Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78767
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพิฑูร ธนบดีกิจ-
dc.contributor.advisorกันต์สินี กันทะวงศ์วาร-
dc.contributor.authorณฐมน ทิพย์สุขen_US
dc.date.accessioned2023-09-01T11:54:07Z-
dc.date.available2023-09-01T11:54:07Z-
dc.date.issued2021-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78767-
dc.description.abstractThe purpose of this study aimed to 1) study the effects of marketing mix on customers' loyalty of loan services at Kasikorn Bank in Lampang Province 2) study the effects of service quality on customers' loyalty of loan services at Kasikorn Bank in Lampang Province. The sample was selected from 407 customers who have used loan services at Kasikorn Bank in Lampang Province at least 1 time. Data were collected using a questionnaire and then were analyzed using analysis, including frequency, percentage, average, standard deviation, Multiple Regression. The study results revealed that Marketing mix were place, people, process and physical evidence dimension had a positive impact on customers' loyalty of loan services at Kasikorn Bank in Lampang Province (p<0.01). Service quality were responsiveness, tangibility and empathy dimension had a positive impact on customers' loyalty of loan services at Kasikorn Bank in Lampang Province (p<0.01). It shows that the sample group focus on brand image, convenience, speed of use and accessibility of bank services, responsiveness and service provided by employees including the facilities to access the service Therefore, banks should pay attention to Development of service channels including the development of personnel services to increase competitiveness.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและคุณภาพการให้บริการที่ส่งผลต่อความจงรักภักดีของผู้ใช้บริการสินเชื่อ ธนาคารกสิกรไทย ในจังหวัดลำปางen_US
dc.title.alternativeThe Effects of marketing mix and service quality on customers’ loyalty of loan Services at Kasikorn Bank, Lampang Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashความภักดีของลูกค้า -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashธนาคาร -- ลำปาง-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อความ จงรักภักดีของผู้ใช้บริการสินเชื่อ ธนาคารกสิกรไทย ในจังหวัดลำปาง 2) ศึกษาคุณภาพการให้บริการ ที่ส่งผลต่อความจงรักภักดีของผู้ใช้บริการสินเชื่อ ธนาการกสิกรไทย ในจังหวัดลำปาง โดยกลุ่ม ตัวอย่าง ได้แก่ผู้ที่เคยใช้บริการสินเชื่อธนาคารกสิกรไทย ในจังหวัดลำปาง อย่างน้อย 1 ครั้ง จำนวน 407 คน ซึ่งเป็นการศึกษาเชิงปริมาณ ที่ใช้แบบสอบถาม เป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้ใน การวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การ ถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านช่องทางการเข้าถึงบริการ ด้าน บุคลากร ด้านกระบวนการ และ ด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ ส่งผลทางบวกต่อความจงรักภักดีของ ผู้ใช้บริการสินเชื่อ ธนาการกสิกรไทยในจังหวัดลำปาง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ในขณะ ที่คุณภาพการให้บริการ ด้านการตอบสนองต่อลูกค้า ด้านความเป็นรูปธรรมของบริการ และ ด้านการ รู้จักและเข้าใจลูกค้า ส่งผลทางบวกต่อความจงรักภักดีของผู้ใช้บริการสินเชื่อ ธนาคารกสิกรไทยใน จังหวัดลำปาง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.001 แสดงให้เห็นว่ากลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับ ภาพลักษณ์องค์กร ความสะดวก รวดเร็วในการใช้และการเข้าถึงบริการของธนาคาร การตอบสนอง และการบริการที่ได้รับจากพนักงาน รวมถึงสิ่งอำนวยความสะดวกในการเข้าใช้บริการ ธนาคารจึงควรให้ความสำคัญกับ การพัฒนาด้านช่องทางในการให้บริการ รวมถึงการพัฒนาการ ให้บริการของ บุคลากร เพื่อเพิ่มขีดความสามารถในการแข่งขันen_US
Appears in Collections:ECON: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621632002 ณฐมน ทิพย์สุข.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.