Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79947
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นทัต อัศภาภรณ์ | - |
dc.contributor.advisor | ศักดา สวาทะนันท์ | - |
dc.contributor.author | ณัฐวัฒน์ บุญอาจ | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-08-06T10:18:04Z | - |
dc.date.available | 2024-08-06T10:18:04Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79947 | - |
dc.description.abstract | The purposes of the study were 1) to compare the English communication competency of Grade 7 students before and after incorporating role-play activities with TPR animation, and 2) to compare self-management competency of Grade 7 before and after incorporating role-play activities with TPR animation. The study involved 30 Grade 7 students from Sridongyen School, Chai Prakan District, Chiang Mai Province, Thailand, during the second semester of the 2023 academic year. The research tools used included lesson plans featuring role-play activities with TPR animation, an English communication competency test, a communication competency assessment, and a self-management competency assessment for Grade 7 students. Data analysis was conducted using mean and standard deviation. The study's findings showed that 1) students' communication competency improved after participating in role-play activities with TPR animation, which is considered a "competent" level, and 2) students' self-management skills also improved, also considered a "competent" level. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | ผลการใช้กิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์เพื่อส่งเสริมสมรรถนะการสื่อสารและสมรรถนะการจัดการตนเองในวิชาภาษาอังกฤษสำหรับ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 | en_US |
dc.title.alternative | Effect of using role play activity with TPR animation to enhance communication and self-management competencies in English Subject for Grade 7 Students | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | - |
thailis.controlvocab.thash | การสร้างภาพเคลื่อนไหวด้วยคอมพิวเตอร์ | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาเรื่อง ผลการใช้กิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์เพื่อส่งเสริมสมรรถนะการสื่อสารและสมรรถนะการจัดการตนเองในวิชาภาษาอังกฤษสำหรับนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบสมรรถนะการสื่อสารภาษาอังกฤษ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ก่อนและหลังใช้กิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์ ในรายวิชาภาษาอังกฤษ 2) เปรียบเทียบสมรรถนะการจัดการตนเองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ก่อนและหลังใช้กิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์ในรายวิชาภาษาอังกฤษ ประชากร ที่ใช้ในการศึกษาคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนชุมชนวัดศรีดงเย็น อำเภอไชยปราการ จังหวัดเชียงใหม่ ปีการศึกษา 2566 จำนวน 30 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แผนการจัดการเรียนรู้ด้วยกิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์ แบบทดสอบสมรรถนะการสื่อสารภาษาอังกฤษชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 แบบประเมินสมรรถนะการสื่อสารของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ปีที่ 1 และแบบประเมินสมรรถนะการจัดการตนเองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลวิจัยพบว่า 1) สมรรถนะการสื่อสารของนักเรียนหลังจัดกิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์อยู่ในระดับที่สูงขึ้นกว่าก่อนเรียน อยู่ในระดับสามารถ 2) สมรรถนะการจัดการตนเองของนักเรียนหลังจัดกิจกรรมบทบาทสมมติร่วมกับแอนิเมชันทีพีอาร์อยู่ในระดับที่สูงขึ้นกว่าก่อนเรียน อยู่ในระดับสามารถ | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ณัฐวัฒน์ บุญอาจ 650232014.pdf | 7.4 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.