดึงดูดน่าสนใจen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)189.81 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract167.29 kBAdobe PDFView/Open
COVER.pdfFull IS2.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.