Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39555
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร.กัญญา กำศิริพิมาน-
dc.contributor.authorชมพูนุช คันทะชมภูen_US
dc.date.accessioned2016-09-28T04:23:52Z-
dc.date.available2016-09-28T04:23:52Z-
dc.date.issued2557-08-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39555-
dc.description.abstractThe purposes of this independent study were Young salesman characteristics of Mae Moh EGAT College of Technology and Management, Lampang province. The scope and content with the sale features the following five the skills, knowledge and opinions about themselves. personality And the incentive to work. Population are as follows: advisor for 1 person. Teacher of marketing section 2 people. Diploma students marketing section. Participating in the operation, a total of 17 people and students for diploma, And vocational students., The customer service of the store's beverage store sales of 385 people. The instruments used to collect data. Observation form part of a structured interview questionnaire. Data Analysis by the data obtained from the interviews were concluded the classification. Then describes the principal issues data from the questionnaire were analyzed by frequency, percentage, mean and standard deviation And presented in the form of tables and descriptive essays. The findings could be summarized as follows ; Young salesman College of Technology and Management EGAT Lampang province as a whole and 5 at a high level. Considering it was found that with a comment. The highest level is the personality. The comments section at a high level is the feedback on their skills, knowledge and motivation to work. The overall result of the sale of the Young salesman characteristics of Mae Moh EGAT College of Technology and Management, Lampang province, found that respondents with age, income, and different section. Young salesman characteristics of Mae Moh EGAT College of Technology and Management, Lampang province. In the field, including 5 different statistically significant at 0.49en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการศึกษาทางอาชีพen_US
dc.titleคุณลักษณะของนักขายรุ่นเยาว์ วิทยาลัยเทคโนโลยีและการจัดการ กฟผ.แม่เมาะ จังหวัดลำปางen_US
dc.title.alternativeYoung salesman characteristics of Mae Moh EGAT College of Technology and Management, Lampang Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc370.113-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาทางอาชีพ -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาทางวิชาชีพ-
thailis.controlvocab.thashการขาย-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 370.113 ช166ค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณลักษณะของนักขายรุ่นเยาว์ ของสาขางาน การขาย วิทยาลัยเทคโนโลยีและการจัดการ กฟผ.แม่เมาะ จังหวัดลำปาง ศึกษาขอบเขตด้านเนื้อหาเกี่ยวกับคุณลักษณะของนักขายรุ่นเยาว์ 5 ด้าน ดังนี้ ด้านความรู้ ด้านทักษะ ด้านความคิดเห็นเกี่ยวกับตนเอง ด้านบุคลิกภาพ และด้านแรงจูงใจในการทำงาน ประชากรและกลุ่มตัวอย่างมีดังนี้ ครูที่ปรึกษา จำนวน 1 คน ครูสาขางานการขาย จำนวน 2 คน นักเรียนระดับ ปวช. สาขางานการขาย ที่เข้าร่วมการดำเนินงานร้านนักขายรุ่นเยาว์ จำนวน 17 คน และนักเรียนระดับ ปวช. ที่เป็นลูกค้ามารับบริการของร้านจำหน่ายเครื่องดื่มของร้านนักขายรุ่นเยาว์ จำนวน 385 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือ แบบสังเกตแบบมีส่วนร่วม แบบสอบถาม แบบสัมภาษณ์ชนิดมีโครงสร้าง การวิเคราะห์ข้อมูล โดยการนำข้อมูลที่ได้จากการสัมภาษณ์มาสรุปรวบรวมจัดหมวดหมู่ แล้วอธิบายตามประเด็นที่ศึกษา ข้อมูลจากแบบสอบถาม มาวิเคราะห์โดยใช้ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และนำเสนอในรูปแบบของตารางประกอบการพรรณนาแบบความเรียง ผลการศึกษาพบว่า 1. คุณลักษณะของนักขายรุ่นเยาว์ วิทยาลัยเทคโนโลยีและการจัดการ กฟผ.แม่เมาะ จังหวัดลำปาง ในภาพรวมทั้ง 5 ด้าน อยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า มีความคิดเห็น อยู่ในระดับมากที่สุด คือ ด้านบุคลิกภาพ ส่วนความคิดเห็น อยู่ในระดับมาก คือ ด้านความคิดเห็นเกี่ยวกับตนเอง ด้านทักษะ ด้านความรู้ และด้านแรงจูงใจในการทำงาน 2. ผลโดยรวมของคุณลักษณะของนักขายรุ่นเยาว์ วิทยาลัยเทคโนโลยีและการจัดการ กฟผ.แม่เมาะ จังหวัดลำปาง พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามที่มี อายุ รายได้ และสาขางานแตกต่างกัน มีความคิดเห็นเกี่ยวกับ คุณลักษณะของนักขายรุ่นเยาว์ วิทยาลัยเทคโนโลยีและการจัดการ กฟผ.แม่เมาะ จังหวัดลำปางในภาพรวมทั้ง 5 ด้าน แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.49en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfAbstract165.26 kBAdobe PDFView/Open
ABSTRACT.docxAbstract (words)58.91 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
FULL.pdfFull IS3.52 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.