Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78310
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวิสุทธร จิตอารี-
dc.contributor.authorปาริษา อินถานะen_US
dc.date.accessioned2023-07-04T09:56:20Z-
dc.date.available2023-07-04T09:56:20Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78310-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to examine customer satisfaction with the after-sales service of Cheng Kong PK Machine Tools Co., Ltd. Data were collected from 400 customers of the company using questionnaires, as the research tool. Data obtained were, then, analyzed using descriptive statistics i.e. frequency, percentage, mean, and Importance-Performance Analysis: IPA. The demographic profile of the respondents revealed that most of them were male, aged 41-50 years old and had an education background at the undergraduate level. They worked as employees and earned less than 10,000 THB per month. They visited the company twice a month mainly to purchase machine tools or spare parts. The results of the study on the importance of service quality factors indicated that the respondents gave the highest importance to assurance, followed by responsiveness, empathy, tangibility, and reliability, respectively. The results of the study on satisfaction with service quality factors showed that the respondents expressed the highest satisfaction with assurance, high satisfaction with reliability, responsiveness, and tangibility, and moderate satisfaction with empathy. The IPA (Importance-Performance Analysis) technique was used to assess the importance and satisfaction levels of five service quality factors of Cheng Kong PK Machine Tools Co., Ltd. The results showed that all the factors fell into Quadrant A (Concentrate Here), which means they were important to customers but did not meet their satisfaction. The factors that required improvement were responsiveness and empathy. The specific elements in Quadrant A that needed urgent attention were the appealing design of promotional materials, the accuracy and reliability of the services and problem-solving, the timely notification of product delivery, the assurance of customer satisfaction, and the attentiveness and understanding of the staff to customer needs.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าต่อบริการหลังการขายของบริษัท เฉิงกง พีเค แมชชีน ทูลส์ จำกัดen_US
dc.title.alternativeConsumer satisfaction towards after-sales services of Cheng Kong PK Machine Tools Company Limiteden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashบริษัท เฉิงกง พีเค แมชชีน ทูลส์ จำกัด-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้บริโภค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อความพึงพอใจของลูกค้าต่อบริการหลังการขายของบริษัท เฉิงกง พีเค แมชชีน ทูลส์ จำกัด โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากลูกค้าที่มาใช้บริการ ผู้บริโภคที่เคยใช้บริการจากบริษัท เฉิงกง พีเค แมชชีน ทูลส์ จำกัด จำนวน 400 ราย การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และเทคนิคการวิเคราะห์ IPA (Importance-Performance Analysis :IPA) ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุ 41-50 ปี มีระดับการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี อาชีพรับจ้างทั่วไป มีรายได้โดยเฉลี่ยต่อเดือนไม่เกิน 10,000 บาท โดยมา ใช้บริการบริษัท เฉิงกง พีเค แมชชีน ทูลส์ จำกัด 2 ครั้งต่อเดือน ส่วนใหญ่สินค้าที่ซื้อคืออุปกรณ์เครื่องมือช่าง รองลงมาอะไหล่อุปกรณ์เครื่องมือช่าง ผลการศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยด้านคุณภาพบริการ ผู้ตอบแบบสอบถามให้ ความสำคัญในระดับมากที่สุดเรียงลำดับคือ ด้านการรับประกัน ด้านความรวดเร็วในการตอบสนอง ด้านการเอาใจใส่ลูกค้าเป็นรายบุคคล ด้านสิ่งสัมผัสได้ และด้านความเชื่อถือและไว้วางใจ สำหรับผลการศึกษาความพึงพอใจต่อปัจจัยด้านคุณภาพบริการ ผู้ตอบแบบสอบถามมีความพึงพอใจในระดับมากที่สุดคือด้านการรับประกัน และมีความพึงพอใจมากได้แก่ ด้านความเชื่อถือและไว้วางใจ ด้านความรวดเร็วในการตอบสนอง ด้านสิ่งสัมผัสได้ และมีความพึงพอใจในระดับปานกลางได้แก่ด้านการเอาใจใส่ลูกค้าเป็นรายบุคคล เมื่อวิเคราะห์ระดับความสำคัญและระดับความพึงพอใจ โดยการใช้เทคนิค IPA (Importance-Performance Analysis : IPA) กับคุณภาพบริการทั้ง 5 ด้าน ในภาพรวมปัจจัยคุณภาพบริการปัจจัยที่อยู่ใน Quadrants A (Concentrate Here) คือ คุณลักษณะที่มีความสำคัญต่อลูกค้า และไม่ได้รับการตอบสนองอย่างเพียงพอ ที่บริษัทเฉิงกง พีเค แมชชีน ทูลส์ จำกัด ที่ควรต้องปรับปรุงการให้บริการให้ดีขึ้น ได้แก่ ด้านความรวดเร็วในการตอบสนอง และด้านการเอาใจใส่ลูกค้าเป็นรายบุคคล สำหรับปัจจัยย่อยที่อยู่ใน Quadrants A (Concentrate Here) ที่ควรต้องรีบดำเนินการปรับปรุงให้ดีขึ้น ได้แก่ เอกสารสื่อต่างๆ ในการ ให้บริการให้มีความสวยงาม การให้บริการที่ตรงตามที่ระบุ/กำหนดไว้ การจัดการกับปัญหาในการให้บริการกับลูกค้าได้อย่างน่าเชื่อถือ มีการแจ้งให้ลูกค้าทราบว่าจะได้รับสินค้าเมื่อใด การสร้างความเชื่อมั่นให้กับลูกค้า พนักงานมีความเอาใจใส่ต่อลูกค้า และพนักงานเข้าใจในความต้องการของลูกค้าen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532063 ปาริษา อินถานะ.pdf5.96 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.