Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78202
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สมเกียรติ อินทสิงห์ | - |
dc.contributor.advisor | ศักดา สวาทะนันทน์ | - |
dc.contributor.author | อาจารี เกษมสุข | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-06-28T10:02:47Z | - |
dc.date.available | 2023-06-28T10:02:47Z | - |
dc.date.issued | 2023-03-03 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78202 | - |
dc.description.abstract | The objective of this study was to evaluate development project in reading, writing, and communicative speaking abilities at Mongkholwittaya school, Lamphun province by using the Stake evaluation model in 3 aspects: 1) antecedents, 2) transactions, and 3) outcomes. The target groups in the study consisted of 3 qualified experts, 26 project teachers, 366 students participated in the project, 187 parents of students participating in the project, and 2 administrators who supported the project. The tools used to collect data include: project evaluation forms and interview form. Quantitative data were analyzed by frequency distribution, averages, and standard deviations. Quantitative data were analyzed by content analysis and descriptive explanation. The results of the study can be summarized as follows. 1. Antecedent, it was discovered that 1) project components, 2) teachers’ characteristics in project, 3) students’ characteristics in project, 4) parents’ characteristics in project, 5) administrators’ characteristics in project, 6) project schedule, 7) media, material, and learning resources, and 8) activity management plans passed the evaluation criteria. 2. Transactions, it was discovered that 1) project administration, 2) reading, writing, and communicative speaking abilities development activities, and 3) students’ measurement and evaluation passed the evaluation criteria. 3. Outcomes, it was discovered that 1) Thai abilities consisted of reading, writing, and communicative speaking passed the evaluation criteria, 2) English abilities consisted of reading, writing, and communicative speaking did not pass the evaluation criteria, and 3) satisfaction with the project passed the evaluation criteria. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | การประเมินโครงการพัฒนาความสามารถด้านการอ่าน การเขียน และการพูดสื่อสารของโรงเรียนมงคลวิทยา จังหวัดลำพูน | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of development project in reading, writing, and communicative speaking abilities at Mongkholwittaya School, Lamphun Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | ภาษาไทย -- การใช้ภาษาภาษา | - |
thailis.controlvocab.thash | อังกฤษ -- การใช้ภาษา | - |
thailis.controlvocab.thash | ภาษาไทย -- การใช้ภาษา | - |
thailis.controlvocab.thash | ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน | - |
thailis.controlvocab.thash | การศึกษา -- ลำพูน | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินโครงการพัฒนาความสามารถด้านการอ่าน การเขียน และการพูดสื่อสารของโรงเรียนมงคลวิทยา จังหวัดลำพูนโดยใช้รูปแบบการประเมินของ Stake 3 ด้าน คือ 1) ด้านสิ่งที่มีอยู่ 2) ด้านกระบวนการดำเนินงาน และ 3) ด้านผลที่ได้รับกลุ่มเป้าหมายในการศึกษาประกอบด้วย ผู้ทรงคุณวุฒิ จำนวน 3 คน ครูผู้ดำเนินโครงการ จำนวน 26 คน นักเรียนที่ร่วมโครงการ จำนวน 366 คน ผู้ปกครองนักรียนที่ร่วมโกรงการ งำนวน 187 คนและผู้บริหารที่สนับสนุนโครงการ จำนวน 2 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลประกอบด้วย แบบประเมินโครงการ และแบบสัมภาษณ์วิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณโดยการแจกแจงความถี่ หาค่เฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน วิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพ โดยการวิเคราะห์เนื้อหาและบรรยายพรรณนา ผลการศึกษาสรุปได้ดังนี้ 1. ด้านสิ่งที่มีอยู่ พบว่า 1) องค์ประกอบของโครงการ 2) คุณลักษณะครูผู้ดำเนินโครงการ 3) คุณลักษณะนักเรียนที่ร่วมโครงการ 4 คุณลักษณะผู้ปกครองนักเรียนที่ร่วมโครงการ 5) คุณลักษณะผู้บริหารที่สนับสนุนโครงการ 6) ระยะเวลาของโครงการ 7) สื่อ อุปกรณ์ และแหล่งเรียนรู้ และ 8) แผนการจัดกิจกรรม ผ่านเกณฑ์การประเมิน 2. ด้านกระบวนการดำเนินงาน พบว่า 1) การบริหารโครงการ 2) กิจกรรมพัฒนาความสามารถด้านการอ่าน การเขียน และการพูดสื่อสาร และ 3) การวัดและประเมินผลผู้เรียนผ่านเกณฑ์การประเมิน 3. ด้านผลที่ได้รับ พบว่า 1) ความสามารถค้านการอ่าน การเขียน และการพูดสื่อสารภาษาไทย ผ่านเกณฑ์การประเมิน 2) ความสามารถด้านการอ่าน การเขียน และการพูดสื่อสารภาษาอังกฤษ ยังไม่ผ่านเกณฑ์การประเมิน และ 3) ความพึงพอใจที่มีต่อโครงการ ผ่านเกณฑ์การประเมิน | en_US |
Appears in Collections: | EDU: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
640232043 อาจารี เกษมสุข.pdf | 5.43 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.