Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39484
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.นฤมล กิมภากรณ์-
dc.contributor.authorเสาวภาคย์ วิปุโรen_US
dc.date.accessioned2016-08-09T09:39:26Z-
dc.date.available2016-08-09T09:39:26Z-
dc.date.issued2558-08-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39484-
dc.description.abstractThis independent study aimed to the marketing mix factors affecting consumers buying decision smart phone in municipality Samutsakhon. Questionnaires were used to collect data from 400 consumer who ever bought – use the smartphone, and live in municipality Samutsakhon. Primary data were collected by using questionnaire and convenience sampling method by separated four type of retail included 100 people from authorized dealer, 100 peoplefrom AIS, DTAC and, True shop, 100 people from traditional retail, and 100 people from used smartphone shop, and analyzed by descriptive statistic included frequency, percentage and mean. Based upon the result of the study, most respondents were single female aged between 21 – 30 years old with the Bachelor’s degree. They were mostly the public company employee earning average monthly income at the amount of 15,001 – 25,000. At present they used the Samsung brand within 1 – 2 years. They bought from the authorized dealer with the reason to use the social network and 1 – 2 years of them for change the new smart phone. The factors which affected to the consumer was found that for the product factor perspective was it easy to use, for the price perspective was it reasonable price and function of the smartphone, for the place factor perspective was they bought form the authorized dealer such as authorized dealer Iphone, Samsung , Nokia etc., and the promotion factor perspective was they had been concerned within after service.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการตลาดen_US
dc.subjectผู้บริโภคen_US
dc.subjectสมาร์ทโฟนen_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในเขตเทศบาลนครสมุทรสาครต่อการซื้อสมาร์ทโฟนen_US
dc.title.alternativeMarketing mix affecting consumers in Samut Sakhon municipality towards buying smart phonesen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.8-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thailis.controlvocab.thashผู้บริโภค -- สมุทรสาคร-
thailis.controlvocab.thashสมาร์ทโฟน -- การจัดซื้อ-
thailis.manuscript.callnumberว 658.8 ส517ส-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสมาร์ทโฟนในเขตเทศบาลนครสมุทรสาคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้ที่อาศัยอยู่ในเขตเทศบาลนครสมุทรสาครที่เคยซื้อและเคยใช้สมาร์ทโฟน จำนวน 400 ราย เครื่องมือที่ใช้ในการทำการเก็บรวบรวมข้อมูลปฐมภูมิของการศึกษาสอมถาม โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวกโดยแบ่งออกเป็น 4 ประเภท ได้แก่ ร้านศูนย์โทรศัพท์ของสมาร์ทโฟนโดยตรง 100 ราย ร้านผู้ให้บริการเครือข่ายมือถือ 100 ราย โซนร้านขายมือถือทั่วไป 100 ราย และร้านรับซื้อหรือขาย สมาร์ทโฟนมือสอง 100 ราย และวิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วยความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามเป็นเพศหญิง อายุ 21 - 30 ปี สถานภาพ โสด มีการศึกษาขั้นสูงสุดปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 25,000 บาท ยี่ห้อสมาร์ทโฟนที่ใช้ในปัจจุบัน ซัมซุง มีระยะเวลาในการใช้สมาร์ทโฟน 1- 2 ปี ซื้อสมาร์ทโฟน ร้านตัวแทนจำหน่ายในแต่ละยี่ห้อ มีเหตุผลในการซื้อสมาร์ทโฟน เล่นSocial Network มีระยะเวลาโดยเฉลี่ยของการเปลี่ยนโทรศัพท์ 1 - 2 ปี ส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสมาร์ทโฟนในเขตเทศบาลนครสมุทรสาคร ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ที่มีค่าเฉลี่ยระดับผลต่อการตัดสินใจซื้อมากที่สุด คือ สะดวกต่อการใช้งาน ปัจจัยด้านราคาที่มีค่าเฉลี่ยระดับผลต่อการตัดสินใจซื้อมากที่สุด คือ ราคาเหมาะสมกับคุณภาพและคุณสมบัติของผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่ายที่มีค่าเฉลี่ยระดับผลต่อการตัดสินใจซื้อมากที่สุด คือ ผลิตภัณฑ์ที่จัดจำหน่ายผ่านเจ้าของยี่ห้อโดยตรง เช่น ศูนย์ไอโฟน ศูนย์ซัมซุง ศูนย์โนเกียร์ เป็นต้น และปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาดที่มีค่าเฉลี่ยระดับผลต่อการตัดสินใจซื้อมากที่สุด คือ มีการรับประกันและบริการหลังการขายen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)177.29 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract179.68 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS2.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.