Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80013
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัทยา แจ้งกระจ่าง-
dc.contributor.authorณฐวรรธ พูนวรโชติen_US
dc.date.accessioned2024-09-02T00:40:15Z-
dc.date.available2024-09-02T00:40:15Z-
dc.date.issued2024-07-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80013-
dc.description.abstractThis study aims to examine customer satisfaction with the marketing mix of Thong Tanee Ice Company Limited. Data were collected from 439 customers in 2021 using a questionnaire. The data were analyzed using descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation, as well as Importance-Performance Analysis (IPA) and inferential statistics, such as the Chi-Square test and Independent t-test. The findings from the IPA technique suggest that the company should improve the behavior of ice delivery drivers, particularly in terms of politeness and manners, which customers rated as highly important but were less satisfied with. Additionally, the company should maintain standards related to its reputation, product safety, and consistency of service. Less critical factors can be deferred, while resources should be reallocated from giveaways and standard pricing to more crucial customer needs. Customer satisfaction analysis revealed that both business customers and individual consumers prioritized product quality and reliable delivery. However, business customers emphasized credibility and standardized service, while individual consumers focused on safety, cleanliness, and attractive marketing promotions. The study provides strategic marketing recommendations for Thong Tanee Ice Company Limited to develop strategies tailored to the needs of each customer segment, effectively enhancing satisfaction and brand loyalty.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมทางการตลาดของบริษัทน้ำแข็งทองธานี จำกัดen_US
dc.title.alternativeCustomer satisfaction towards marketing mix of Thong Tanee Ice Company Limiteden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashน้ำแข็ง-
thailis.controlvocab.thashอุตสาหกรรมน้ำแข็ง-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมทางการตลาดของบริษัท น้ำแข็งทองธานี จำกัด เก็บข้อมูลจากลูกค้าของบริษัท น้ำแข็งทองธานี จำกัด โดยในปี พ.ศ. 2564 มีจำนวนทั้งหมด 439 ราย โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือเก็บข้อมูล วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนาความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน เทคนิคการวิเคราะห์ IPA (Importance-Performance Analysis) และสถิติเชิงอนุมาน Chi Square test และ Independent t-test ผลการศึกษา พบว่า การวิเคราะห์เทคนิค IPA ของบริษัท น้ำแข็งทองธานี จำกัด ควรปรับปรุงพฤติกรรมของพนักงานขับรถส่งน้ำแข็ง โดยเฉพาะเรื่องความสุภาพและมารยาท ซึ่งเป็นปัจจัยที่ลูกค้าให้ความสำคัญสูงแต่ระดับความพึงพอใจต่ำ นอกจากนี้ ควรรักษามาตรฐานด้านชื่อเสียงของบริษัท ความปลอดภัยของผลิตภัณฑ์ และความสม่ำเสมอในการให้บริการ ในขณะที่ปัจจัยอื่น ๆ ที่มีความสำคัญต่ำสามารถเลื่อนการปรับปรุงออกไปก่อน และควรลดความสำคัญของการแจกของสมนาคุณและการตั้งราคาขายมาตรฐาน เพื่อลดทรัพยากรและมุ่งเน้นที่การตอบสนองต่อความต้องการของลูกค้าในปัจจัยที่สำคัญกว่า ผลการศึกษา ความพึงพอใจทั้งในกลุ่มลูกค้าผู้ประกอบการและผู้บริโภค พบว่า ทั้งสองกลุ่มมีปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์และการจัดส่งที่มีคุณภาพและมาตรฐานเป็นปัจจัยสำคัญที่มีผลต่อความพึงพอใจ อย่างไรก็ตาม กลุ่มผู้ประกอบการเน้นความน่าเชื่อถือและการบริการที่มาตรฐาน ในขณะที่กลุ่มผู้บริโภคเน้นเรื่องความปลอดภัย ความสะอาด และการส่งเสริมการตลาดที่น่าสนใจ และได้ข้อเสนอแนะกลยุทธ์ทางการตลาดสำหรับ บริษัท น้ำแข็งทองธานี จำกัด เพื่อการพัฒนากล ยุทธ์ที่ตรงกับความต้องการของลูกค้าในแต่ละกลุ่มสามารถช่วยเพิ่มความพึงพอใจและความจงรักภักดีต่อตราสินค้าได้อย่างมีประสิทธิภาพen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641532132-ณฐวรรธ พูนวรโชติ.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.