Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77973
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศิริพงษ์ ลดาวัลย์ ณ อยุธยา-
dc.contributor.authorพิมพกานต์ สุคนธปฏิภาคen_US
dc.date.accessioned2023-06-08T09:47:06Z-
dc.date.available2023-06-08T09:47:06Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77973-
dc.description.abstractThe purposes of this research were study the organizational commitment of operating staff at Chiang Mai Airport Analyze the factors affecting employee commitment with the organization. It offers ways to build commitment, motivation and satisfaction. To enhance employee commitment and satisfaction It is a quantitative research collecting data from 1 78 Chiang Mai Airport employees using a questionnaire as a tool. found that the results of the study found that Chiang Mai Airport Operations Staff There is a moderate level of commitment to the organization. Personal factors had no statistically significant relationship with organizational commitment. But the satisfaction and motivation factors were moderately correlated. Guidelines for enhancing engagement, satisfaction and work motivation found that most of the employees have expectations and want the staff career development plan to be adjusted. To prepare employees for positions that are linked to individual performance. Set goals and improve compensation management annually.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานระดับปฏิบัติการของ ท่าอากาศยานเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeOrganizational commitment of Chiang Mai International Airport’s operational employeesen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashท่าอากาศยานเชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashความภักดีของลูกจ้าง -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashความผูกพันต่อองค์การ -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อ ศึกษาความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานระดับ ปฏิบัติการของท่าอากาศยานเชียงใหม่ วิเคราะห์ปัจจัยที่ส่งผลต่อความผูกพันต่อองค์กรของพนักงาน นำเสนอแนวทางการสร้างความผูกพัน แรงจูงใจ และความพึงพอใจ เพื่อยกระดับความผูกพันและ ความพึงพอใจของพนักงาน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณก็บข้อมูลจาก พนักงานท่าอากาศยานเชียงใหม่ 178 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ พบว่าผลการศึกษาพบว่า พนักงานระดับปฏิบัติการท่า อากาศยานเชียงใหม่ มีความผูกพันต่อองค์กรในระดับปานกลาง ปัจจัยส่วนบุคคลไม่มีความสัมพันธ์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติกับความผูกพันต่อองค์กร แต่ปัจจัยด้านการสร้างความพึงพอใจและแรงงจูง ใจมีความสัมพันธ์ในระดับปานกลาง แนวทางการยกระดับความผูกพันและความพึงพอใจและแรงจูง ในในการทำงาน พบว่า พนักงานส่วนใหญ่มีความคาดหวังและต้องการให้มีการปรับการจัดทำ แผนพัฒนาสายอาชีพพนักงาน เพื่อเตรียมความพร้อมให้พนักงานในการดำรงตำแหน่งที่เชื่อมโยงกับ ผลการปฏิบัติงานรายบุคคล ตั้งเป้าหมายและปรับปรุงการบริหารค่าตอบแทนเป็นประจำทุกปีen_US
Appears in Collections:POL: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631932038 พิมพกานต์ สุคนธปฏิภาค.pdf2.93 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.