Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.พรทิพย์ โรจน์ศิรพิศาล-
dc.contributor.authorอลิสา ภูวพิทยานนท์en_US
dc.date.accessioned2016-08-08T09:34:10Z-
dc.date.available2016-08-08T09:34:10Z-
dc.date.issued2015-03-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39477-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to study the effects of organizing teaching and learning activities on logarithm functions by using Team Assisted Individualization (TAI) model for Mathayom Suksa 5 studens. The targeted group were 43 MathayomSuksa5/1 students at Sahasartsuksa School in the first semester of academic year 2014.The research instruments consisted of lesson plans on logarithm function by usingTAI model,mathematics achievement test, and questionnaires on satisfaction about teaching and learning activities on logarithm function by using TAI models.The data was analyzed in terms of mean and percentage. The results from this study showed that more than half of the students (81.40% of the total students)passed the 60% criteriontest on logarithm functions and the students’ satisfaction about teaching and learning activities on logarithm functions by using TAI models was at high level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการจัดกิจกรรมการเรียนการสอนเรื่องฟังก์ชันลอการิทึม โดยใช้รูปแบบกลุ่มช่วยเรียนรายบุคคลสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5en_US
dc.title.alternativeOrganizing Teaching and Learning Activities on Logarithm Functions by Using Team Assisted Individualization Model for Mathayom Suksa 5 Studentsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการจัดกิจกรรมการเรียนการสอนวิชาคณิตศาสตร์เรื่องฟังก์ชันลอการิทึมโดยใช้รูปแบบกลุ่มช่วยเรียนรายบุคคลสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 กลุ่มเป้าหมายในการวิจัยครั้งนี้เป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5/1 ภาคเรียนที่ 1ปีการศึกษา 2557โรงเรียนสหศาสตร์ศึกษา อำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย จำนวน 43คนเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้วิชาคณิตศาสตร์เรื่องฟังก์ชันลอการิทึมโดยใช้รูปแบบกลุ่มช่วยเรียนรายบุคคลแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ เรื่อง ฟังก์ชันลอการิทึมและแบบวัดความพึงพอใจที่มีต่อการจัดกิจกรรมการเรียนการวิชาคณิตศาสตร์เรื่องฟังก์ชันลอการิทึมโดยใช้รูปแบบกลุ่มช่วยเรียนรายบุคลวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ยและค่าร้อยละ ผลการวิจัยพบว่าจำนวนนักเรียนมากกว่าครึ่งหนึ่งซึ่งคิดเป็นร้อยละ 81.40มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์เรื่องฟังก์ชันลอการิทึมผ่านเกณฑ์ที่กำหนดไว้คือร้อยละ 60 และนักเรียนมีความพึงพอใจต่อการจัดกิจกรรมการเรียนการสอนเรื่องฟังก์ชันลอการิทึมที่ใช้รูปแบบกลุ่มช่วยเรียนรายบุคคลอยู่ในระดับมากen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract176.46 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract208.6 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS4.14 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.