Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39415
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ภูพายัพ ยอดมิ่ง-
dc.contributor.authorวนันญา พงษ์แสนรักษ์en_US
dc.date.accessioned2016-07-14T08:38:10Z-
dc.date.available2016-07-14T08:38:10Z-
dc.date.issued2558-11-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39415-
dc.description.abstractIn business world, the companies need to adapt themselves with marketing strategy in order to face globalization challenges where economy, social, and cultural are changing dramatically. The event marketing or “Organizer” is considered as key success factor of company since it helps to create the potential communicate strategy of product and service and delivered those information directly to customer. Recently, the numbers of organizer section are increase rapidly in Chiang Mai, particularly in large and medium business company. However, the studies and research in roles of event organizer companies in event marketing communication are still seldom. Therefore, the aim of this study is to analyze the role of event organizer in Chiang Mai and provide the event marketing guideline for a company. This study was adopted a qualitative methodology as the main approach to conduct the research. The data were collected by both in depth interview and literature review. The result had shown that the role of event organizer in Chiang Mai in event marketing communication has consisted of 4 components: Firstly, the role of information analysis on the customer organization. For example: customer information, product information, customer behavior information and competitor information. Secondly, the role of planning on additional activities, event organizer must analyze the task, present the works, meet with designer terms and creates workflow and manage an event. Thirdly, the role of organization on additional activities, event organizer must prepare the personnel to get ready and practice staffs before going to work in the field. Moreover, event organizer must match a right person onto a right activity. Each staff is responsible for solving any problem in the overall task and every single job. Fourthly, the role of evaluation on the additional activities, event organizer must list problems and obstacles after the event and clarify problems and sharing problem solving skill on each situation. In addition, the event organizer must do a summary report to present the customer which includes activity pictures, evaluating the impact, internal evaluation, team meeting report, team evaluation and final report.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleบทบาทของบริษัทออร์แกไนเซอร์ในจังหวัดเชียงใหม่ในการสื่อสารการตลาดเชิงกิจกรรมen_US
dc.title.alternativeRoles of Event Organizer Companies in Chiang Mai Province in Event Marketing Communicationen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractในโลกของธุรกิจ บริษัทต่างๆ จำเป็นต้องมีการปรับเปลี่ยนกลยุทธ์ทางการตลาดเพื่อ ให้มีความเหมาะสมกับสภาพทางเศรษฐกิจ สังคม และวัฒนธรรมที่มีการเปลี่ยนแปลงไปอย่างรวดเร็ว ผู้จัดกิจกรรมพิเศษหรือบริษัทออร์แกไนเซอร์ (Organizer) จึงเป็นปัจจัยสำคัญในการสร้างสรรค์กลยุทธ์การสื่อสารต่างๆ เพื่อนำเสนอข้อมูลที่ลูกค้าต้องการสื่อไปยังกลุ่มเป้าหมายหรือผู้ร่วมงานได้อย่างมีประสิทธิภาพมากที่สุด และในปัจจุบันบริษัทออร์แกไนเซอร์ในจังหวัดเชียงใหม่ได้มีอัตราเพิ่มขึ้นอย่างรวดเร็ว โดยเฉพาะอย่างยิ่ง บริษัทที่เป็นธุรกิจขนาดกลาง และบริษัทขนาดใหญ่ อย่างไรก็ตามจากการศึกษาวิจัยในเรื่องของบทบาทของการจัดงานที่เน้นเรื่องการสื่อสารการตลาดเชิงกิจกรรมยังไม่ค่อยมีข้อมูลเพียงพอ ดังนั้น จุดมุ่งหมายของการวิจัยในครั้งนี้ คือการวิเคราะห์บทบาทของบริษัทออร์แกไนเซอร์ในจังหวัดเชียงใหม่ในการสื่อสารการตลาดเชิงกิจกรรม โดยการศึกษาในครั้งนี้ ผู้วิจัยใช้วิธีการเชิงคุณภาพเป็นวิธีการหลักในการดำเนินการวิจัย เก็บรวบรวมข้อมูลจากทั้งในการสัมภาษณ์เชิงลึกและการทบทวนวรรณกรรม ผลการศึกษาพบว่า บทบาทของบริษัทออร์แกไนเซอร์ในจังหวัดเชียงใหม่ ในการสื่อสารการตลาดเชิงกิจกรรม ประกอบด้วย 1) บทบาทด้านการวิเคราะห์ข้อมูลองค์กรซึ่งส่วนใหญ่ประกอบด้วย ข้อมูลลูกค้า ข้อมูลผลิตภัณฑ์ข้อมูลพฤติกรรมผู้บริโภคและข้อมูลเกี่ยวกับคู่แข่งขัน 2) บทบาทด้านการวางแผนการจัดกิจกรรมพิเศษ เริ่มจากการพิจารณารับงานการนำเสนองาน การประชุมทีม การออกแบบ การทำโครงสร้าง และการดำเนินกิจกรรม 3) บทบาทด้านการดำเนินการจัดกิจกรรมพิเศษเกี่ยวข้องการเตรียมความพร้อมทางด้านบุคลากรให้มีความพร้อมและซักซ้อมก่อนการปฏิบัติงานจริง วิเคราะห์ความเหมาะสมของกิจกรรม การจัดผู้รับผิดชอบเพื่อแก้ไขปัญหาในภาพรวมและแยกเป็นส่วนต่าง ๆ หน้างาน และ 4) บทบาทด้านการประเมินผลการจัดกิจกรรมพิเศษ โดยการรวบรวมปัญหาและอุปสรรคที่เกิดขึ้นก่อนและหลังการจัดงาน และมีการสรุปประเด็นเหตุการณ์ที่เกิดขึ้น รวมถึงเหตุการณ์ที่ได้แก้ไขปัญหาเฉพาะหน้าไปแล้ว และมีการทำรายงานสรุปภาพกิจกรรมเพื่อนำเสนอให้กับลูกค้า การประเมินผลกระทบที่ได้รับจากการจัดกิจกรรม การประเมินภายในบริษัท การประชุมทีม การประเมินผลงานของทีม และการสรุปผลรายงานen_US
Appears in Collections:MASSCOMM: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.docAbstract (words)197 kBMicrosoft WordView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract 222.12 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS5.03 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.