Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอดิศักดิ์ ธีรานุพัฒนา-
dc.contributor.authorสุทิชา แลกันทะen_US
dc.date.accessioned2023-11-13T16:03:42Z-
dc.date.available2023-11-13T16:03:42Z-
dc.date.issued2023-09-
dc.identifier.issn--
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79175-
dc.description.abstractThis study aimed to investigate consumers' attitudes towards a Hybrid Solar Air Conditioner in Mueang Lampang district. The research, conducted quantitatively through questionnaires, surveyed 385 consumers who had purchased Hybrid Solar Air Conditioners. Statistical analysis involved frequency, percentages, means, standard deviations, and T-tests and F-tests for reference. The results indicated that 36.66% of the sample had a high level of understanding of Hybrid Solar Air Conditioners. Overall, consumers highly favored the quality aspect with a mean score of 4.53, while other dimensions were also rated high (mean scores ranged from 4.41 to 4.49). Regarding purchase behavior, 94.29% of the sample expressed interest in buying Hybrid Solar Air Conditioners. Interestingly, consumers who were interested and those who were not showed no significant statistical differences in knowledge and understanding, but they differed significantly in preferences at a significance level of .01.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleทัศนคติของผู้บริโภคในอำเภอเมืองลำปางที่มีต่อเครื่องปรับอากาศแบบโซลาร์ ไฮบริดen_US
dc.title.alternativeAttitude of consumers in Mueang Lampang district towards a hybrid solar air conditioneren_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc--
thailis.controlvocab.thashเครื่องปรับอากาศ-
thailis.controlvocab.thashเครื่องปรับอากาศแบบโซลาร์ ไฮบริด-
thailis.controlvocab.thashทัศนคติ-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- ลำปาง-
thailis.manuscript.source--
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทัศนคติของผู้บริโภคในอำเภอเมืองลำปางที่มีต่อเครื่องปรับอากาศแบบโซลาร์ ไฮบริด เป็นงานวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล จากกลุ่มตัวอย่างผู้บริโภคในอำเภอเมืองลำปางที่เคยซื้อเครื่องปรับอากาศ จำนวน 385 คน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เชิงอ้างอิง ได้แก่ T-test และ F-test ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ ร้อยละ 36.66 มีความรู้ความเข้าใจต่อเครื่องปรับอากาศแบบโซลาร์ ไฮบริดในระดับมาก ความชอบของผู้บริโภคที่มีต่อเครื่องปรับอากาศแบบโซลาร์ ไฮบริด พบว่า ในภาพรวมกลุ่มตัวอย่างชอบมิติคุณภาพด้านความสอดคล้องในระดับมากที่สุด (ค่าเฉลี่ย 4.53) นอกนั้นอยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย 4.41-4.49) ด้านพฤติกรรม พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ ร้อยละ 94.29 แสดงความสนใจซื้อเครื่องปรับอากาศแบบโซล่าร์ไฮบริด นอกจากนี้ผู้บริโภคที่สนใจซื้อและไม่ซื้อเครื่องปรับอากาศแบบโซลาร์ ไฮบริด มีความรู้ความเข้าใจไม่แตกต่างกันที่นัยสำคัญทางสถิติระดับ .05 ทั้งในภาพรวมและรายข้อ แต่มีความชอบ แตกต่างกันที่นัยสำคัญทางสถิติระดับ .01en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.