Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39440
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอ.ดร.อนุภาค เสาร์เสาวภาคย์-
dc.contributor.advisorผศ.ดร.ชูเกียรติ ชัยบุญศรี-
dc.contributor.authorศรัญญา งามมาศประภัสสรen_US
dc.date.accessioned2016-07-22T09:29:08Z-
dc.date.available2016-07-22T09:29:08Z-
dc.date.issued2015-10-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39440-
dc.description.abstractThis research is to study the factors affecting selective buying of food supplements of working people in the pharmacy Chiang Mai province. The main purposes are 1) to study characteristics of the working people, 2) to study the factors affecting selective buying of food supplements of working people in the pharmacy Chiang Mai province, as well as 3) to analyze the order of magnitude factors affecting selective buying of food supplements. By study the attitudes of working people for selective buying of food supplements. The data used in this study is the primary data obtained from samples of working people who selective buying of food supplements in the pharmacy Chiang Mai province total amount 400 samples and analysis with economic model; multinomial logit model. It was found that the factors affecting selective buying of food supplements for beauty of working people in the pharmacy Chiang Mai province with relations in the same direction include income per month, the relations opposite direction include age. The factors affecting selective buying of food supplements for weight control of working people in the pharmacy Chiang Mai province with relations in the same direction include promotion and advertising, the relations opposite direction include supplements quality and product trial. The factors affecting selective buying of food supplements to nourish the brain of working people in the pharmacy Chiang Mai province no relations in the same direction, the relations opposite direction include income per month and convenient to buying supplements.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมของกลุ่มคนวัยทำงานในร้านขายยาแผนปัจจุบัน จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeFactors that Affect to Buying of Supplements of Working People in the Pharmacy Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาเรื่อง ปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมของกลุ่มคนวัยทำงานในร้านขายยาแผนปัจจุบัน จังหวัดเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะทั่วไปของกลุ่มคนวัยทำงานและปัจจัยต่าง ๆ ที่มีอิทธิพลต่อการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมของกลุ่มคนวัยทำงานในร้านขายยาแผนปัจจุบัน จังหวัดเชียงใหม่ และเพื่อทำการวิเคราะห์ระดับความสำคัญของปัจจัยที่เป็นตัวกำหนดการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมประเภทต่าง ๆ โดยศึกษาจากทัศนคติของกลุ่มคนวัยทำงานในการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริม ซึ่งข้อมูลที่ใช้ในการศึกษาเป็นข้อมูลปฐมภูมิที่ได้จากการเก็บแบบสอบถามจากกลุ่มคนวัยทำงานที่เลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมในร้านขายยาแผนปัจจุบัน จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 400 ตัวอย่าง และทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้แบบจำลอง Multinomial Logit ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมเพื่อความสวยงามของกลุ่มคนวัยทำงานในร้านขายยาแผนปัจจุบัน จังหวัดเชียงใหม่ ที่มีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน ได้แก่ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ส่วนความสัมพันธ์ในทิศทางตรงกันข้าม ได้แก่ อายุ ปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมเพื่อการควบคุมน้ำหนักของกลุ่มคนวัยทำงานในร้านขายยาแผนปัจจุบัน จังหวัดเชียงใหม่ ที่มีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน ได้แก่ การลดแลกแจกแถม และการโฆษณาตามสื่อต่าง ๆ ส่วนความสัมพันธ์ในทิศทางตรงกันข้าม ได้แก่ คุณภาพอาหารเสริม และการทดลองสินค้าใหม่ และปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริมเพื่อบำรุงสมองของกลุ่มคนวัยทำงานในร้านขายยาแผนปัจจุบัน จังหวัดเชียงใหม่ ไม่มีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน ส่วนความสัมพันธ์ในทิศทางตรงกันข้าม ได้แก่ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และความสะดวกในการซื้ออาหารเสริมen_US
Appears in Collections:ECON: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abstract.docx(watermark).docxAbstract (words)55.79 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract 219.92 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS3.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.