Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79407
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorภราดร สุรีย์พงษ์-
dc.contributor.authorชนิกาภรณ์ ปิ่นธิดาen_US
dc.date.accessioned2024-01-14T09:16:13Z-
dc.date.available2024-01-14T09:16:13Z-
dc.date.issued2566-11-07-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79407-
dc.description.abstractThe research study aimed to explore opportunities for improving customer access through a crowdfunding platform for handicraft products. It aimed to address the funding challenges faced by SMEs in the handicraft industry and enhance marketing channels. The study utilized handicraft products from a community enterprise called "Hoi Hom" located in Mae La Noi District, Mae Hong Son Province, to showcase their stories and community lifestyle. The products were designed to meet the needs of users on the international crowdfunding platform, Kickstarter. The quantitative survey was conducted to gather user feedback. The survey consisted of general information, platform usage experience, and satisfaction level. The survey was conducted with two groups: Hoi Hom community enterprise members and actual users of the crowdfunding platform, totaling 25 participants. The survey results indicate that the adoption of a crowdfunding platform increases the opportunity to access handicraft products. By creating the highest level of satisfaction for usersen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectCrowdfundingen_US
dc.titleการศึกษาการเพิ่มโอกาสการเข้าถึงลูกค้าด้วยแพล็ตฟอร์มการระดมทุนสำหรับผลิตภัณฑ์งานหัตถกรรมen_US
dc.title.alternativeThe Study of crowdfunding platforms as a tool for increasing market access to handicratt productsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.thashหัตถกรรม -- การตลาด-
thailis.controlvocab.thashหัตถกรรม-
thailis.controlvocab.thashวิสาหกิจชุมชน -- แม่ลาน้อย (แม่ฮ่องสอน)-
thailis.controlvocab.thashซอฟต์แวร์ -- การพัฒนา-
thailis.controlvocab.thashการระดมเงินทุน-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาวิจัยครั้งนี้เป็นการศึกษาการเพิ่มโอกาสการเข้าถึงลูกค้าด้วยแพล็ตฟอร์มการระดมทุนสำหรับผลิตภัณฑ์งานหัตถกรรมเพื่อเป็นแนวทางช่วยแก้ไขปัญหาการเข้าถึงแหล่งเงินทุนของผู้ประกอบการ SMEs ด้านหัตถกรรม และเพิ่มช่องทางการตลาด โดยนำเอาผลิตภัณฑ์หัตถกรรมจากวิสาหกิจชุมชนกลุ่มผ้าทอขนแกะบ้านห้วยห้อม อำเภอแม่ลาน้อย จังหวัดแม่ฮ่องสอน มาต่อยอดคุณค่านำเสนอเรื่องราวและวิถีชีวิตชุมชนออกแบบผลิตภัณฑ์ให้ตรงกับความต้องการสำหรับกลุ่มผู้ใช้งานบนแพล็ตฟอร์มระดมทุนต่างประเทศ Kickstarter ผู้วิจัยได้ดำเนินการสำรวจความพึงใจของผู้ใช้งานแพล็ตฟอร์มด้วยการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณโดยได้จัดทำแบบสอบถามประกอบด้วย 3 ส่วน ได้แก่ ข้อมูลทั่วไป ประสบการณ์ในการใช้แพล็ตฟอร์ม และความพึงพอใจ โดยดำเนินการสำรวจจากผู้ใช้งาน 2 กลุ่ม คือ กลุ่มผู้ประกอบการวิสาหกิจชุมชนผ้าทอขนแกะบ้านห้วยห้อม และผู้ใช้งานแพล็ตฟอร์มระดมทุน รวมทั้งหมดจำนวน 25 คน ผลการสำรวจสามารถระบุได้ว่าการนำแพล็ตฟอร์มการระดมทุนช่วยเพิ่มโอกาสในการเข้าถึงสินค้าด้านหัตถกรรม โดยสร้างความพึงพอใจในระดับมากที่สุดให้แก่ผู้ใช้งานen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
632132038 - ชนิกาภรณ์ ปิ่นธิดา.pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.