Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77821
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorจักรพงศ์ นาทวิชัย-
dc.contributor.authorกฤชณัท ชัยมงคลen_US
dc.date.accessioned2022-11-05T08:59:22Z-
dc.date.available2022-11-05T08:59:22Z-
dc.date.issued2564-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77821-
dc.description.abstractThis independent study analyzes the factors affecting customer priorities using multiple data sources for the International Accreditation Services business with a conceptual representation of the importance of this independent study. Prioritize customer lists to present products. As the current offering model does not prioritize and take into account a number of factors that will result in a more effective offering. Therefore, developers conduct independent research into the analysis of factors affecting customer priorities by starting to study the factors that may affect them and then taking those factors into the process. factor analysis by visualizing information In order to see the overall picture of the data as a dimension that is different from the general data model in Microsoft Excel, it is possible to find observations from the data from three types of data: In terms of industry factors, the food factory business was the type that had the highest number of requests for certification and the next two were Electronic parts manufacturing business and energy business In terms of financial viability factor, if observed from those interested in purchasing the certification service, it was found that the ability to spend on investments was approximately four times higher than those of the non- interested group. Including the registered capital factor, income factor, and asset value factor that are significantly higher than average, therefore, the priority has been concluded for those with a food industry and financial condition in terms of income, Spending ability, registered capital and asset value by considering together in order to prioritize the service offering to further the organization.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการวิเคราะห์ปัจจัยที่ส่งผลต่อการจัดลำดับความสำคัญของลูกค้าโดยใช้ข้อมูลหลายแหล่งสำหรับธุรกิจบริการรับรองมาตรฐานสากลen_US
dc.title.alternativeFactor analysis of customer-ranking using multiple data source for international standard audit businessen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashประกันคุณภาพ-
thailis.controlvocab.thashธุรกิจ-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้เป็นการวิเคราะห์ปัจจัยที่ส่งผลต่อการจัดลำดับความสำคัญของ ลูกค้าโดยใช้ข้อมูลหลายแหล่งสำหรับธุรกิจบริกรรับรองระบบมาตรฐานสากลด้วยการแสดงแบบ มโนภาพ โดยทางผู้วิจัยได้มองเห็นถึงความสำคัญของการจัดลำดับความสำคัญของรายชื่อลูกค้าเพื่อ นำเสนอสินค้า เนื่องด้วยรูปแบบการเสนอขายในปัจจุบันไม่ได้มีการจัดลำดับและคำนึงถึงปัจจัยต่างๆ ที่จะส่งผลให้การนำเสนอขายมีประสิทธิภาพมากขึ้น ฉะนั้นผู้พัฒนาจึงได้ทำการค้นคว้าอิสระถึงการ วิเคราะห์ปัจจัยที่ส่งผลต่อการจัดลำดับความสำคัญของลูกค้าโดยทำการเริ่มต้นศึกษาปัจจัยที่อาจส่งผล แล้วเอาปัจจัยเหล่านั้นเข้ากระบวนการ วิเคราะห์ปัจจัย โดยการแสดงข้อมูลแบบมโนภาพ เพื่อให้เห็น ภาพรวมของข้อมูลออกมาเป็นมิติที่แตกต่างจากรูปแบบข้อมูลทั่วไปในรูปแบบไมโครซอฟต์ เอกซ์ เซล จึงทำให้สามารถพบข้อสังเกตุจากข้อมูลออกมาจากสามกลุ่มข้อมูลสามประเภทดังนี้ ในเชิงปัจจัย ประเภทอุดสาหกรรมธุรกิจประเภทโรงงานอาหารเป็นประเภทที่มีจำนวนมากที่สุดในการขอรับรอง ระบบ และ รองลงมาอีกสองอันดับคือ ธุรกิจประเภทผลิดชิ้นส่วนอิเล็กทรอนิค และ ธุรกิจประเภท พลังงาน ในเชิงปัจจัยของศักยภาพทางการเงินหากสังเกตุจากกลุ่มที่มีความสนใจซื้อบริการรับรอง ระบบจะพบว่ามีความสามารถในการใช้จ่ายเพื่อลงทุนที่สูงกว่ากลุ่มข้อมูลที่ไม่มีความสนใจซื้อถึง ประมาณสี่เท่าตัว รวมถึงปัจจัยทุนจดทะเบียน ปัจจัยรายใด้ ปัจจัยมูลค่าทรัพย์สินที่มีค่าเฉลี่ยสูงกว่า มากอย่างเห็นได้ชัดจึงได้ข้อสรุปถึงการจัดลำดับความสำคัญสำหรับกลุ่มที่มีประเภทอุตสาหกรรมเป็น ธุรกิจอาหาร และ มีสภาวะทางการเงินในเชิง รายได้, ความสามารถในการใช้ง่าย, ทุนจดทะเบียน และ มูลค่าทรัพย์สิน โดยพิจารณาประกอบกันเพื่อจัดลำดับความสำคัญในการนำเสนอบริการเพื่อต่อยอด องค์กรต่อไปen_US
Appears in Collections:ENG: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
610632075 กฤชณัช ชัยมงคล.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.