Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79856
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChartchai Doungsa-ard-
dc.contributor.authorSumana Ganneen_US
dc.date.accessioned2024-07-24T01:00:14Z-
dc.date.available2024-07-24T01:00:14Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79856-
dc.description.abstractThe phenomenon of student attrition is a pressing issue for higher education institutions globally. Universities aim to maximize their graduation rates, but maintaining a balance between enrollment and graduation has been challenging for decades. It's critical for universities to understand the rates and reasons behind student attrition, as well as when students are most at risk of dropping out, to implement effective strategies to address this issue. Most dropouts occur early in university life, often due to poor academic performance. This independent study aims to use data to identify factors affecting student performance and create a predictive model for their performance in advanced courses. The results will inform institutional policies and strategies to improve faculty-student interactions and increase retention rates. Identifying at-risk students early and creating support pathways are crucial steps toward reducing student attrition.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectstudent attrition, propensity modelen_US
dc.titleStudent academic performance prediction model in computer related courses fielden_US
dc.title.alternativeโมเดลการพยากรณ์สมรรถนะทางวิชาการของนักศึกษาในกลุ่มวิชาด้านคอมพิวเตอร์en_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.lcshCollege students -- Performance-
thailis.controlvocab.lcshComputers -- Instruction and study-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยนี้นำเสนอวิธีการใหม่ของการเรียนรู้เชิงลึกในการทำนายช่วงอายุของลูกค้าในการขายทางโทรศัพท์ผ่านการวิเคราะห์ข้อมูลเสียง โดยใช้ชุดข้อมูลที่หลากหลายจากโครงการ 'Common Voice' ของ Mozilla การศึกษานี้มุ่งเน้นไปที่การสกัดคุณลักษณะทางเสียงโดยใช้ Librosa และการสร้างโมเดลด้วย TensorFlow และ Keras ที่มีชั้นของ LSTM โมเดลได้รับการฝึกฝนให้รู้จำรูปแบบที่สอดคล้อง กับคุณสมบัติเสียงของลูกค้ากับช่วงอายุ การวิจัยนี้แสดงถึงประสิทธิภาพของโมเดลผ่านเมตริก การประเมินผลหลายอย่าง โดยมุ่งหวังที่จะเพิ่มการบริการลูกค้าส่วนบุคคลในการขายทางโทรศัพท์ การวิจัยนี้นำเสนอวิธีการนวัตกรรมของการเรียนรู้เชิงลึกในการทำนายช่วงอายุของลูกค้าในการขายทางโทรศัพท์ โดยใช้ชุดข้อมูลที่หลากหลายจากโครงการ 'Common Voice' ของ Mozilla การศึกษานี้แสดงให้เห็นว่าชั้นของ LSTM สามารถรู้จำคุณลักษณะเสียงที่สอดคล้องกับช่วงอายุ ของลูกค้าได้อย่างมีประสิทธิภาพ ผลลัพธ์ที่แสดงให้เห็นถึงความแม่นยำในการตรวจสอบของ 54.25% ชี้ให้เห็นถึงศักยภาพในการเสริมสร้างการบริการลูกค้าส่วนบุคคล ผ่านการวิเคราะห์ข้อมูลเสียง นวัตกรรมทางวิธีการนี้เป็นก้าวที่สำคัญไปสู่การประยุกต์ใช้ในทางปฏิบัติ ในการจัดการความสัมพันธ์กับลูกค้าด้วยเทคนิคการเรียนรู้เชิงลึกขั้นสูงen_US
Appears in Collections:ENG: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
630632085-Sumana Ganne.pdf10.74 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.