Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79947
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนทัต อัศภาภรณ์-
dc.contributor.advisorศักดา สวาทะนันท์-
dc.contributor.authorณัฐวัฒน์ บุญอาจen_US
dc.date.accessioned2024-08-06T10:18:04Z-
dc.date.available2024-08-06T10:18:04Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79947-
dc.description.abstractThe purposes of the study were 1) to compare the English communication competency of Grade 7 students before and after incorporating role-play activities with TPR animation, and 2) to compare self-management competency of Grade 7 before and after incorporating role-play activities with TPR animation. The study involved 30 Grade 7 students from Sridongyen School, Chai Prakan District, Chiang Mai Province, Thailand, during the second semester of the 2023 academic year. The research tools used included lesson plans featuring role-play activities with TPR animation, an English communication competency test, a communication competency assessment, and a self-management competency assessment for Grade 7 students. Data analysis was conducted using mean and standard deviation. The study's findings showed that 1) students' communication competency improved after participating in role-play activities with TPR animation, which is considered a "competent" level, and 2) students' self-management skills also improved, also considered a "competent" level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleผลการใช้กิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์เพื่อส่งเสริมสมรรถนะการสื่อสารและสมรรถนะการจัดการตนเองในวิชาภาษาอังกฤษสำหรับ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1en_US
dc.title.alternativeEffect of using role play activity with TPR animation to enhance communication and self-management competencies in English Subject for Grade 7 Studentsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashการสร้างภาพเคลื่อนไหวด้วยคอมพิวเตอร์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาเรื่อง ผลการใช้กิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์เพื่อส่งเสริมสมรรถนะการสื่อสารและสมรรถนะการจัดการตนเองในวิชาภาษาอังกฤษสำหรับนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบสมรรถนะการสื่อสารภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ก่อนและหลังใช้กิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์ ในรายวิชาภาษาอังกฤษ 2) เปรียบเทียบสมรรถนะการจัดการตนเองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ก่อนและหลังใช้กิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์ในรายวิชาภาษาอังกฤษ ประชากร ที่ใช้ในการศึกษาคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนชุมชนวัดศรีดงเย็น อำเภอไชยปราการ จังหวัดเชียงใหม่ ปีการศึกษา 2566 จำนวน 30 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แผนการจัดการเรียนรู้ด้วยกิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์ แบบทดสอบสมรรถนะการสื่อสารภาษาอังกฤษชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 แบบประเมินสมรรถนะการสื่อสารของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ปีที่ 1 และแบบประเมินสมรรถนะการจัดการตนเองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลวิจัยพบว่า 1) สมรรถนะการสื่อสารของนักเรียนหลังจัดกิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์อยู่ในระดับที่สูงขึ้นกว่าก่อนเรียน อยู่ในระดับสามารถ 2) สมรรถนะการจัดการตนเองของนักเรียนหลังจัดกิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์อยู่ในระดับที่สูงขึ้นกว่าก่อนเรียน อยู่ในระดับสามารถen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ณัฐวัฒน์ บุญอาจ 650232014.pdf7.4 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.