Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79325
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPruet Boonma-
dc.contributor.authorYang, Hanen_US
dc.date.accessioned2023-12-12T16:53:35Z-
dc.date.available2023-12-12T16:53:35Z-
dc.date.issued2022-02-07-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79325-
dc.description.abstractWith the development of technology and the popularity of cell phones, online shopping behavior has penetrated into all aspects of people's lives, and more and more people have conducted online shopping. Product reviews have become an important reference for consumers to choose when shopping, and an important way for merchants to collect consumers' opinions. Therefore, it has become an important issue for consumers to get useful information in many reviews, and merchants to extract consumers' concerns and complaints about products through reviews, so as to design products that make consumers more satisfied and stand out in the increasingly fierce competition. In this paper, take the reviews of five different refrigerators in Jingdong Mall as an example, and use web crawler technology and sentiment analysis technology, and mine the review data for analysis. The specific steps are as follows: firstly, the crawled review data is pre-processed, and the sentimental tendency of text reviews is obtained using a dictionary-based sentiment analysis method. Based on this, further build the LDA (Latent Dirichlet Allocation) topic model to extract the potential topic words in the comments and dig out the deeper keywords in the comments. This will show the consumers' suggestions and concerns about the products more clearly, so that merchants can make corresponding adjustments and improve their competitivenessen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleText sentiment analysis from commodity evaluation data: case study of intelligent refrigerator reviewsen_US
dc.title.alternativeการวิเคราะห์ความรู้สึกจากข้อความด้วยข้อมูลการประเมินสินค้าโภคภัณฑ์: กรณีตัวอย่างการวิจารณ์ตู้เย็นอัจฉริยะen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.lcshJingdong Mall-
thailis.controlvocab.lcshRefrigerator industry-
thailis.controlvocab.lcshGrocery shopping-
thailis.controlvocab.lcshInternet marketing-
thailis.controlvocab.lcshConsumers' preferences-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractด้วยการพัฒนาเทคโนโลยีและความนิยมของโทรศัพท์มือถือพฤติกรรมการช็อปปิ้งออนไลน์ได้ เจาะทุกแง่มุมของชีวิตของผู้คนและมีผู้คนจำนวนมากที่ผ่านการช้อปปิ้งออนไลน์ ความคิดเห็นของสิน ค้าได้กลายเป็นการอ้างอิงที่สำคัญสำหรับผู้บริโภคทางเลือกเมื่อช้อปปิ้งและเป็นวิธีสำคัญสำหรับ ร้านค้าในการรวบรวมความคิดเห็นของผู้บริโภค ดังนั้นผู้บริโภคจะได้รับข้อมูลที่เป็นประโยชน์ ต่อตัวเอง จากหลาย ๆ ความคิดเห็นของพวกพ่อค้า จะสกัดความสนใจและข้อร้องเรียนของผู้บริโภค อย่างไรเพื่อให้ผู้บริโภคเป็นผลิตภัณฑ์ที่น่าพอใจมากขึ้น โดดเด่นในการแข่งขันที่มีการแข่งขันมากขึ้น เรื่อย ๆ กลายเป็นประเด็นสำคัญสำหรับพ่อค้า การค้นคว้าอิสระนี้ ใช้การวิจารณ์ตู้เย็นห้าแห่งของ จิงดองมอลล์ เป็นตัวอย่าง โดยใช้เทคโนโลยีเว็บครอว์เลอร์และเทคนิคการวิเคราะห์ความรู้สึกและใช้ประโยชน์จากข้อมูล การวิจารณ์เพื่อการวิเคราะห์ ขั้นตอนที่เฉพาะเจาะจงมีดังต่อไปนี้ ขั้นแรกเตรียมกระบวนการ การประมวลผลข้อมูลการวิจารณ์ครอว์ แล้วแนวโน้มทางอารมณ์ของบทวิจารณ์ใช้วิธีการ การวิเคราะห์ทางอารมณ์ตามพจนานุกรม จากนั้นเพื่อให้ได้ถึงแนวโน้มอารมณ์ของความคิดเห็น จากข้อมูลข้อความการวิจารณ์ จึงสร้างรูปแบบ LDA(LDA(AltentDirichletAllocation) เพิ่มเติมเพื่อแยกคำหลักที่มีความคิดเห็นและแสดงคำสำคัญที่ลึกซึ้งยิ่งขึ้นในความคิดเห็นเหล่านั้น ซึ่งจะแสดง ให้เห็นถึงคำแนะนำและความกังวลเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ได้อย่างชัดเจนยิ่งขึ้น จึงทำให้ผู้ค้าได้ทำการ ปรับเปลี่ยนที่สอดคล้องความคิดเห็นและพัฒนาความสามารถในการแข่งขันของพวกเขาได้en_US
Appears in Collections:ENG: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
630632083 HAN YANG.pdf2.81 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.