Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77895
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพัชรา ตันติประภา-
dc.contributor.authorชวัลนัทธ์ ทัศรินทร์สกุลen_US
dc.date.accessioned2022-12-03T07:28:27Z-
dc.date.available2022-12-03T07:28:27Z-
dc.date.issued2565-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77895-
dc.description.abstractThe study on Behavior of Generation Z Homosexual Male in Mueang Chiang Mai District Towards Choosing Cosmetic Retail Store was conducted by distributing questionnaires to 210 Generation Z homosexual male consumers (who were born in B.E. 2538 to 2552), aged of 13-27 years old, resided or worked or studied in Mueang Chiang Mai district, and purchased cosmetic product from the retail store in Chiang Mai at least once in the past 6 months. Quota sampling was applied as a method for selecting samples. In this study, the samples were divided into 3 groups: a group of secondary school students, a group of high school students, and a group of higher education students, each of which consisted of 70 participants. Data obtained were analyzed by the descriptive statistics i.e frequency, percentage, and mean, and the inferential statistics i.e Chi-square test, t-test, F-test, and post hoc. The findings showed that most respondents had average monthly allowance, supported by their parents, at less than 10,000 Baht. They mostly purchased the studied product from the specialty store. For the majority, Watson was the most often selected store due to its access convenience. The product that the majority used was in the category of body skincare products. Friend was the person influencing their selection of cosmetic retail store the most. The respondents purchased the new product to replace the finished one. Most of them searched for product information from internet. In each purchase, they spent 301-600 Baht in average. The majority repeated their purchase at the same store and would be pleased to recommend others to their favorite retail store. In addition, the retail marketing mix affected their decision making in choosing the cosmetic retail store at high level. The results suggested that service factor affected their decision at the highest level; while the factors namely product design and display, product, place, price, and marketing communication affected their decision at high level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectกลุ่มชายรักชายen_US
dc.titleพฤติกรรมของกลุ่มชายรักชาย เจเนอเรชันแซด ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการเลือกร้านค้าปลีกผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางen_US
dc.title.alternativeBehavior of generation Z homosexual male in Mueang Chiang Mai District towards choosing cosmetics retail storeen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashรักร่วมเพศชาย -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashเจนเนอเรชันแซด-
thailis.controlvocab.thashเครื่องสำอาง -- การจัดซื้อ-
thailis.controlvocab.thashการเลือกซื้อสินค้า-
thailis.controlvocab.thashการซื้อสินค้า-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาพฤติกรรมของกลุ่มชายรักชาย เจเนอเรชันแซด ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อการเลือกร้านค้าปลีกผลิตภัณฑ์เครื่องสำอาง ทำการสำรวจโดยใช้แบบสอบถาม จากผู้บริโภคกลุ่มชายรักชาย เจเนอเรชันแซด (คนที่เกิด พ.ศ.2538-2552) ปีพ.ศ. 2565 มีอายุระหว่าง 13-27 ปี ที่อาศัยหรือทำงานหรือศึกษาในอำเภอเมืองเชียงใหม่ และได้ซื้อผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางอย่างน้อย 1 ครั้งในช่วง 6 เดือนที่ผ่านมา จากร้านค้าปลีกที่มีหน้าร้าน ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ จำนวน 210 ราย ใช้วิธีการเลือกตัวอย่างแบบโควตา จาก 3 กลุ่ม กลุ่มละ 70 ราย คือ ผู้ที่ศึกษาหรือกำลังศึกษาอยู่ระดับมัธยมศึกษาตอนต้น มัธยมศึกษาตอนปลาย และระดับมหาวิทยาลัย ใช้สถิติเชิงพรรณนาในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และใช้สถิติเชิงอนุมานได้แก่ ไคสแควร์ t-test F-test และ Post hoc ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนไม่เกิน 10,000 บาท มีแหล่งรายได้จากผู้ปกครอง ซื้อผลิตภัณฑ์ผ่านช่องทาง Specialty Store มากที่สุด ส่วนใหญ่เลือกใช้บริการร้าน Watson บ่อยที่สุด ใช้ความสะดวกสบายในการเดินทางไปร้านเป็นเกณฑ์ ส่วนใหญ่ใช้ผลิตภัณฑ์ถนอมผิวกาย เพื่อนเป็นผู้ที่มีอิทธิพลต่อการเลือกร้านค้า และจะซื้อสินค้าเมื่อใช้สินค้านั้นหมดแล้ว ซึ่งส่วนใหญ่ค้นหาข้อมูลจากอินเทอร์เน็ต และมีการใช้จ่ายเฉลี่ยในการซื้อต่อครั้ง 301 – 600 บาท ส่วนใหญ่จะกลับไปซื้อซ้ำจากร้านค้าเดิม และยินดีที่จะแนะนำบุคคลอื่นเพื่อให้ไปใช้บริการร้านค้าปลีกที่ตนเองชอบอย่างแน่นอน สำหรับส่วนประสมการตลาดค้าปลีกมีผลต่อการตัดสินใจเลือกร้านค้าปลีกผลิตภัณฑ์เครื่องสำอาง พบว่า มีผลต่อการตัดสินใจเลือกร้านค้าในระดับมาก โดยปัจจัยด้านการบริการลูกค้ามีผลต่อการตัดสินใจระดับมากที่สุด ส่วนปัจจัย ด้านการออกแบบและการจัดวางสินค้า ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านทำเลที่ตั้ง ด้านราคา และด้านการสื่อสารทางการตลาด มีผลต่อการตัดสินใจระดับมากen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.