Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79771
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศรัญญา กันตะบุตร-
dc.contributor.authorพัชริดา กลิ่นจำปีen_US
dc.date.accessioned2024-07-16T01:06:27Z-
dc.date.available2024-07-16T01:06:27Z-
dc.date.issued2567-05-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79771-
dc.description.abstractThis independent research aims to study customer satisfaction with the service quality of CHATKAMON KRANCHANG LTD., PART. Data were collected from a sample of 222 people by questionnaire, which was divided into 55 corporate customers and 167 retail customers. The concept of SERVQUAL service quality in 5 areas was applied. Data were analyzed using descriptive statistics including frequency, mean percentage, and importance and satisfaction analysis by IPA (Importance-Performance Analysis). The results revealed that most corporate clients were male, aged 40-49 years old, possessed a bachelor's degree, and were business owners with average monthly sales of at least 500,000 baht. Their businesses have been operating for an average of 12 years. Most of them used scaffolding installation services on average 2 times a year and have been using the service for 5 years. Most brand recognition was through recommendations from friends or acquaintances. The reason for using the service from CHATKAMON KRANCHANG LTD., PART. was the expertise of their technicians. The majority of retail customers were male, aged 40-49 years old, possessed a bachelor's degree, and were contractors/technicians with an average monthly income of 20,000 - 40,000 baht. Most use the metal sheet roof installation service once a year and have been using the service for 5 years. Most brand recognition was through recommendations from friends or acquaintances. The reason for using the service from CHATKAMON KRANCHANG LTD., PART. was a negotiable price. When analyzing the level of importance and satisfaction with IPA techniques among corporate customers, it was revealed that Quadrant A required attention in two areas: confidence and appearance which were crucial to customers and were not being adequately concerned. Quadrant B must stimulate satisfaction with products and services. One aspect is customer response. Quadrant D included very good products and services, but customers did not value two aspects: trustworthiness and attentiveness. For retail customers, it revealed that Quadrant A required attention in two areas: confidence and appearance which were crucial to customers and were not being adequately concerned. Quadrant B must stimulate satisfaction with products and services. One aspect is customer response. Quadrant D included outstanding products and services, but customers did not value two aspects: trustworthiness and attentiveness.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectความพึงพอใจของลูกค้าen_US
dc.subjectห้างหุ้นส่วน จำกัด ฉัตรกมลการช่างen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าต่อคุณภาพบริการของ ห้างหุ้นส่วน จำกัด ฉัตรกมลการช่างen_US
dc.title.alternativeCustomer satisfaction towards service quality of Chatkamonkanchang Limited Partnershipen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashห้างหุ้นส่วนจำกัด ฉัตรกมลการช่าง-
thailis.controlvocab.thashความสัมพันธ์กับลูกค้า-
thailis.controlvocab.thashบริการลูกค้า -- การประเมิน-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าต่อคุณภาพการบริการของ ห้างหุ้นส่วนจำกัด ฉัตรกมลการช่าง โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากประชากรทั้งหมด 222 ราย โดยแบ่งลูกค้าออกเป็น 2 กลุ่ม ได้แก่ กลุ่มลูกค้าองค์กรจำนวน 55 ราย และกลุ่มลูกค้ารายย่อยจำนวน 167 ราย ใช้แนวคิดเกี่ยวกับคุณภาพการให้บริการ SERVQUAL 5 ด้าน โดยวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติพรรณนา ซึ่งประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละค่าเฉลี่ย และการวิเคราะห์ความสำคัญและความพึงพอใจ โดยใช้เทคนิค IPA (Importance-Performance Analysis) ผลการศึกษาพบว่ากลุ่มลูกค้าองค์กรส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุระหว่าง 40-49 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นเจ้าของกิจการ มียอดขายเฉลี่ยต่อเดือน 500,000 บาทขึ้นไป ระยะเวลาดำเนินกิจการ 12 ปี ส่วนใหญ่ใช้บริการประเภทงานติดตั้งนั่งร้าน เฉลี่ยใช้บริการปีละ 2 ครั้ง ใช้บริการมาแล้วเป็นระยะเวลา 5 ปี ช่องทางการรู้จักส่วนใหญ่คือเพื่อนหรือคนรู้จักแนะนำ และเหตุผลที่เลือกใช้บริการห้างหุ้นส่วนจำกัดฉัตรกมลการช่าง คือ ช่างมีความชำนาญ กลุ่มลูกค้ารายย่อยส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุระหว่าง 40 – 49 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพเป็นผู้รับเหมา/ช่าง มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,000 – 40,000 บาท ส่วนใหญ่ใช้บริการประเภทงานติดตั้งหลังคาเมทัลชีท เฉลี่ยใช้บริการปีละ 1 ครั้ง ใช้บริการมาแล้วเป็นระยะเวลา 5 ปี ช่องทางการรู้จักห้างหุ้นส่วนฉัตรกมลการช่างส่วนใหญ่คือ เพื่อนหรือคนรู้จักแนะนำ และเหตุผลที่เลือกใช้บริการห้างหุ้นส่วนจำกัดฉัตรกมลการช่าง คือ ราคาสินค้าสามารถต่อรองได้ เมื่อทำการวิเคราะห์ระดับความสำคัญและความพึงพอใจด้วยเทคนิค IPA ของกลุ่มลูกค้าองค์กร พบว่า คุณภาพบริการ 5 ด้านในภาพรวม อยู่ใน Quadrant A ต้องให้ความสนใจ 2 ด้าน ได้แก่ ด้านความมั่นใจ และด้านรูปลักษณ์ ซึ่งเป็นคุณลักษณะที่มีความสำคัญต่อลูกค้าและไม่ได้รับการตอบสนองอย่างเพียงพอ อยู่ใน Quadrant B พึงพอใจต่อผลิตภัณฑ์และบริการ 1 ด้าน คือด้านการตอบสนองลูกค้า และอยู่ใน Quadrant D ผลิตภัณฑ์และบริการดีมากแต่ลูกค้าไม่ให้ความสำคัญ 2 ด้าน ได้แก่ ด้านความน่าเชื่อถือและด้านความใส่ใจ ส่วนกลุ่มลูกค้ารายย่อย พบว่า คุณภาพบริการในภาพรวม อยู่ใน Quadrant A ต้องให้ความสนใจ 2 ด้าน ได้แก่ ด้านความใส่ใจ และด้านรูปลักษณ์ ซึ่งเป็นคุณลักษณะที่มีความสำคัญต่อลูกค้าและไม่ได้รับการตอบสนองอย่างเพียงพอ อยู่ใน Quadrant B พึงพอใจต่อผลิตภัณฑ์และบริการ 1 ด้าน คือด้านการตอบสนองลูกค้า และอยู่ใน Quadrant D ผลิตภัณฑ์และบริการดีมากแต่ลูกค้าไม่ให้ความสำคัญ 2 ด้าน ได้แก่ ด้านความน่าเชื่อถือและด้านความมั่นใจen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532114-พัชรริดา กลิ่นจำปี.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.