Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79736
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเขมกร ไชยประสิทธิ์-
dc.contributor.authorจีราภรณ์ กลิ่นฟุ้งen_US
dc.date.accessioned2024-07-14T03:29:59Z-
dc.date.available2024-07-14T03:29:59Z-
dc.date.issued2024-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79736-
dc.description.abstractThe study on customer satisfaction towards service marketing mix of leelawadee resort, chae hom district, lampang province aims. The objective is to study customer satisfaction towards service marketing mix of leelawadee resort, chae hom district, lampang province. Sample of customers using the service based on the number of Leelawadee Resort users this year in 2022, 379 samples were selected and descriptive statistics and analytical techniques were IPA (Importance-Performance Analysis: IPA) used to analyze the data The results of the study found that most were female, between 21 - 30 years old, single, and employees of private companies. Bachelor's degree level, income 10,001 - 20,000-baht, purpose of stay is to travel and relax. Frequency of stay was found to be 1 time/year in January - March. The channel for receiving information is word of mouth. Most choose the Standard room priced at 500 baht. Factors in the marketing mix of services that respondents give Acknowledge the first three are Place aspect Second is Promotion aspect and Physical Evidence aspect, and the first three priorities are the Process, followed by the People aspect, Price aspect, and the Promotion aspect. And analyzed according to the Importance Performance Analysis: IPA technique, it was found that Quadrant A that requires urgent attention and correction are as follows: Product aspect, namely Wi-Fi internet service and bathroom cleanliness. Price aspect includes room rates including breakfast. Place aspect include being located in a location that is convenient for travel. Promotion aspect includes placing advertisements to promote the resort through the resort's Facebook page. People aspect include employees who are neatly dressed, polite and friendly. In terms of creating and Physical Evidence aspect, including the beauty of the decoration of the residential building.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการ ของลีลาวดีรีสอร์ท อำเภอแจ้ห่ม จังหวัดลำปางen_US
dc.title.alternativeCustomer satisfaction towards service marketing mix of Leelawadee Resort, Chae Hom District, Lampang Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashลีลาวดีรีสอร์ท -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashการตลาด -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการของลีลาวดีรีสอร์ท อำเภอแจ้ห่ม จังหวัดลำปาง มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดบริการของลีลาวดีรีสอร์ท อำเภอแจ้ห่ม จังหวัดลำปาง กลุ่มตัวอย่าง ลูกค้าที่เป็นผู้มาใช้บริการจากข้อมูลจำนวนผู้ใช้บริการลีลาวดีรีสอร์ทแบบ Walk-in ในระหว่างช่วงปี 2565 ตามลำดับ จำนวน 379 ตัวอย่าง เลือกกลุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา และใช้เทคนิคการวิเคราะห์ IPA (Importance-Performance Analysis :IPA) ผลการศึกษาพบว่าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21 - 30 ปี โสด เป็นพนักงานบริษัทเอกชน ระดับการศึกษาปริญญาตรี รายได้ 10,001 – 20,000 บาท มีวัตถุประสงค์การเข้าพัก เพื่อท่องเที่ยวและพักผ่อน ความถี่ในการเข้าพัก 1 ครั้ง / ปี ในเดือนมกราคม – มีนาคม ช่องทางการรับรู้ข้อมูลข่าวสาร คือ การบอกต่อ ส่วนใหญ่เลือกห้อง Standard ราคา 500 บาท ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญ 3 ลำดับแรก คือ ด้านกระบวนการ รองลงมาคือ ด้านบุคคลหรือพนักงาน ด้านราคา และด้านการส่งเสริมทางการตลาด และให้การรับรู้ 3 ลำดับแรก คือ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย รองลงมาคือด้านการส่งเสริมทางการตลาด และด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ และวิเคราะห์ตามเทคนิค Importance Performance Analysis : IPA พบว่า Quadrant A ที่ต้องให้ความสำคัญและแก้ไขอย่างเร่งด่วน มีดังนี้ ด้านผลิตภัณฑ์หรือบริการ ได้แก่ บริการอินเตอร์เน็ตระบบ Wi-Fi และความสะอาดของห้องน้ำ ด้านราคา ได้แก่ ค่าห้องพักรวมอาหารเช้า ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ได้แก่ ตั้งอยู่ในทำเลที่สะดวกต่อการเดินทาง ด้านการส่งเสริมทางการตลาด ได้แก่ มีการลงโฆษณาประชาสัมพันธ์รีสอร์ทผ่านเฟสบุ๊คของรีสอร์ท ด้านบุคคลหรือพนักงาน ได้แก่ พนักงานแต่งกายเรียบร้อย สุภาพ และเป็นกันเอง ด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ ได้แก่ ลักษณะความสวยงามของการตกแต่งอาคารที่พักen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
651532092-จีราภรณ์ กลิ่นฟุ้ง.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.