Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79532
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพัชรา ตันติประภา-
dc.contributor.authorอัครพล ถาลิปนen_US
dc.date.accessioned2024-06-19T10:28:14Z-
dc.date.available2024-06-19T10:28:14Z-
dc.date.issued2024-03-07-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79532-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine Consumer Behavior Towards Selecting Bubble Milk Tea Store Behind Chiang Mai University Area. Data were gathered through questionnaires completed by 300 consumers who chose to used and buy bubble tea shops in that area. Statistical methods employed for data analysis included frequency, percentage, mean, Chi-square, and One Way ANOVA. Most respondents were female, aged 20-24 years, single, with a bachelor's degree. They primarily identified as students and earned between 10,001 and 25,000 Baht, residing in the vicinity of Chiang Mai University. The study revealed that the most frequently purchased beverage menu item is bubble milk tea, prepared according to the shop's recipe. Cold drinks are popular, with a sweetness level of 75%. Customers cited the delicious and palatable nature of the products as the main reason for choosing the shop's service. Friends were identified as the primary influencers in purchasing decisions. Peak usage of the bubble tea shop occurs during the daytime (12:01–18:00 p.m.), with customers visiting 2–3 times per week. Nakame café emerged as the most commonly utilized shop. Purchases are predominantly made through the storefront. Customers expressed high satisfaction levels and indicated a definite intention to return and recommend the bubble tea shop to others. The analysis of service marketing mix factors affecting consumer behavior revealed that all factors, including products, prices, distribution channels, marketing promotions, physical Evident, personnel, and processes affect consumer behavior towards selecting bubble milk tea store behind Chiang Mai university area in a high levelen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleพฤติกรรมผู้บริโภคในการเลือกใช้บริการร้านชานมไข่มุกย่านหลังมหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeConsumer behavior towards selecting bubble milk tea shop in rear gate area of Chiang Mai Universityen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashเครื่องดื่ม -- การจัดซื้อ-
thailis.controlvocab.thashการเลือกซื้อสินค้า-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคในการเลือกใช้บริการร้านชานมไข่มุกย่านหลังมหาวิทยาลัยเชียงใหม่ เก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม จากผู้บริโภคที่เลือกใช้บริการร้านชานมไข่มุกย่านหลังมหาวิทยาลัยเชียงใหม่ จำนวน 300 ราย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละค่าเฉลี่ยไควสแควร์ และ One Way ANOVA ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 20 - 24 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี และประกอบอาชีพนักเรียน นักศึกษา และทำงาน รายได้ 10,001-25,000 บาท พักอาศัยอยู่บริเวณย่านหลังมหาวิทยาลัยเชียงใหม่ ผลการศึกษาในภาพรวมของพฤติกรรมผู้ตอบแบบสอบถาม พบว่า เมนูเครื่องดื่มที่ซื้อบ่อยที่สุดคือ ชานมไข่มุก สูตรของทางร้าน นิยมบริโภคเครื่องดื่มเย็น ระดับความหวาน 75% เหตุผลในการเลือกใช้บริการร้าน คือรสชาติอร่อยถูกปาก ผู้มีอิทธิพลในการตัดสินใจซื้อสินค้าและใช้บริการ คือ เพื่อน ช่วงเวลาการใช้บริการร้านชานมไข่มุก คือ ช่วงกลางวัน (12.01 - 18.00 น.) ความถี่ในการซื้อสินค้าและใช้บริการ คือสัปดาห์ละ 2 - 3 ครั้ง ร้านที่ใช้บริการบ่อยที่สุด คือ Nakame café ช่องทางในการซื้อสินค้าและใช้บริการ คือ ซื้อจากหน้าร้าน โดยมีความพึงพอใจจากการใช้บริการในระดับมาก และคาดว่าจะกลับมาใช้บริการแน่นอน รวมถึงจะแนะนำบุคคลท่านอื่นให้ใช้บริการร้านชานมไข่มุกแน่นอน ผลการวิเคราะห์ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อพฤติกรรมผู้บริโภคในการเลือกใช้บริการร้านชานมไข่มุกย่านหลังมหาวิทยาลัยเชียงใหม่ พบว่าปัจจัยทุกด้าน ได้แก่ ผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริมการตลาด การสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ บุคคล และกระบวนการมีผลต่อผู้บริโภคในการเลือกใช้บริการร้านชานมไข่มุกย่านหลังมหาวิทยาลัยเชียงใหม่ในระดับมากen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611532160 อัครพล ถาลิปน.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.