Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79173
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัทยา แจ้งกระจ่าง-
dc.contributor.authorณัฐ ตรีวัฒนาวงศ์en_US
dc.date.accessioned2023-11-13T10:33:31Z-
dc.date.available2023-11-13T10:33:31Z-
dc.date.issued2023-08-18-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79173-
dc.description.abstractThe objective of this study was to examine the satisfaction of users of Hino brand trucks with the marketing mix factors affecting the service and maintenance centers of Chiangsang Lampang Company Limited. A sample of 331 participants was randomly selected using questionnaires as the data collection tool. The study employed statistical analysis techniques including frequency, percentage, mean, standard deviation, and IPA (Importance-Performance Analysis) Matrix.The findings revealed that the majority of the sample were male, aged between 41 and 50 years, and business owners who personally use the trucks for service. Overall, all marketing mix factors significantly influenced the service provision with highest mean scores in the physical attributes factor and perceived performance factor. The IPA Matrix analysis indicated that some factors were deemed important by the sample, but their perceived performance was low, suggesting a need for urgent improvement. These factors fell into Quadrants A (Concentrate Here) and included clear display of spare part prices, reasonable pricing aligned with service quality, convenient service center location, experienced and knowledgeable mechanics, clear notification and appointment processes, user-friendly service procedures, and clear service signage such as preand post-service points, payment area, customer waiting area, and restroom facilities.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของผู้ใช้รถบรรทุกแบรนด์ Hino ต่อส่วนประสมการตลาดของศูนย์บริการบำรุงรักษา บริษัท เชียงแสงลำปางจำกัดen_US
dc.title.alternativeSatisfaction of Hino truck users towards marketing mix of Maintenance Service Center Chiangsang Lampang Company Limiteden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashบริษัท เชียงแสงลำปาง จำกัด-
thailis.controlvocab.thashรถบรรทุก -- การบำรุงรักษาและการซ่อมแซม-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้รถบรรทุกแบรนด์ Hino ต่อส่วนประสมการตลาดของศูนย์บริการบำรุงรักษา บริษัท เชียงแสงลำปาง จำกัดได้ตัวอย่างจาก การสุ่มตามความสะดวก โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล จำนวนตัวอย่าง 331 คน การวิเคราะห์ ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเยี่ยงเบน มาตรฐาน และการวิเคราะห์ IPA Matrix ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นชาย อายุ 41 - 50 ปี และเป็นผู้ประกอบการ นำรถมาใช้บริการด้วยตนเอง ในภาพรวมกลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญปัจจัยส่วนประสมทาง การตลาดต่อการให้บริการในระดับมากทุกปัจจัย โดยค่เฉลี่ยสูงสุด ได้แก่ ด้านลักษณะทางกายภาพ ส่วนการรับรู้ผลการดำเนินงานในภาพรวมอยู่ในระดับก่อนข้างดี โดยค่าเฉลี่ยสูงสุด ได้แก่ ด้าน บุคลากร ผลการวิเคราะห์ IPA Matrix พบว่า เรื่องที่กลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญสูง แต่การรับรู้ผล การดำเนินต่ำ จึงควรเร่งปรับปรุงโดขด่วน หรืออยู่ใน Quadrants A (Concentrate Here) ได้แก่ การ แสดงราคาค่าอะไหล่ไว้ชัดเจน ราคาโดยรวมมีความเหมาะสมกับคุณภาพบริการที่ได้รับ ที่ตั้งของ ศูนย์บริการสะดวกต่อการเดินทาง พนักงานช่างมีประสบการณ์ ความรู้และความสามารถในการ ซ่อมบำรุง การแจ้งเตือนและการนัดหมายให้นำรถเข้าเช็คตามระยะทาง ขั้นตอนในการรับบริการมี ความสะดวก ป้ายบอกการให้บริการชัดเจน เช่น จุดรับรถก่อน-หลังบริการ จุดชำระเงิน ห้องพัก รับรองลูกค้า ห้องน้ำ เป็นต้นen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641532133 ณัฐ ตรีวัฒนาวงศ์.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.