Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73740
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัทยา แจ้งกระจ่าง-
dc.contributor.authorปริณ ปวีณาเสถียรen_US
dc.date.accessioned2022-07-31T03:15:22Z-
dc.date.available2022-07-31T03:15:22Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73740-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to competitiveness evaluation of PS ice factory, Lampang province. The data was collected by using questionnaires. By interviewing 230 customers of PS ice factory in Lampang province, the data were analyzed using descriptive statistics such as frequency, percentage and mean. According to the study results, it was found that most of the respondents were female. Aged between 31-40 years. Business owners. Type of business are restaurants. In business more than 10 years. Beena customer of PS ice factoryfor6-9 years. Average ice orders for the business (per month) less than 10,000 baht. Buy from the PS ice factory every day. What typeof ice do youorder from the PS ice factory, Small ice cubes, Order quantity of ice from PS ice factory, 1 bag / day, channels to know the PS ice factory from the introduction of guides and ice storage service. This is the reason for choosing to buy ice from thePS ice factory. The results of the study showed that the level of importance of the marketing mix of the PS ice factory, Lampang province. The average level of importance was at the highest level in terms of product side and distribution channel. And the average level of importance of marketing mix at medium level is price and marketing promotion. The results of the study showed that the level of customer satisfaction towards the marketing mix of the PS ice factory, Lampang province. The average level of satisfaction is at the high level which is the product side. And the marketing mix with the average level at medium level, namely price, distribution channel and marketing promotion, respectively. When analyzing with IPA technique (Importance-Performance Analysis Model), it was found that the marketing mix of the PS ice factory, Lampang province which is in quadrant B is the product side. The marketing mix in quadrant C is the price, distribution channel and marketing promotion. And the sub factors in quadrant A, which are of high importance. But the customers did not get the satisfactory level of service i.e. the price was reasonable for the quality. Location of the ice factory is easy to reach. Clean ice transport truck. Driver delivered the ice with good service. Good human relations and credit to customers in installments.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการประเมินความสามารถในการแข่งขันของโรงงานน้ำแข็งพีเอส จังหวัดลำปางen_US
dc.title.alternativeCompetitiveness evaluation of PS Ice factory, Lampang provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashน้ำแข็ง -- การผลิต-
thailis.controlvocab.thashการแข่งขันทางการค้า -- ลำปาง-
thailis.controlvocab.thashการขาย-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาการประเมินความสามารถในการแข่งขันของโรงงานน้ำแข็งพีเอส จังหวัดลำปาง ทำการเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม โดยสอบถามจากลูกค้าของโรงงานน้ำแข็งพีเอส จังหวัดลำปาง จำนวน 230 คน และนำข้อมูลมาวิเคราะห์ โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ซึ่งสรุปผลการศึกษาได้ดังนี้ จากผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง อายุ 31 - 40 ปี ตำแหน่งในกิจการ เจ้าของกิจการ ประเภทของกิจการ ร้านอาหาร ระยะเวลาในการดำเนินธุรกิจ มากกว่า 10 ปีขึ้นไป ระยะเวลาที่เป็นลูกค้าของโรงงานน้ำแข็งพีเอส 6 - 9 ปี ยอดสั่งซื้อน้ำแข็งของกิจการโดยเฉลี่ย (ต่อเดือน) น้อยกว่า 10,000 บาท ความถี่ในการซื้อจากโรงงานน้ำแข็งพีเอส ทุกวัน ชนิดของน้ำแข็งที่สั่งซื้อจากโรงงานน้ำแข็งพีเอส น้ำแข็งหลอดเล็ก จำนวนสั่งน้ำแข็งจากโรงงานน้ำแข็งพีเอส 1 กระสอบ/วัน ช่องทางการรู้จักโรงงานน้ำเข็งพีเอส จากการมีผู้แนะนำ และการให้บริการยืมถังเก็บ น้ำแข็ง เป็นเหตุผลในการเลือกซื้อน้ำแข็งจากโรงงานน้ำแข็งพีเอส ผลการศึกษาพบว่า ระดับความสำคัญของส่วนประสมการตลาดของโรงงานน้ำแข็งพีเอส ในจังหวัดลำปาง ที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญอยู่ในระดับมาก คือ ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และส่วนประสมการตลาด ที่มีค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญอยู่ในระดับปานกลาง คือ ด้านราคา และ ด้านการส่งเสริมการตลาด ผลการศึกษาพบว่า ระดับความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมการตลาดของโรงงานน้ำแข็งพีเอส ในจังหวัดถำปาง ที่มีค่าเฉลี่ยระดับความพึงพอใจอยู่ในระดับมาก คือ ด้านผลิตภัณฑ์ และส่วนประสมการตลาดที่มีค่าเฉลี่ยระดับความพึงพอใจอยู่ในระดับปานกลาง ได้แก่ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และ ด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับเมื่อทำการวิเคราะห์ด้วยเทคนิค IPA (Importance-Performance Analysis Mode) พบว่า ส่วนประสมการตลาดของโรงงานน้ำแข็งพีเอส ในจังหวัดลำปาง ที่อยู่ใน Quadrant B คือ ด้านผลิตภัณฑ์ส่วนประสมการตลาดที่อยู่ใน Quadrant C ได้แก่ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ และปัจจัยย่อยที่อยู่ใน Quadrant A ซึ่งเป็นองค์ประกอบที่มีความสำคัญสูง แต่ลูกค้าไม่ได้รับการบริการในระดับที่น่าพอใจ ได้แก่ ราคาเหมาะสมกับคุณภาพ ที่ตั้งของโรงงานน้ำแข็ง มีความสะดวกในติดต่อ รถขนส่งน้ำแข็งสะอาด พนักงานขับรถส่งน้ำแข็งให้บริการดี มีมนุษย์สัมพันธ์ ที่ดีและการให้เครดิตลูกค้าในการผ่อนชำระen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
601532146 ปริณ ปวีณาเสถียร.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.