Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79969
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorยงยุทธ ยะบุญธง-
dc.contributor.advisorธารณ์ ทองงอก-
dc.contributor.authorกฤษณ์ติภูมิ ยืนยงen_US
dc.date.accessioned2024-08-11T12:52:48Z-
dc.date.available2024-08-11T12:52:48Z-
dc.date.issued2024-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79969-
dc.description.abstractThe objectives of this study were to 1) explore career learning resources in the digital era on an online platform for compulsory education institutions under the Office of Chiang Mai Primary Educational Service Area Office 2, 2) create a register of career learning resources in the digital era on an online platform for compulsory education institutions, and 3) verify the register of career learning resources in the digital era on an online platform for compulsory education institutions. The target group included one director or deputy director of the Office of Educational Service Area, one director of the Distance Education Technology and Communication Promotion Group, one school director, one university professor, and 106 teachers. The tools used were surveys, workshop agendas, and efficiency checklists. Data analysis was conducted using frequency, percentage, mean, standard deviation, and content analysis. The study found that: 1) The top-ranked career learning resources in the digital era were related to the caring economy, followed by the digital economy, and lastly, the green economy. 2) The register of career learning resources in the digital era on an online platform for compulsory education institutions consisted of: 2.1) the name of the register, 2.2) the types of careers according to the economic structure in the digital era, divided into three career groups: the digital economy, the caring economy, and the green economy, 2.3) the names of careers in the digital era, 2.4) the access channels for learning careers in the digital era, and 2.5) references. 3) The results of verifying the accuracy, appropriateness, and feasibility of the career learning resources register were overall at the highest level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการบริหารจัดการแหล่งเรียนรู้ด้านอาชีพในยุคดิจิทัลบนแพลตฟอร์มออนไลน์สำหรับสถานศึกษาภาคบังคับ สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเชียงใหม่ เขต 2en_US
dc.title.alternativeManagement of career learning resources in the digital era on online platforms for compulsory educational institutions attached to Chiang Mai Primary Educational Service Area Office 2en_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเชียงใหม่ เขต 2-
thailis.controlvocab.thashการแนะแนวอาชีพ-
thailis.controlvocab.thashการแนะแนวการศึกษา-
thailis.controlvocab.thashการบริหารการศึกษา-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) สำรวจแหล่งเรียนรู้ด้านอาชีพในยุคดิจิทัลบนแพลตฟอร์มออนไลน์ สำหรับสถานศึกษาภาคบังคับ สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเชียงใหม่ เขต 2 2) จัดทำทะเบียนแหล่งเรียนรู้ด้านอาชีพในยุคดิจิทัลบนแพลตฟอร์มออนไลน์ สำหรับสถานศึกษาภาคบังคับ และ 3) ตรวจสอบทะเบียนแหล่งเรียนรู้ด้านอาชีพในยุคดิจิทัลบนแพลตฟอร์มออนไลน์ สำหรับสถานศึกษาภาคบังคับ กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ ได้แก่ ผู้อำนวยการหรือรองผู้อำนวยการสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษา จำนวน 1 คน ผู้อำนวยการกลุ่มส่งเสริมการศึกษาทางไกลเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร จำนวน 1 คน ผู้อำนวยการสถานศึกษา จำนวน 1 คน อาจารย์มหาวิทยาลัย จำนวน 1 คน และครู จำนวน 106 คน เครื่องมือที่ใช้ ได้แก่ แบบสำรวจ วาระการประชุมเชิงปฏิบัติการ และแบบตรวจสอบประสิทธิภาพ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการศึกษา พบว่า 1) กลุ่มอาชีพในยุคดิจิทัลที่มีแหล่งเรียนรู้มากอันดับแรก คือ เศรษฐกิจใส่ใจ รองลงมา คือ เศรษฐกิจดิจิทัล และอันดับสุดท้าย คือ เศรษฐกิจสีเขียว 2) ทะเบียนแหล่งเรียนรู้ด้านอาชีพในยุคดิจิทัลบนแพลตฟอร์มออนไลน์ สำหรับสถานศึกษาภาคบังคับ ประกอบด้วย 2.1) ชื่อทะเบียน 2.2) ประเภทของอาชีพตามโครงสร้างเศรษฐกิจในยุคดิจิทัล ซึ่งแบ่งเป็น 3 กลุ่มอาชีพ ได้แก่ เศรษฐกิจดิจิทัล เศรษฐกิจใส่ใจ และเศรษฐกิจสีเขียว 2.3) ชื่ออาชีพในยุคดิจิทัล 2.4) ช่องทางการเข้าถึงเรียนรู้อาชีพในยุคดิจิทัล และ 2.5) แหล่งอ้างอิง และ 3) ผลการตรวจสอบความถูกต้อง ความเหมาะสม และความเป็นไปได้ของทะเบียนแหล่งเรียนรู้ฯ โดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุดen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
650232054 กฤษณ์ติภูมิ ยืนยง.pdf18.02 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.