Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39439
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร. ยงยุทธ ยะบุญธง-
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร. ชูชีพ พุทธประเสริฐ-
dc.contributor.authorพัชรวัฒน์ วัฒนเจริญกูรen_US
dc.date.accessioned2016-07-22T09:28:26Z-
dc.date.available2016-07-22T09:28:26Z-
dc.date.issued2015-10-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39439-
dc.description.abstractIndependent study is The purpose is to Teachers’ Performance Concerning Functional Competency Development under of the Secondary Educational Service Area Office 35 which is the size of the population is head teacher. Deputy head teacher and teachers of 2,434. The sample size was determined using square blocks of Crazy Morgan. At 0.05 The result was 450 people, simple random sampling. The tools used to collect data analysis was performed by using frequency, percentage, average and standard deviation. The study found that the competency of the work of teachers. Under the jurisdiction of the school district has undergone 35 operations / reality were at a high level. When considering the sort of averaging less to be: 1) Classroom Management 2) learning management 3) Relationship and Collaboration Building for Learning Management 4) Student Development and 5) Analysis and Syntheis & Classroom Research. The problems that the Lack of development for teachers to design learning activities that are consistent with the needs of diverse learners. The solution is to develop teachers to design learning activities that are consistent with the diverse needs of learners with a variety of methods.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนาสมรรถนะประจำสายงานครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาเขต 35en_US
dc.title.alternativeTeacher Competency Development in Secondary Educational Service Area Office 35en_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสภาพ ปัญหา และแนวทางแก้ไขปัญหาในการพัฒนาสมรรถนะ ประจำสายงานของครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 35 ประชากรคือผู้อำนวยการสถานศึกษา รองผู้อำนวยการสถานศึกษา และครู จำนวน 2,434 คน กำหนดขนาดตัวอย่างโดยใช้ตารางสำเร็จรูปของเครซี่และมอร์แกน ที่ความเชื่อมั่น 0.05 ได้ขนาดตัวอย่างจำนวน 450 คน แล้วสุ่มอย่างง่าย เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวมรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่าสภาพ การพัฒนาสมรรถนะประจำสายงานของครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 35 มีระดับปฏิบัติ/เป็นจริงโดยรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้านเรียงลำดับค่าเฉลี่ยจากมากไปน้อย เป็นดังนี้ 1) ด้านการบริหารจัดการชั้นเรียน 2) ด้านการจัดการเรียนรู้ 3) ด้านการสร้างความสัมพันธ์และความร่วมมือร่วมกับชุมชนเพื่อการจัดการเรียนรู้ 4) ด้านการพัฒนาผู้เรียน และ 5) ด้านการวิเคราะห์ สังเคราะห์ และวิจัยเพื่อพัฒนาผู้เรียน ปัญหา ที่พบคือ ขาดการพัฒนาให้มีครูการออกแบบกิจกรรมการจัดการเรียนรู้ที่มีความหลากหลายมีความสอดคล้องกับความต้องการของผู้เรียน ส่วนแนวทางแก้ไขปัญหา คือ ควรพัฒนาครูให้มีการออกแบบกิจกรรมการเรียนรู้ที่มีความหลากหลายมีความสอดคล้องกับความต้องการของผู้เรียนด้วยวิธีการที่หลากหลายen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT58.docAbstract (words)191.5 kBMicrosoft WordView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract 250.37 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS4.24 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.