Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80053
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวิสุทธร จิตอารี-
dc.contributor.advisorสายนที เฉินบำรุง-
dc.contributor.advisorธรรญชนก เพชรานนท์-
dc.contributor.authorพิมพ์ชนก มโนรัตน์en_US
dc.date.accessioned2024-09-23T00:58:18Z-
dc.date.available2024-09-23T00:58:18Z-
dc.date.issued2024-07-16-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80053-
dc.description.abstractThis study aims to investigate the factors influencing working women in purchasing semi-casual work attire made from natural fibers through online channels. The target population comprises working women aged 20-60 years who can wear semi-casual work attire to their workplace, are interested in buying such attire made from natural fibers, and have previous experience purchasing clothing online. The sample size consists of 385 respondents, selected through purposive sampling. The data collection tool used was a questionnaire, and the data were analyzed using descriptive statistics such as frequency, percentage, mean, and standard deviation, as well as inferential statistics including t-tests and ANOVA F-tests. The study found that the majority of respondents were aged 31-40 years, worked as government officers or employees, and had an average monthly income of 20,001-40,000 THB. The behavior of purchasing semi-casual work attire made from natural fibers revealed that most respondents had previous experience purchasing such attire and preferred cotton fabric the most. They typically bought individual pieces for mix-and-match purposes and most frequently purchased elegant casual tops that could be worn to work. The purchase frequency was 2-3 times per month, with an average spending per purchase of 501-1,000 THB. Most purchases were made through the Lazada e-commerce platform. The factors influencing the purchase of semi-casual work attire made from natural fibers through online channels were found to be highly significant overall. Price was rated the most important factor, followed equally by product and marketing promotion, and lastly by the distribution channel. Differences in age, income, and occupation led to varying levels of importance placed on the factors of product, price, distribution channel, and marketing promotion, with statistically significant differences at the 0.05 level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อผู้หญิงวัยทำงานในการซื้อชุดทำงานกึ่งลำลองที่ผลิตจากเส้นใยธรรมชาติผ่านช่องทางออนไลน์en_US
dc.title.alternativeFactors affecting working women towards purchasing semi-formal work attire made from natural fibers through online channelsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashชุดทำงาน-
thailis.controlvocab.thashเสื้อผ้าและการแต่งกาย-
thailis.controlvocab.thashการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อผู้หญิงวัยทำงานในการซื้อชุดทำงานกึ่งลำลองที่ผลิตจากเส้นใยธรรมชาติผ่านช่องทางออนไลน์ ประชากร ได้แก่ ผู้หญิงวัยทำงานอายุ 20-60 ปี สามารถสวมใส่ชุดทำงานกึ่งลำลองไปทำงานได้ มีความสนใจซื้อชุดทำงานกึ่งลำลองที่ผลิตจากเส้นใยธรรมชาติ และเป็นผู้เคยซื้อเสื้อผ้าผ่านช่องทางออนไลน์ กลุ่มตัวอย่างจำนวน 385 คน ได้จากวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวมรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ได้แก่ การทดสอบ t-test และการวิเคราะห์ความแปรปรวน ANOVA F-test ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่อายุ 31-40 ปี มีอาชีพข้าราชการหรือพนักงานราชการ มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001- 40,000 บาท พฤติกรรมในการซื้อชุดทำงานกึ่งลำลองที่ผลิตจากเส้นใยธรรมชาติ พบว่า ส่วนใหญ่เคยมีประสบการณ์การซื้อชุดทำงานกึ่งลำลองที่ผลิตจากเส้นใยธรรมชาติ ชอบผ้าฝ้ายมากที่สุด นิยมซื้อแบบซื้อแยกชิ้น เพื่อมิกซ์แอนด์แมทช์ได้ ส่วนใหญ่เลือกซื้อเสื้อลำลองสุภาพที่ใส่ทำงานได้บ่อยที่สุด ความถี่ในการซื้อ 2-3 เดือน/ครั้ง โดยเต็มใจซื้อในราคาเฉลี่ยต่อครั้ง 501–1,000 บาท ส่วนใหญ่ซื้อจากแพลตฟอร์มอีคอมเมิร์ซขายของออนไลน์ Lazada ปัจจัยที่มีผลต่อการซื้อชุดทำงานกึ่งลำลองที่ผลิตจากเส้นใยธรรมชาติผ่านช่องทางออนไลน์ พบว่า ในภาพรวมมีความสำคัญระดับมาก และให้ความด้านราคาสูงสุด รองลงมาเป็นด้านผลิตภัณฑ์ และด้านการส่งเสริมการตลาด ให้ความสำคัญเท่ากัน และลำดับสุดท้าย คือ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย โดยผู้ที่มีอายุ รายได้ และอาชีพต่างกัน ให้ความสำคัญต่อปัจจัยที่มีผลต่อการซื้อชุดทำงานกึ่งลำลองที่ผลิตจากเส้นใยธรรมชาติผ่านช่องทางออนไลน์ต่างกันในด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย และการส่งเสริมการตลาด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
651532016-พิมพ์ชนก มโนรัตน์.pdf2.15 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.