Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79528
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorพีระพล มูลแก้วen_US
dc.date.accessioned2024-06-19T09:43:57Z-
dc.date.available2024-06-19T09:43:57Z-
dc.date.issued2024-02-21-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79528-
dc.description.abstractIndependent research was conducted on The Influence of Perceived Differentiation of Siriwan Drinking Water on Intention to Purchase Among Consumers in Muang Lampang District. This study surveyed 300 individuals who had previously purchased and consumed Siriwan drinking water. An online questionnaire was utilized as the survey tool. The analysis employed descriptive statistics, including percentage, mean, frequency, and standard deviation. Additionally, factor analysis using component analysis techniques and multiple regression analysis were conducted to determine the influence of perceived characteristics on purchase intention. The study found that most respondents were female, aged between 30 and 39, single, with 2 to 4 family members. Most held a bachelor's degree, worked as private employees, and had an average income of 10,000 to 20,000 baht. The most chosen product was returnable bottles of Siriwan drinking water, specifically the 20-liter bottle and the 950 ml bottle in equal proportions. The average monthly expenditure was 101 to 200 baht. The primary reason for purchase was the cleanliness of the product, and the decision to buy was made by the respondent. From the factor analysis, a total of 6 factors were identified, with 3 distinctive factors significantly influencing the purchase intention of Siriwan drinking water among consumers in Mueang District, Lampang Province. These factors were the outstanding convenience of purchase, price characteristics, and trust in the product brand. Additionally, distinctive characteristics of the distribution channels were noted.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของน้ำดื่มศิริวรรณ ต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคในอําเภอเมืองลําปางen_US
dc.title.alternativeInfluence of perceived differentiation of Siriwan drinking water towards the Intention to purchase among consumers in Muang Lampang districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashน้ำดื่มศิริวรรณ-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashผู้บริโภค -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashน้ำดื่ม -- ลำปาง-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระ เรื่อง อิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของน้ำดื่มศิริวรรณต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคในอําเภอเมืองลําปาง โดยสำรวจจากผู้ที่เคยซื้อและบริโภคน้ำดื่มศิริวรรณ จำนวน 300 ราย การค้นคว้าอิสระในครั้งนี้ใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการสำรวจ การวิเคราะห์ใช้สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ความถี่ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน จากนั้นเป็นการวิเคราะห์ปัจจัยโดยใช้เทคนิคการวิเคราะห์องค์ประกอบ และการวิเคราะห์ถดถอยแบบพหุคูณ เพื่อหาอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นต่อความตั้งใจซื้อ ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 30 – 39 ปี สถานภาพโสด มีจำนวนสมาชิกในครอบครัว 2 – 4 คน ส่วนใหญ่มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพ พนักงานเอกชน และมีรายได้เฉลี่ย 10,000 – 20,000 บาท เลือกบริโภคน้ำดื่มศิริวรรณแบบคืนขวดมากที่สุดโดยเป็นแบบคืนขวดขนาด 20 ลิตร และแบบคืนขวด ปริมาณ 950 มิลลิลิตรในสัดส่วนที่เท่ากัน โดยมีค่าใช้จ่ายเฉลี่ยต่อเดือนราคา 101 – 200 บาท ซึ่งเหตุผลในการเลือกซื้อ คือ ความสะอาด และตนเองเป็นผู้ตัดสินใจในการเลือกซื้อ และจากการวิเคราะห์ปัจจัย สามารถจัดองค์ประกอบได้ทั้งหมด 6 ปัจจัย และมีเพียง 3 ปัจจัยลักษณะเด่นที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อน้ำดื่มศิริวรรณของผู้บริโภคในอำเภอเมืองจังหวัดลำปาง ได้แก่ ลักษณะเด่นด้านความสะดวกสบายในการหาซื้อ ลักษณะเด่นด้านราคาและความเชื่อใจในตราผลิตภัณฑ์ ลักษณะเด่นด้านช่องทางการจัดจำหน่ายen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641532160-พีระพล มูลแก้ว.pdfInfluence of Perceived Differentiation of Siriwan Drinking Water Towards the Intention to Purchase Among Consumers in Muang Lampang District1.2 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.