Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39576
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์สิริเกียรติ รัชชุศานติ-
dc.contributor.authorภคพล แซ่แต้en_US
dc.date.accessioned2016-09-28T07:06:57Z-
dc.date.available2016-09-28T07:06:57Z-
dc.date.issued2557-12-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39576-
dc.description.abstractThis independent study aimed at exploring customer satisfaction towards service marketing mix of Chiang Mai Diesel Company Limited. Data collection was compiled from the distribution of questionnaires to 352 customers of Chiang Mai Diesel Company Limited. The given data were then analyzed by applying descriptive statistics composing of frequency distribution, percentage measurement, and mean calculation. Based upon the findings, majority of participants were married males aging between 31 - 40 years old with qualifications below Bachelor’s degree. Such participants were business owners with monthly income of 10,000 – 20,000 baht. Participants are aware about Chiang Mai Diesel Company Limited from friends or colleagues. The frequency of service usage were 2-5 times. The service obtained from Chiang Mai Diesel Company Limited was Diesel Injector repair. Participants obtained such service at Chiang Mai Diesel Company Limited during weekdays (Monday – Friday). Participants spent approximately 5,000 – 10,000 Baht on each visit. The main reason participants chose Chiang Mai Diesel Company Limited was the specialized skill in workmanship. According to the study, the service marketing mix factors, which customers obtained high satisfaction were process, place, people, product, physical evidence, and price respectively. The service marketing mix factor, which customers obtained medium satisfaction with was promotion. The sub-factors that were ranked at the highest ranking for each service marketing mix were as followed. In terms of product, the reputation in reparing diesel injection pump, injector and turbocharger ranked the highest. In terms of price, accurate appraisement ranked the highest. In terms of place, distribution channel convenience ranked the highest. In terms of promotion, detailed service description billboard ranked the highest. In terms of people, mechanics’ knowledge and skills ranked the highest. In terms of process, the use appropriate equipment ranked the highest. In terms of physical evidence, high technology machinery and equipment ranked the highest.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectบริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัดen_US
dc.subjectความพอใจของผู้ใช้บริการen_US
dc.subjectการตลาดen_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการของบริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัดen_US
dc.title.alternativeCustomer satisfaction towards services marketing mix of Chiang Mai Diesel company Limiteden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.8343-
thailis.controlvocab.thashบริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัด-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 658.8343 ภ116ค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษา ความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการของบริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัด มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการของ บริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัด โดยใช้แบบสอบถามเก็บรวบรวมข้อมูลจาก ลูกค้าที่มาใช้บริการที่บริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัด จำนวน 352 ราย ใช้วิธีการเลือกตัวอย่างโดยสะดวก นำมาวิเคราะห์ โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ค่าร้อยละ และค่าเฉลี่ย ซึ่งสรุปผลการศึกษาได้ดังนี้ จากการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุระหว่าง 31 – 40 ปี สถานภาพสมรส ระดับการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี ประกอบธุรกิจส่วนตัว รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000 บาท รู้จักบริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัด ผ่านทางเพื่อน / คนรู้จักแนะนำ เคยใช้บริการของบริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัด 2-5 ครั้ง ส่วนใหญ่บริการที่เคยใช้ คือ ซ่อมหัวฉีดดีเซล นำรถยนต์เข้ารับบริการที่บริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัด ในช่วงระหว่างวันจันทร์-วันศุกร์ เลือกใช้บริการของบริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัด เนื่องจากช่างมีความชำนาญเฉพาะทาง มีค่าใช้จ่ายในการซ่อมระหว่าง 5,001-10,000 บาท ผลการศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการของบริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัด จากผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีความพึงพอใจต่อส่วนประสมการตลาดบริการของบริษัทเชียงใหม่ดีเซล จำกัด ดังนี้ ความพึงพอใจในระดับมาก ได้แก่ ด้านกระบวนการ ด้านช่องทางการให้บริการ ด้านบุคลากร ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านราคา ตามลำดับ ความพึงพอใจในระดับปานกลาง คือ ด้านส่งเสริมการตลาด โดยมีความพึงพอใจค่าเฉลี่ยสูงสุดของปัจจัยย่อยส่วนประสมการตลาดบริการแต่ละด้านดังนี้ ด้านผลิตภัณฑ์ มีชื่อเสียงในด้านการซ่อมปั๊ม-หัวฉีดดีเซล เทอร์โบมาเป็นเวลานาน ด้านราคา คือ การคิดราคาถูกต้อง ตรงไปตรงมา ด้านช่องทางการให้บริการ คือ ทำเลที่ตั้งหาง่าย เดินทางมารับบริการสะดวก ด้านส่งเสริมการตลาด คือ ป้ายโฆษณาหน้าบริษัท ระบุงานให้บริการชัดเจน ด้านบุคลากร คือ พนักงานมีความรู้ ความชำนาญในการซ่อมปั๊ม-หัวฉีดดีเซล เทอร์โบ เป็นอย่างดี ด้านกระบวนการ คือ เลือกใช้เครื่องมือซ่อมได้อย่างถูกต้องเหมาะสม และ ด้านลักษณะทางกายภาพ คือ บริษัทใช้เครื่องมือ อุปกรณ์ในการซ่อมที่มีเทคโนโลยีทันสมัยen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)173.67 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract256.26 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS2.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.