Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79489
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorปริญญา กันธะวงศ์en_US
dc.date.accessioned2024-06-06T00:55:10Z-
dc.date.available2024-06-06T00:55:10Z-
dc.date.issued2024-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79489-
dc.description.abstractThis independent research surveyed 300 well-known and popular shabu buffet restaurant operators, using a questionnaire as the survey tool. Data analysis employed descriptive statistics, including frequencies, percentages, and means. Additionally, factor analysis was utilized to extract levels of opinions on the factors, followed by exploratory factor analysis to identify marketing mix factors. Multiple regression analysis was then performed to determine the influence of perceived characteristics on purchase intention. The study revealed that most respondents were female, aged between 31-40 years, single, and working as business owners, with the highest level of education being a bachelor's degree. Their average monthly income was less than or equal to 20,000 baht, and the size of their businesses was small, with less than or equal to 50 tables. The operating model was predominantly single ownership, with most businesses having been in operation for 1-5 years. Respondents typically purchased from 2 or more brands, with CP brand sukiyaki being popular among them. Cash was the preferred payment method, and purchases were often made through the company's distributor. The decision-making authority for purchases rested with the owner of the business, with an average purchase amount per transaction being less than or equal to 10 kg and a monthly purchase frequency of less than or equal to 10 times. Free delivery service was commonly used, and information about processed pork products was typically obtained from sales staff. Quality certification standards played a significant role in decision-making. Factor analysis identified a total of 8 factors, with 6 distinct factors influencing the purchase intention of processed pork products among shabu buffet restaurant operators. These factors included convenience in accessing products, building confidence, privilege and relationship building, reasonable and fair pricing, product value, and marketing communications.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleอิทธิพลการรับรู้ลักษณะเด่นของผลิตภัณฑ์แปรรูปจากเนื้อสุกร ต่อความตั้งใจซื้อของผู้ประกอบการร้านบุฟเฟต์ชาบูen_US
dc.title.alternativeInfluence of perceived differentiation of processed pork products on intention to purchase among buffet shabu entrepreneursen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashเนื้อสุกร-
thailis.controlvocab.thashการปรุงอาหาร (เนื้อสุกร)-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashร้านอาหาร-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระนี้สำรวจจากผู้ประกอบการที่มีอำนาจตัดสินใจซื้อร้านบุฟเฟต์ชาบูในประเทศไทยที่ใช้ผลิตภัณฑ์แปรรูปจากเนื้อสุกร ซึ่งทำการสอบถามจากผู้ประกอบการร้านบุฟเฟต์ชาบูที่มีชื่อเสียง เป็นที่นิยม จำนวน 300 ร้านค้า ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการสำรวจ นำข้อมูลมาวิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ และค่าเฉลี่ย ใช้สถิติการวิเคราะห์องค์ประกอบกับปัจจัยส่วนประสมการตลาด จากนั้นเป็นการวิเคราะห์ถดถอยแบบพหุคูณ เพื่อหาอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นต่อความตั้งใจซื้อ ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 31-40 ปี มีสถานภาพโสด ประกอบอาชีพเจ้าของธุรกิจ มีระดับการศึกษาสูงสุดระดับปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ต่ำกว่าหรือเท่ากับ 20,000 บาท ขนาดของกิจการเป็นกิจการขนาดเล็กต่ำกว่าหรือเท่ากับ 50 โต๊ะ รูปแบบดำเนินกิจการแบบเจ้าของคนเดียว เปิดดำเนินกิจการมาแล้ว 1-5 ปี มีลักษณะการซื้อโดยใช้ 2 ยี่ห้อหรือมากกว่านั้น นิยมซื้อผลิตภัณฑ์แปรรูปจากเนื้อสุกรยี่ห้อ ซี.พี. ซึ่งใช้มาแล้ว 1-5 ปี วิธีการชำระเงินแบบเงินสด ซื้อผ่านตัวแทนจำหน่ายของบริษัท (พนักงานขาย) ทำการตัดสินใจซื้อด้วยตัวเอง ผู้มีอำนาจในการตัดสินใจซื้อเป็นเจ้าของกิจการ มีปริมาณการซื้อเฉลี่ยต่อครั้งต่ำกว่าหรือเท่ากับ 10 กก. ความถี่ในการซื้อต่อเดือนต่ำกว่าหรือเท่ากับ 10 ครั้ง มียอดซื้อเฉลี่ยต่อครั้งน้อยกว่าหรือเท่ากับ 25,000 บาท ใช้บริการจัดส่งฟรี รู้จักหรือทราบข้อมูลเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์แปรรูปจากเนื้อสุกรจากพนักงานขาย ตัดสินใจเลือกจากการมีการรับรองคุณภาพมาตรฐาน และจากการวิเคราะห์ปัจจัย สามารถจัดองค์ประกอบได้ทั้งหมด 8 ปัจจัย และมี 6 ปัจจัยลักษณะเด่นที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์แปรรูปจากเนื้อสุกรของผู้ประกอบการร้านบุฟเฟต์ชาบู ดังนี้ ปัจจัยลักษณะเด่นด้านความสะดวกสบายในการเข้าถึงสินค้า ปัจจัยลักษณะเด่นด้านการสร้างความเชื่อมั่น ปัจจัยลักษณะเด่นด้านสิทธิพิเศษและการสร้างความสัมพันธ์ ปัจจัยลักษณะเด่นด้านราคาที่เหมาะสมและเป็นธรรม ปัจจัยลักษณะเด่นด้านคุณค่าของผลิตภัณฑ์ และปัจจัยเด่นด้านการสื่อสารทางการตลาด ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641532007-Parinya Kantawong.pdf3.34 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.