Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78189
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ตุลยา ตุลาดิลก | - |
dc.contributor.author | สราวุธ พันธ์เลิศระพี | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-06-27T10:36:26Z | - |
dc.date.available | 2023-06-27T10:36:26Z | - |
dc.date.issued | 2022-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78189 | - |
dc.description.abstract | This independent study aims to investigate the customer satisfaction towards the marketing mix of The Next Condominium project and examine the Importance-Performance Analysis (IPA) of The Next Condominium's customers. The sample consisted of 219 participants who responded to the questionnaire. The study utilized the survey questionnaire to analyze descriptive statistics, including frequency, percentage, and average values. The results showed that most of the respondents in this study were females, aged between 31 to 40 years old with bachelor's education, single status, company employee, and an average income of 20,001 to 30,000 baht. The analysis of the Importance-Performance Analysis (IPA) was divided into 4 Quadrant. The importance and satisfaction of 10 marketing factors mostly found in Quadrant B. which are the importance and satisfaction of four marketing factors on price are in Quadrant B. Furthermore, the importance and satisfaction of four marketing factors on location or all four channels of distribution are found in Quadrant B. The importance and satisfaction of four marketing factors of marketing promotion are all found in Quadrant B, which emphasizes that the service providers were able to best meet the characteristics most valued by customers, and the customer of The Next Condominium was found to value the bouquet marketing factors. The most official distribution was followed by marketing promotion, productivity, and price, respectively, while age and income have no effect on the significance of any different market performance factors. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | ความพึงพอใจของผู้ซื้อห้องชุดต่อส่วนประสมทางการตลาดของโครงการ The Next Condominium | en_US |
dc.title.alternative | Customer satisfaction towards marketing mix of The Next Condominium Project | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | พฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่ | - |
thailis.controlvocab.thash | อาคารชุด -- การจัดซื้อ | - |
thailis.controlvocab.thash | ความพอใจของผู้บริโภค -- เชียงใหม่ | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญและระดับความ พึงพอใจของผู้ซื้อห้องชุดต่อส่วนประสมทางการตลาคของโครงการ The Next Condominium และ เพื่อศึกษาการวิเคราะห์ระดับความสำคัญและระดับความพึงพอใจ โดยเก็บข้อมูลจากผู้ซื้อห้องชุดใน โครงการ The Next Condominium จำนวน 219 ราย โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือการเก็บ ข้อมูล การวิเคราะห์ ข้อมูลสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ค่าความถี่ ค่าร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามในการศึกษาครั้งนี้ ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุอยู่ ในช่วง 31-40 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี สถานภาพ โสด อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ เฉลี่ย 20,001 - 30,000 บาท จากการวิเคราะห์ระดับความสำคัญและระดับความพึงพอใจ (Importance-Performance A nalysis : IPA) โดยแบ่งเป็น 4 จตุกาค ผลการศึกษาคะแนนความสำคัญ และความพึงพอใจของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ทั้ง 10 ด้านพบว่าอยู่ในจตุภาค ที่ B ทุกข้อ ความสำคัญและความพึงพอใจของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านราคาทั้ง 4 ด้าน พบว่าอยู่ในจตุภาคที่ B ทั้งหมด ความสำคัญและความพึงพอใจของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านสถานที่ หรือช่องทางการจัดจำหน่ายทั้ง 4 ด้านพบว่าอยู่ในจตุภาคที่ B ทุกด้าน ความสำกัญและ ความพึงพอใจของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านการส่งเสริมการตลาดทั้ง 4 ด้านพบว่าอยู่ใน Quadrant ที่ B ทุกข้อ หมายถึง ผู้ให้บริการสามารถตอบสนองได้เป็นอย่างดีในคุณลักษณะที่ลูกค้า ให้ความสำคัญมากที่สุด และ พบว่าผู้ซื้อห้องชุดของโครงการ The Next Condominium ให้ ความสำคัญกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านช่องทางการจัดจำหน่ายมากที่สุด รองลงมาเป็น ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านราคา ตามลำดับ ในขณะที่อายุ และรายได้ ไม่มี ผลต่อความสำคัญของปัจจัขส่วนประสมการตลาดใด ๆ ที่แตกต่างกัน | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
611532106 สราวุธ พันธ์เลิศระพี.pdf | 1.48 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.