Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79308
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorทัศนา สลัดยะนันท์-
dc.contributor.advisorชัยวัฒน์ นันทศรี-
dc.contributor.authorปฐมาวดี ทิศป้องen_US
dc.date.accessioned2023-12-12T15:41:58Z-
dc.date.available2023-12-12T15:41:58Z-
dc.date.issued2560-08-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79308-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to create an Electronic Book for preschooler title Himmapan Creatures by introducing of Himmapan creatures from Trai Bhum Pra Ruang for preschooler 5-6 years old. The subjects of this research were students in Kindergarten level 2 of Rongkwang Sub District Municipality Kindergarten School, 30 students. The subject was Purposive sampling; there are 7 males students, 13 females students by 1 classroom. The instruments of this research were 1) Electronic Evaluation form 2) Electronic Book Satisfaction Assessment Form for Preschooler. The data were analyzed by means of mean (x), standard deviation (SD). The result of this study is 1 Electronic book about Himmapan Creatures for preschooler by Flip album Program total of 30 pages, including color pictures, narrative poems, and music played with reading sound. It offers 9 types of Himmapan creatures: Elephant Erawan Durong Paksin Khon Tun Kinnaree Garuda Kraisorn Paksa, Kunchorn Varee, Machanu, and Anantanakarat. The result of the efficiency of the Electronic book was good with the mean at 4.40.and S.D. at 0.91 and the satisfaction of the preschooler on the electronic book about Himmapan Creatures was very satisfactory with the mean at 2.51, and S.D. at 4.43.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectสัตว์หิมพานต์en_US
dc.subjectไตรภูมิพระร่วงen_US
dc.titleการสร้างหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง สัตว์หิมพานต์สำหรับเด็กระดับอนุบาลen_US
dc.title.alternativeCreating an electronic book for preschoolers titles The Himmapan creaturesen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashโรงเรียนอนุบาลเทศบาลตำบลร้องกวาง-
thailis.controlvocab.thashไตรภูมิ-
thailis.controlvocab.thashป่าหิมพานต์-
thailis.controlvocab.thashสัตว์-
thailis.controlvocab.thashหนังสืออิเล็กทรอนิกส์-
thailis.controlvocab.thashภาษาไทย -- การศึกษาและการสอน-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาขั้นอนุบาล-
thailis.controlvocab.thashสื่อการสอน-
thailis.controlvocab.thashคอมพิวเตอร์ช่วยการสอน -- โปรแกรมใช้สร้าง-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อพัฒนาหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ โดยนำเรื่องสัตว์หิมพานต์จาก เรื่องไตรภูมิพระร่วงมาปรับให้เหมาะสมสำหรับเด็กระดับชั้นอนุบาล อายุ 5-6 ปี กลุ่มตัวอย่างได้แก่ นักเรียนระดับชั้นอนุบาล 2 โรงเรียนอนุบาลเทศบาลตำบลร้องกวาง จำนวน 30 คน โดยวิธีแบบ จำเพาะเจาะจง 1 ห้องเรียน เป็นนักเรียนชาย 17 คน นักเรียนหญิง 13 คน เครื่องมือที่ใช้ได้แก่ 1) แบบประเมินคุณภาพหนังสืออิเล็กทรอนิกส์โดยผู้เชียวชาญ 2)แบบประเมินความพึงพอใจหนังสือ อิเล็กทรอนิกส์สำหรับเด็กอนุบาล ผู้วิจัยวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติ ค่าเฉลี่ย (Mean- x̅) ส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน(Standard Deviation S.D.) ผลการศึกษาครั้งนี้คือ ได้หนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง สัตว์หิมพานต์ สำหรับเด็กระดับอนุบาลที่ สร้างขึ้น โดยใช้โปรแกรม Flip album จำนวน 1 เรื่อง ทั้งหมด 30 หน้า ประกอบด้วย ภาพสี บทบรรยาย กาพย์ยานี 11 และเพลงบรรเลงพร้อมเสียงอ่าน โดยได้เสนอชนิดของสัตว์หิมพานต์ 9 ชนิด ได้แก่ ช้างเอราวัณ ดุรงค์ปักษิน คนธรรพ์ กินรี พญาครุฑ ไกรสรปักษา กุญชรวารี มัจฉานุ และอนันตนาคราช โดยผลการประเมินคุณภาพหนังสือ โดยผู้เชี่ยวชาญพบว่า คุณภาพของหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง สัตว์หิมพานด์ สำหรับเด็กอนุบาลมีคุณภาพอยู่ในระดับดี ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.40 ส่วนเบื่ยงเบนมาตรฐาน เท่ากับ 0.91 และผลการประเมินความพึงพอใจของเด็กระดับอนุบาลที่มีต่อหนังสืออิเล็กทรอนิกสเรื่อง สัตว์หิมพานต์อยู่ในระดับพึงพอใจมากมื ค่าเฉลี่ยเท่ากับ 2.51 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน เท่ากับ 4.43en_US
Appears in Collections:HUMAN: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
550132035-ปฐมาวดี ทิศป้อง.pdf3.83 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.