Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39347
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร.กัญญา กำศิริพิมาน-
dc.contributor.authorเกศินี สลีen_US
dc.date.accessioned2016-07-05T02:51:14Z-
dc.date.available2016-07-05T02:51:14Z-
dc.date.issued2558-05-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39347-
dc.description.abstractThe purposes of the research are 1) to study the development of student’s Activities and 2) to study the opinion towards Future Technicians of Thailand students in developing works which based on Quality Deming Cycle (PDCA). The sample was 21 the Future Technicians of Thailand students and 5 teachers in extra-curricular activity period. Also, the instruments to use for collecting data were lesson plans, observation form and questionnaires. All the data were analyzed statically by means and standard deviation. The finding results were as follows: The study about Future Technicians of Thailand in developing works which based on Quality Deming Cycle (PDCA) skills by letting students participate in group to present their ideas though mind map. The results were very good level. According to Teacher’s class observation indicated that the majority skills which based on Quality Deming Cycle (PDCA) in developing of student’s activities were improvement skills form the other’s advices, suggestion acceptance skills from the other’s idea and develop in management skill to achievement. According to the student’s opinions toward Quality Deming Cycle (PDCA) in working development found that the majority skill was Check (C) and the minority was Action (A) which were in very good level. Also, the others were Planning (P) and Action (A) which were in good level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนางานกิจกรรมนักเรียน นักศึกษา โดยใช้วงจรคุณภาพเดมมิ่ง ขององค์การวิชาชีพในอนาคตแห่งประเทศไทย วิทยาลัยอาชีวศึกษาเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeDevelopment of Student Activities Using the Deming Quality Cycle for Future Vocational Organization of Thailand at Chiang Mai Vocational Collegeen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการพัฒนางานกิจกรรมนักเรียน นักศึกษา และเพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักศึกษาองค์การวิชาชีพในอนาคตแห่งประเทศ ที่มี ต่อการจัดการพัฒนางาน โดยการใช้วงจรคุณภาพเดมมิ่ง ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ นักศึกษาองค์การวิชาชีพในอนาคตแห่งประเทศไทย จำนวน 21 คน และครูผู้สอนในคาบกิจกรรมเสริมหลักสูตร จำนวน 5 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ แผนกิจกรรมเสริมหลักสูตร แบบสังเกตพฤติกรรมการทำงานโดยครูผู้สอน และแบบสอบถาม ความคิดเห็นของนักเรียนในการพัฒนางานกิจกรรมนักเรียน นักศึกษา วิเคราะห์ข้อมูล โดยการหาค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน โดยสรุปผลของการศึกษาได้ดังนี้ การศึกษาการพัฒนางานกิจกรรมนักเรียน นักศึกษา การจัดการเรียนรู้โดยเน้นเรื่องของการปฏิบัติงานแผนควบคุมวงจรคุณภาพเดมมิ่ง (PDCA) การทำงานกลุ่มในการสร้างแผนผังความคิด อยู่ในระดับปานกลาง โดยนักศึกษาทุกคนมีส่วนร่วมในการทำงานเป็นทีม ทักษะกระบวนการทำงานและการจัดการด้วยด้านการวางแผน การปฏิบัติงาน การประเมินผลงาน การปรับปรุงงาน ส่วนใหญ่อยู่ในระดับดีเยี่ยม การสังเกตพฤติกรรมการทำงานโดยครูผู้สอนการพัฒนางานกิจกรรมนักเรียน นักศึกษาโดยวงจรคุณภาพเดมมิ่ง นักศึกษามีพฤติกรรมการทำงานมากที่สุด มีการนำข้อเสนอแนะจากการนำเสนอผลงานไปปรับปรุงแก้ไข รับฟังความคิดเห็นของกลุ่มเพื่อนจากการนำเสนอผลงาน และพัฒนางานให้มีประสิทธิ บรรลุตามวัตถุประสงค์ที่ตั้งไว้ ผลการศึกษาความคิดเห็นของนักศึกษาขององค์การวิชาชีพในอนาคตแห่งประเทศไทยโดยใช้วงจรคุณภาพเดมมิ่ง นักศึกษามีความคิดเห็นด้านการวางแผน และด้านการปฏิบัติงาน อยู่ในระดับมาก ส่วนด้านการประเมินผลงาน และด้านการปรับปรุงงาน นักศึกษามีความเห็น ในระดับมากen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.docAbstract (words)186.5 kBMicrosoft WordView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract166 kBAdobe PDFView/Open
full.pdfFull IS3.23 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.