Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77857
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสายนที เฉินบำรุง-
dc.contributor.authorณิชชารีย์ นระทัตen_US
dc.date.accessioned2022-11-13T03:23:55Z-
dc.date.available2022-11-13T03:23:55Z-
dc.date.issued2022-09-19-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77857-
dc.description.abstractThis independent study aimed to Factors Affecting Thai tourists towards choosing hotel and resorts in Chum Saeng District. Samples were specified to 400 Thai tourists. Questionnaires were used as the tool to gather data. Data obtained were, then, analyzed by frequency, percentage, mean and standard deviation The study found that the majority of respondents were female. Age between 41-50 years old, marital status Have a degree in the bachelor's degree Company worker Average monthly income is 20,001 - 30,000 and domiciled in Bangkok and surrounding provinces. Behavior of the respondents, most of the respondents choose a hotel room with a food shop and selling drinks. Most of the activities that do are taking photos, tasting food and paying homage to monks. And the people who travel with most respondents are husbands, wives, children, lovers. The duration of stay is 1-2 days and the period of travel is on Saturdays and Sundays. Recognize advertising from online media such as Facebook, the website. Most accommodation information is Facebook. The hotel has been selected to book accommodation using the method of booking accommodation via Facebook. Most payments are made by money transfer. Come to the accommodation by private car and most of the respondents will use the service again and again. A study on Travel Motivation Affecting Thai tourists towards choosing hotel and resorts in Chum Saeng District is divided into 4 areas: motivation, facilities, transportation and the hospitality of the staff. The sample group commented that the overall motivation for coming to travel was at a high level. It was found that the sample group gave more importance to the hospitality of the staff than other aspects. Followed by the facilities next is transportation and the least is the motivation, respectively. In the study on the Factors Affecting Thai tourists towards choosing hotel and resorts in Chum Saeng District Per the marketing mix, it is divided into 7 aspects, price, location, promotion, product or service, personnel, process and physical components. The sample group commented that the factors of marketing mix in overall tourism are at a high level. It was found that the sample group gave the most importance to two aspects, the product or services that are more important than other aspects and physical components followed by a high level of importance, in the following order: process, personnel, price, promotion and location.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectนักท่องเที่ยวชาวไทยen_US
dc.subjectที่พักประเภทโรงแรมและรีสอร์ทen_US
dc.subjectอำเภอชุมแสง จังหวัดนครสวรรค์en_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อนักท่องเที่ยวชาวไทยในการเลือกที่พักประเภทโรงแรมและรีสอร์ทในอำเภอชุมแสง จังหวัดนครสวรรค์en_US
dc.title.alternativeFactors affecting Thai tourists towards selecting hotels and resorts in Chum Saeng district, Nakorn Sawan proviceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashโรงแรม -- นครสวรรค์-
thailis.controlvocab.thashที่พักนักท่องเที่ยว -- นครสวรรค์-
thailis.controlvocab.thashนักท่องเที่ยว -- นครสวรรค์-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- นครสวรรค์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อนักท่องเที่ยวชาวไทยในการเลือกที่พักประเภทโรงแรม และรีสอร์ทในอำเภอชุมแสง จังหวัดนครสวรรค์ จากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 ราย โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงแบบมาตรฐาน และการวิเคราะห์ความแปรปรวน จากการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุอยู่ระหว่าง 41- 50 ปี สถานภาพสมรส มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัท รายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 20,001 - 30,000 และมีภูมิลำเนาในจังหวัดกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล พฤติกรรมของผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เลือกใช้บริการห้องพักที่มีร้านขายอาหาร ขายเครื่องดื่ม โดยกิจกรรมส่วนใหญ่ที่ทำคือการถ่ายรูป ชิมอาหาร และไหว้พระ การตัดสินใจเลือกใช้ห้องพักเพื่อมาพักผ่อน ท่องเที่ยว การตัดสินใจเลือกโรงแรมด้วยตนเอง และบุคคลที่เดินทางมาท่องเที่ยวกับผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่คือ สามี ภรรยา บุตร คนรัก ระยะเวลาที่เข้าพัก 1 – 2 วัน และช่วงเวลาที่เดินทางมาท่องเที่ยว และพักแรมคือวันเสาร์ อาทิตย์ มีการรับรู้แหล่งข้อมูล ผ่านทางเว็บไซต์ สื่อออนไลน์ เช่น เฟสบุค เว็บไซท์ และหาข้อมูลที่พักส่วนใหญ่คือ เฟสบุค มีการจองที่พักโดยใช้วิธีการสำรองที่พักผ่านทาง เฟสบุค ชำระเงินส่วนใหญ่ผ่านการโอนเงิน เดินทางมาที่พักโดยรถยนต์ส่วนบุคคล และผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่จะกลับมาใช้บริการซ้ำอีกครั้ง การศึกษาเกี่ยวกับแรงจูงใจในการเลือกที่พักของนักท่องเที่ยวชาวไทยในการเลือกที่พักประเภทโรงแรม และรีสอร์ทในอำเภอชุมแสง จังหวัดนครสวรรค์ แบ่งออกเป็น 4 ด้าน โดย ได้แก่ ด้านสิ่งกระตุ้น ด้านสิ่งอำนวยความสะดวก ด้านการคมนาคม และด้านการต้อนรับของพนักงาน ซึ่งกลุ่มตัวอย่างให้ความคิดเห็นว่าแรงจูงใจในการมาท่องเที่ยวโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยกลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญด้านการต้อนรับของพนักงานมากกว่าด้านอื่นๆ รองลงมาคือด้านสิ่งอำนวยความสะดวก ถัดมาคือด้านการคมนาคม และน้อยที่สุดคือด้านสิ่งกระตุ้น ตามลำดับ ในส่วนการศึกษาเกี่ยวกับปัจจัยที่ใช้ในการตัดสินใจเลือกที่พักของนักท่องเที่ยวชาวไทยในการเลือกที่พักประเภทโรงแรม และรีสอร์ทในอำเภอชุมแสง จังหวัดนครสวรรค์ ต่อส่วนประสมการตลาดแบ่งออกเป็น 7 ด้าน ได้แก่ ด้านราคา ด้านทำเลที่ตั้ง ด้านการส่งเสริมการขาย ด้านผลิตภัณฑ์หรือการบริการ ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการ และด้านองค์ประกอบทางกายภาพ ซึ่งกลุ่มตัวอย่างให้ความคิดเห็นว่าปัจจัยด้านส่วนประสมการตลาดในการมาท่องเที่ยวโดยรวมอยู่ในระดับมาก พบว่ากลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญมากที่สุดอยู่ 2 ด้านคือทางด้านผลิตภัณฑ์ หรือบริการที่ให้ความสำคัญมากกว่าด้านอื่น ๆ และด้านองค์ประกอบทางด้านกายภาพ รองลงมาได้ให้ความสำคัญระดับมากโดยเรียงลำดับดังนี้คือ ด้านกระบวนการ ด้านบุคลากร ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการขาย และด้านทำเลที่ตั้งen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532035 ณิชชารีย์ นระทัต.pdf3.27 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.