Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79525
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArinya Pongwat-
dc.contributor.advisorJakramate Bootkrajang-
dc.contributor.authorNathakit Keawtoomlaen_US
dc.date.accessioned2024-06-19T00:40:51Z-
dc.date.available2024-06-19T00:40:51Z-
dc.date.issued2024-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79525-
dc.description.abstractWith the rapid growth of the food delivery industry, there is an urgent need to manage software effectively for sharing economy applications. One way to evaluate the effectiveness of these applications is by examining user concerns and feedback. User reviews from Google Play and App Store were collected and manually labelled into four categories: bug report, human, market, and feature request. We propose to use a Bi-LSTM-CNN model in a pipeline for automatic classification of the user concerns. The performances of other machine learning and deep learning models were studied and compared. The results showed that the proposed Bi-LSTM-CNN model achieved the highest accuracy score of 84.6%, outperforming the single deep learning models and the traditional machine learning models. Moreover, due to the imbalance nature of the collected data, the impact of data oversampling technique for data imbalance problem was also evaluated. Interestingly, the interplays between the complex representation induced by the proposed Bi-LSTM-CNN model render the selected oversampling scheme e.g., SMOTE, unnecessary for our setting.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleDevelopment of deep learning techniques to classify user concern for food delivery applicationen_US
dc.title.alternativeการพัฒนาเทคนิคการเรียนรู้เชิงลึกในการจำแนกความกังวลของผู้ใช้สำหรับแอปพลิเคชันจัดส่งอาหารen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.lcshDelivery of goods-
thailis.controlvocab.lcshFood -- Transportation-
thailis.controlvocab.lcshApplication software-
thailis.controlvocab.lcshMobile apps-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractด้วยการเติบโตอย่างรวดเร็วของอุตสาหกรรมการจัดส่งอาหาร การจัดการซอฟต์แวร์อย่างมีประสิทธิภาพจึงมีความสำคัญอย่างมากสำหรับแอปพลิเคชันเศรษฐกิจแบ่งปัน วิธีหนึ่งในการประเมินประสิทธิภาพของแอปพลิเคชันเหล่านี้คือการตรวจสอบข้อกังวลและคำวิจารณ์ของผู้ใช้ บทวิจารณ์ของผู้ใช้จาก Google Play และ App Store ถูกรวบรวมและติดฉลากเป็นสี่หมวดหมู่ ได้แก่ รายงานข้อบกพร่อง มนุษย์ ตลาด และคำขอฟีเจอร์ เราเสนอแบบจำลอง Bi-LSTM-CNN เป็นแนวทางสำหรับการจำแนกข้อกังวลของผู้ใช้โดยอัตโนมัติ การศึกษาประสิทธิภาพของแมชชีนเลิร์นนิงและโมเดลการเรียนรู้เชิงลึกอื่นๆ พบว่าแบบจำลอง Bi-LSTM-CNN ที่นำเสนอได้รับคะแนนความแม่นยำสูงสุดที่ 84.6% ซึ่งมีประสิทธิภาพดีกว่าการเรียนรู้เชิงลึกแบบเดี่ยวและแบบจำลองการเรียนรู้แมชชีนเลิร์นนิง นอกจากนี้ด้วยลักษณะความไม่สมดุลของข้อมูลที่เก็บรวบรวบ เราได้ศึกษาผลกระทบของเทคนิคการสุ่มตัวอย่างเพื่อเพิ่มปริมาณ ผลการทดลองพบว่า การทำงานร่วมกันระหว่างการแทนค่าที่ซับซ้อนซึ่งเกิดจากแบบจำลอง Bi-LSTM-CNN ด้วยเทคนิค SMOTE ไม่ได้เพิ่มประสิทธิภาพของแบบจำลองen_US
Appears in Collections:ENG: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
630632113-NATHAKIT KEAWTOOMLA.pdf2.22 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.