Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79775
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสิริชัย คุณภาพดีเลิศ-
dc.contributor.authorสุภาสินี ยวนใจen_US
dc.date.accessioned2024-07-17T00:35:58Z-
dc.date.available2024-07-17T00:35:58Z-
dc.date.issued2567-05-28-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79775-
dc.description.abstractThis study investigated the application of asphalt pavement concrete derived from the deconstruction of existing asphalt pavement. The results are intended to provide a reference for producing concrete curbs and gutters. Asphalt concrete fragments sourced from the 1st Chiangrai Highway District, managed by the Department of Highways, replaced 3/4 inch granitestone coarse aggregates at rates of 0%, 50%, and 100%. The research used cement mixtures with ratios of fine aggregate to coarse aggregate of 1:1.55:2.2 and 1:2:1.5 based on cement weight. A water-cement ratio of 0.60 was maintained to facilitate the compressive strength test conducted at intervals of 7, 14, and 28 days. The flow and compressive strength of the concrete diminished as the substitution of coarse aggregates with asphalt scraps increased. At seven days, the concrete mixed at a ratio of 1:1.55:2.2 displayed a compressive strength surpassing 260 kilograms per cubic centimeter. In contrast, concrete mixed at a ratio of 1:2:1.5 demonstrated a compressive strength exceeding 300 kilograms per cubic centimeter. Both mixtures presented compressive strengths roughly 1–18% higher than the standards set by the Department of Highways.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการใช้ประโยชน์แอสฟัลท์คอนกรีตผิวทางเดิมสำหรับการผลิตคันหินรางตื้นen_US
dc.title.alternativeUtilization of reclaimed asphalt concrete pavement for the production of concrete curb and gutteren_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashคอนกรีต-
thailis.controlvocab.thashคอนกรีต -- การทดสอบทางสิ่งแวดล้อม-
thailis.controlvocab.thashแอสฟัลต์คอนกรีต-
thailis.controlvocab.thashคานคอนกรีต-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractงานวิจัยนี้ได้ศึกษาการนำแอสฟัลท์คอนกรีตผิวทางเดิมที่ได้จากการรื้อผิวทางแอสฟัลท์ นำกลับมาใช้ประโยชน์เพื่อเป็นแนวทางนำไปผลิตคันหินรางตื้น การศึกษาครั้งนี้ใช้เศษแอสฟัลท์คอนกรีต จากแขวงทางหลวงเชียงรายที่ 1 กรมทางหลวง แทนที่มวลรวมหยาบชนิดหินแกรนิต ขนาด 3/4 นิ้ว ในปริมาณร้อยละ 0 , 50 และ 100 โดยใช้ส่วนผสมปูนซีเมนต์ต่อมวลรวมละเอียดต่อมวลรวมหยาบ เท่ากับ 1: 1.55: 2.2 และ 1: 2: 1.5 โดยน้ำหนักของปูนซีเมนต์ และใช้อัตราส่วนน้ำต่อปูนซีเมนต์เท่ากับ 0.60 และทดสอบกำลังอัดที่อายุ 7, 14 และ 28 วัน ผลการศึกษาพบว่ากำลังต้านทานแรงอัดของคอนกรีตลดลง เมื่อปริมาณการแทนที่มวลรวมหยาบด้วยเศษแอสฟัลท์เพิ่มขึ้น กำลังต้านทานแรงอัดของคอนกรีตที่อายุ 28 วัน ที่อัตราส่วน 1: 1.55: 2.2 สามารถรับแรงอัดได้สูงกว่า 260 กก./ซม.2 และ ที่อัตรส่วน 1: 2: 1.5 รับแรงอัดได้สูงกว่า 300 กก./ซม.2 ซึ่งคอนกรีตทั้งสองส่วนผสมสามารถต้านทานแรงอัดได้สูงกว่าข้อกำหนดของกรมทางหลวง ประมาณร้อยละ 1 – 18en_US
Appears in Collections:ENG: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
640632073-สุภาสินี ยวนใจ.pdfการใช้ประโยชน์แอสฟัลท์คอนกรีตผิวทางเดิม สำหรับการผลิตคันหินรางตื้น6.52 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.